Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-09, 16:05   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Jeg liker å gå i kjole om sommeren.
Men i år er det helt håpløst.

Jeg har nå prøvd nok en kjole med klar beskjed fra den gjøken jeg bor sammen med om at fasongen er oppblåst og at ingen ser slank ut i en sånn kjole. :tilstår at jeg bor sammen med en ond, slem mann uæææh:

Jeg hadde da kjøpt sånn solkjoleaktig sak på Lindex i sort. Med ermer. Det er sånn som er strikk-aktig over brystet og litt under brystet også skrår den utover også er det puffermer i kort. Samme fasong som på sånne solkjoler man hadde da man var liten og søt.

Jeg kler ikke omslagskjoler - små pupper som er litt lange blir helt kårni i sånne. Dessuten syns bh'en i dem på meg.
Jeg liker ikke mønster. Eller farger. Helst sort eller hvitt eller rødbrun skal det være. Kan være liiiitt mønster, men jeg er sær der. (også)
Den må passe med lave sko fra Rieker i sort eller med lave, behagelige sandaler som ikke er kjøpt enda.

Jeg er lang - 180 cm.
Jeg er relativt smal rundt livet. Ikke sånn slank-smal, men sånn smal i forhold til resten av meg-ish.
Jeg har veldig stor rompe og store lår.
Jeg har veeeeldig lange bein og nokså brede skuldre. Men har altså blir lurt trillrundt og har ikke fått puppene som skulle hørt med til resten av settet. Tenk pærefasong.
Og jeg har tykke armer.
Jeg må ha kjole som enten går rett over kneet eller så midt på kneet at kneet synes - eller helt lange, men da må de være i tungt stoff så de henger rett ned og ikke skaper meg om til en middels stor bygning.

Og når jeg ser meg selv på trykk sånn som dette så vurderer jeg å be om aktiv dødshjelp fremfor kjoletips - hvordan i ville h**** skal jeg kunne vise meg noe sted...

Jo - også har jeg ikke noe romslig budsjett heller. I tilfelle alt dette ble for lett.

Noen som har smarte tips om sommerkjoler som kan bli fine til meg?

  Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:08   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Størrelse kan være smart kanskje...
Jeg bruker typisk 44-ish. Er det noe med stretch så bruker jeg hva som helst - da ser det meste ut til å passe.

  Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:16   #3
valborg
Superaktiv
 
valborg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 345
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Fantastisk beskrivelse! Jeg er ingen kjoleekspert, så jeg har lite å bidra med der. Finner ikke noe til meg selv heller. Men jeg må bare si at du har de to tingene jeg selv savner mest: midje og høyde. Lykke til med kjoleletingen!

__________________
02, 04, 08
valborg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:32   #4
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Siden mannen din er så misfornøyd med dine kjoler så be han skrape sammen nok til at du kan gå til en skredder å få akkuratt den kjolen du vil....

hehe, nei uff.. Jeg er ikke glad i å finne kjoler jeg heller, så jeg går heller for skjørt med topper..

Lykke til i jakten.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:33   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Han liker de kjolene jeg allerede har altså.

Men jeg vil ha noe nytt - noe som er noenlunde moderne nå.

  Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:45   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Jeg tenkte en sånn en med en gang, den er jo i dine farger også (?):




Da får du vist frem de lange beina, skjult armene litt, vist frem midjen litt og så blir det lagt til litt ekstra på puppene.
Du må for guds skyld holde deg unna slik:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:46   #7
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Eller var dette akkurat en sånn mannen tidligere kjent som Drømmeprinsen ikke likte?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:54   #8
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.818
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Se på www.byoung.com - der var det mange fine kjoler. Jeg tror du kunne sett fin ut i nr 1, 12 og 13 (telles fra venstre mot høyre og nedover). Får ikke til å kopiere bildene.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:01   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Se på www.byoung.com - der var det mange fine kjoler. Jeg tror du kunne sett fin ut i nr 1, 12 og 13 (telles fra venstre mot høyre og nedover). Får ikke til å kopiere bildene.

Den tolvern der var også råfin!

  Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:07   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Herlig beskrivelse
Sympatiserer, er vanskelig selv med 36-38 rundt hoftene og 42 og gjerne mer oventil. Det blir ofte pussig.

Men mønster er jo fint til høye jenter som deg!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:49   #11
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Den nederste der er et helt perfekt eksempel på Feil Til Meg.

Den øverste funker ikke med mønsteret kjenner jeg.

  Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:50   #12
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

For mønstrete?

Denne da:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:51   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Jepp.
Kan ikke ha sånner ermer heller - de får overarmene mine til å se sumo-bryter ut.

  Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:53   #14
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Trenger du ettersittende på armene da? (Armene dine så helt fine ut på treffbildene, jeg tror du er litt blind.) Enten noe ettersittende eller noe som dette her, da? :gir meg ikke:


Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:58   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Trenger du ettersittende på armene da? (Armene dine så helt fine ut på treffbildene, jeg tror du er litt blind.) Enten noe ettersittende eller noe som dette her, da? :gir meg ikke:


Denne er PERFEKT!
Hvor?

Balanse - det er for lenge siden jeg har sagt at jeg elsker deg tror jeg?

  Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:11   #16
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Denne er PERFEKT!
Hvor?

Balanse - det er for lenge siden jeg har sagt at jeg elsker deg tror jeg?

Eh. Det ser ut som om de er utsolgt...
Men kanskje du kan ta en titt her.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 16:52   #17
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.999
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Har du sjekket ut www.boden.co.uk ?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:03   #18
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Den er fra asos.com, som jeg har bestilt litt fra. Leter nå, men de har så mye at jeg har ikke funnet lenken ennå:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 17:04   #19
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Og 12 (+ den tredje siste) er jeg helt enig i!

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 21:18   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sommerkjoler. Jeg utfordrer dere!

Hva med dette greiene her?
http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Prod...01469(SparBase)

Kan det brukes på jobb?
Tror vi dette er bomull uten stretch i eller med?

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no