|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
28-05-13, 22:32 | #1 |
www.bomulls.no
|
Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg trenger hjelp til å formulere en invitasjon. Jeg må få den avgårde med guttungen i morgen tidlig og jeg er helt fullstendig tom i hodet ...
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 30-05-13 kl 22:06. |
28-05-13, 22:40 | #2 |
Mother of Dragons
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Det kommer litt an på hva du vil med invitasjonen og hva tanken bak treffet er.
28-05-13, 22:54 | #3 |
www.bomulls.no
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!
Jeg liker ikke det ordet selv, så akkurat det skal ikke stå i invitasjonen nei. Men nå er det nå en gang sånn at flere av de andre mødrene har bestemt at det bare er kvinnene som skal inviteres denne gang, og fordi det har vært en del gnisninger etc., så orker jeg ikke ta den kampen nå. Kanskje feigt av meg, men ... Vel, jeg tenkte bare å få det gjort, og så kan vi heller utvide horisonten senere. Jeg har mer kontakt med flere av fedrene i klassen enn mødrene, så for min del ville det vært veldig kjekt å ha de med også.
28-05-13, 22:41 | #4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Slik ble en tilsvarende invitasjon sendt ut i vår klasse:
|
28-05-13, 23:02 | #5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg ville gått for noe ala det Pelen skrev. Da slipper dere å styre med å samle inn 30,- fra hver og alle får det de har lyst på å drikke. Så kjøper dere/lager noe snacks/lett mat. Alternativt kan du gjøre det enda lettere og kjøre ost/kjeks. Be alle om å ta med en ost, så sørger du for kjeks og evnt. annet tilbehør. |
28-05-13, 23:06 | #6 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!De fleste har jo ikke plass til alle foreldrene, så kjønn er jo en grei måte å dele opp på så det ikke blir så mange. Evnt kan man jo skrive en forelder pr barn, så kan de velge selv om det er mamma, pappa eller aleneforeldren som får barnevakt og møter opp?
28-05-13, 23:15 | #7 |
Mother of Dragons
|
Sånn generelt så er jo det en mye mer sympatisk og nyttig ting å gjøre. Jeg jobber feks mye, så det hadde jo vært synd om det da ikke kunne kommet noen fra oss.
28-05-13, 23:16 | #8 |
Mother of Dragons
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Bomull: jeg har sklidd ut til generelle betraktninger og synes det er en ærlig sak at du ikke orker den kampen nå.
28-05-13, 23:00 | #9 |
maler
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Noen får nella av mammatreff, men mange gjør det jo ikke. Jeg hadde muligens meldt meg ut fordi det var eksklusivt på kjønn, men jeg vet jeg er sær der. Det er mulig jeg hadde sett mellom fingrene på det hvis jeg var enig i at det var et viktig formål.
28-05-13, 23:09 | #10 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg skriver endel invitasjoner fra en idrettsorganisasjon, og jeg pleier ikke å formulere setninger, men skriver i stikkordsform.
28-05-13, 23:13 | #11 |
www.bomulls.no
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Som sagt har jeg lyst til å invitere alle, men det har ikke jeg kapasitet til og det er i seneste laget for å leie lokaler, ordne med betaling mm på en ukes tid bare, ettersom flere angivelig er opplyst om datoen for lenge siden. Jeg har ramlet litt av, men forsøker nå bare å gjennomføre, jeg blir litt lei ting som bare forblir snakk og aldri blir noe av.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 30-05-13 kl 22:07. |
28-05-13, 23:25 | #12 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Jeg ville bare skrevet noe enkelt, ikke så enkelt som Elise for da kjenner jeg at jeg bare hopper over. Men noe ala:
28-05-13, 23:31 | #13 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Vi hadde mammakveld. Jentemammaer tok med ost, guttemammaer tok med kjeks, og alle tok med egen drikke. Dette var en fredag, så det ble en del vin.
29-05-13, 10:38 | #14 |
Mother of Dragons
|
Jeg lever i andre miljø enn deg, tydeligvis, for blant mine venninner og venner er det ikke sånn, det er hipp som happ. Hos oss er det ikke noe vits i å ringe på min telefon, jeg er nesten aldri tilgjengelig, så det er mannen min som ordner med playdates, avtaler om å gå sammen til skole og sånne ting.
29-05-13, 10:43 | #15 |
Er frisk!
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!I dag er det pappatreff (med barn)i klassen til yngste. Jeg synes det er genialt... Hadde det vært "foreldretreff" hadde det vært meg som hadde gått siden jeg synes det er gøy mens mannen synes det er litt pes. Han har godt av et litt vennlig puff for å få ansikter på andre foreldre! Jeg har vært på to mammatreff tidligere i år, og det er gull for miljøet at vi kjenner hverandre. Så får det bare være om jeg ikke kjenner pappaene så godt og mannen ikke kjenner mammaene så godt. Det får komme senere.
29-05-13, 20:06 | #16 |
Usedvanlig begavet
|
Tydeligvis. Kanskje er det da enda viktigere å delta? Jeg innser at jeg nok lever i en veldig kjønnsdelt skolekrets. I klassen til datteren min har jeg mest kontroll, og har stort sett kontroll på (primært) mødrene, mens for lillebror henger relasjonene mye sammen med fotballinteressen, og det er mannen min som er den som er mest i kontakt med andre (fedre).
29-05-13, 20:13 | #17 |
Mother of Dragons
|
Eller trasse gjennom gammeldagse fordommer dersom mange for det første ikke får med fedrene og mister en god del av mødrene.
29-05-13, 20:51 | #18 |
Usedvanlig begavet
|
Jeg er helt sikker på at oppmøtet på en slik kveld ikke øker fordi man eventuelt ber enten mamma eller pappa. Å få til at begge møter kan også være en utfordring fordi det fordrer barnevakt, og de gangene vi har forsøkt å få til det i litt formell regi, er det betydelig færre påmeldte.
28-05-13, 23:31 | #19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
|
Sv: Hjelp meg å formulere en invitasjon!Bomull: Høres ikke helt enkelt ut, nei. Håper det likevel blir en hyggelig kveld og at mange kommer.
|
|