|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
01-04-24, 17:13 | #1 |
♡
|
Dine beste tips til planting i potterVi har flyttet og har fått en deilig takterrasse. Her ønsker jeg å lage en grønn oase, men jeg har ikke grønne fingre. Det har jeg tenkt å gjøre noe med.
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 01-04-24 kl 22:09. |
01-04-24, 19:08 | #2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
|
Sv: Dine beste tips til planting i potterJeg bruker terracottapotter med fat. Duk, leca, duk og jord. Er mest fornøyd med alunrot, duftpelargonia, geranium og oxalis. Disse tåler å bli glemt. Setter pottene på et vannbrett (skobrett) uten direkte sol på når vi er borte. Noen roser trives i potter, men vanskelig å få de til å overleve ute i potte. De jeg nevner overvintrer i kjelleren. Det er hortensia som trives i potter, men jeg får de ikke til å være fine hele sommeren. Lavendel er lett, tåler tørke, klipp av gamle blomster så kommer den igjen.
01-04-24, 19:13 | #3 |
finner ut av mye
|
Sv: Dine beste tips til planting i potterHvis du vil så selv er ringblomst, kornblomst og blomkarse enkle å få til. Du kan også ha krydderurter i potte.
01-04-24, 20:39 | #4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dine beste tips til planting i potterJeg har lært meg veldig mye av God vår. YouTube: https://youtube.com/@godvar4702?si=xioca7DQf8KsyIEW De har også podcast som heter Plantepodden. Måten de gjør det på virker veldig logisk. Kjøp planter dom tålerH4 eller høyere. Viktig å lære seg hvordan man isolerer plantene/kassene til høsten. |
01-04-24, 20:41 | #5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
Sv: Dine beste tips til planting i potterMoseplassen på Instagram planter i krukker/potter. For tips og inspirasjon.
02-04-24, 23:55 | #6 |
Glamorøs
|
Sv: Dine beste tips til planting i potterTa deg en tur på Lambertseter bibliotek neste mandag: https://deichman.no/event/krukkedill...3-a911ccf714ab