Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kroppsvisitering av barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-11, 14:57   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.961
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det så ille egentlig?
Er det ikke helt naturlig at alle som skal fly må visiteres om det piper?

link til VG


Sist redigert av torsk : 15-04-11 kl 23:20.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:01   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.973
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Nå har jeg ikke sett videoen, men jeg kan ikke se at det er verre å kroppsvisitere barn enn voksne, så lenge det er gjort på en grei måte.

Jeg har opplevd at sikkerhetspersonale på en britisk flyplass har ønsket å undersøke min, da, fem år gamle datter nøyere. De spurte både meg og henne på en ordentlig måte og understreket at de ville at jeg skulle se på slik at jeg følte meg trygg på at de behandlet henne ordentlig, og det gjorde de også. Jeg syntes det var helt greit og kan ikke tenke meg at det var noe annet for henne enn en av mange rare ting voksne finner på.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:04   #3
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 44
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Vi var på flytur da A var 2 år. Hennes sekk ble gjennomsjekka på linje med alle andre sekker (tror de hadde et raid den dagen, var ikke måte på) og hun ble kroppsvisitert på en helt ok måte. Ikke noe tafsing og ekkelt i hele tatt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:04   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.007
Blogginnlegg: 351
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Jeg synes dette er en merkelig problemstilling. En seksåring er stor nok til å bli forklart at man noen ganger blir kroppsvisitert når man skal på flytur. Og at det skal være så himla traumatisk, kan jeg ikke se. Visiteringen blir jo foretatt med foreldrene i umiddelbar næhet. Kanskje foreldrene burde droppet filmingen og heller støttet datteren og forklart henne hvorfor hun blir visitert?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:05   #5
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Er viktig å opprettholde sikkerhetssirkuset, må vite.

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:14   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.287
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Herregud. Selvsagt må barn visiteres på lik linje med voksne. No big deal.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:15   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Jeg ser heller ikke problemet. Ungen har klær på seg også. Det er ikke snakk om noen intimsjekk akkurat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:19   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.843
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Om kroppsvisitering av barn foregår på samme måte som ved vanlig kroppsvisitering av voksne, ser jeg ikke problemet, så lenge foreldrene/de foresatte klarer å holde hodet på rett sted og forklare for barnet at "dette er bare noe som dama/mannen må gjøre for sikkerhets skyld. Jeg er sjøl blitt kroppsvisitert flere ganger, og har da aldri opplevd det hverken som ekkelt eller nedverdigende, og de som har gjort det har vært høflige og hyggelige.

Nei, jeg tror mye av traumen til dette barnet kommer av hysteriske foreldre.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:21   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.738
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Jeg skjønner ikke problemet, det høres ut som hysteriske foreldre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:22   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Jeg vil på ingen måte sidestille kroppsvisitering med "klåing".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:23   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.673
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Puddingen er blitt randomisert ut til sjekk mange ganger, aldri noe problem. I likhet med samtlige andre unger jeg kjenner. Typisk amerikanske hysteriske foreldre høres det ut som.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 15:48   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 25.081
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Det er jo ikke akkurat rart om jenta reagerer på dette når man har en hysterisk mor.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:38   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er jo ikke akkurat rart om jenta reagerer på dette når man har en hysterisk mor.

True. Jeg skjønner heller ikke problemet her, virkelig ikke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:50   #14
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Unnskyld meg, men her er det mora som er det store problemet, ikke selve kroppsvisiteringen .

Om hun heller kunne tatt det med ro og forklart datteren hva som skulle skje og at det var helt greit, så tror jeg det hadde gått bra. Men når mora blir hysterisk og lager masse oppstyr (som jeg har inntrykk at hun lagde) og til og med filmer seansen, så er det kanskje ikke rart at jenta blir litt fra seg ?

Og ja, jeg har full forståelse for at dette gjøres, for det finnes faktisk folk i verden som er villige til å bruke ungene sine til forskjellige kriminelle handlinger, selvom det heldigvis mer er unntaket enn regelen

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:30   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.476
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Junior har "pepet" en gang og måtte visiteres. Gikk helt greit og jeg tenkte aldri tanken at dette var et overgrep mot han. :dårlig mor:

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:44   #16
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Er litt vel hysterisk mor i dette tilfelle synes jeg.
SIkkerthetssjekken blir jo utført helt greit og hvem som må sjekkes ekstra er jo også tilfeldig om man da ikke har glemt belte og har lommene full av småpenger.

Ca 10 % blir sjekket helt tilfeldig.
(selv om det innimellom føles som om % satsen er høyere til tider, jeg går gjenno sikkerhetskontroll hver dag når jeg skal på jobb)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:47   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.100
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Da vi resite til Bergen fra Oslo i fjor måtte mi jente viriteres. Hun peip ikke. De gjorde det av og til på barn, som stikkprøve, bare for å sjekke, sa de, og jeg husker at jeg syntes det var helt greit. Hun sa heller ingenting til det og har aldri nevnt det etterpå. Herlighet. Jeg skjønner virkelig ikke problemet!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:49   #18
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.745
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn



Det der så da veldig profesjonelt ut! Jeg kan ikke se noe problem med dette jeg. Ville helt klart bare forklart ungene hvorfor dette er viktig, og at det er helt tilfeldig hvem som blir plukket ut. På Gardermoen piper det automatisk på 10% av de reisende.

Dette hysteriet er det helt klart foreldrene som har skapt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:55   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Prototypen har blitt kroppsvisitert på samme måten et par ganger. Vi følte det ikke som et overgrep.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:56   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.342
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroppsvisitering av barn

Jeg ser virkelig ikke problemet, og tenker vel at det er mors reaksjon som gjorde jenta utilpass.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no