Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-10, 21:27   #221
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Soaked chocolate cake (verdens beste sjokoladekake)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kulturmelk da?

Gammel 04-06-10, 21:37   #222
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke helt at du kan ha yoghurt jeg da, men jeg ville laget den med yoghurt naturell. Kanskje matyoghurt. Eller sil av yoghurten i et kaffefilter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:39   #223
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skjønner ikke helt at du kan ha yoghurt jeg da, men jeg ville laget den med yoghurt naturell. Kanskje matyoghurt. Eller sil av yoghurten i et kaffefilter.

Er noe i kulturmelken jeg ikke tåler, skal egentlig tåle den men jeg tåler 0,5 dl skummet kultur.
Men som mangler i yogurten. Husker ikke helt hva det var legen sa hvorfor

Gammel 05-06-10, 13:52   #224
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Er noe i kulturmelken jeg ikke tåler, skal egentlig tåle den men jeg tåler 0,5 dl skummet kultur.
Men som mangler i yogurten. Husker ikke helt hva det var legen sa hvorfor

Jeg har nettopp laget muffins som ordinært skulle ha rømme i seg, hvor jeg byttet ut rømmen med havre-vaniljesaus. Det ble knallgodt. Jeg kan bare forestille meg at det vil smake godt i denne kaken også. Ikke helt den samme smaken, men ett virkelig godt alternativ.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 14:23   #225
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg har nettopp laget muffins som ordinært skulle ha rømme i seg, hvor jeg byttet ut rømmen med havre-vaniljesaus. Det ble knallgodt. Jeg kan bare forestille meg at det vil smake godt i denne kaken også. Ikke helt den samme smaken, men ett virkelig godt alternativ.

Og hvor får man tak i det?
Har bare rema, bunnpris,prix,kiwi og en mega butikk som ikke er så veldig utstyrt med anternative saker (de har kuttet ut alt uten sukker tingene sine )

Gammel 05-06-10, 18:27   #226
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Kan du ikke høre med megaen om de kan bestille inn til deg? De skal ha det i sortimentet sitt.

Gammel 05-06-10, 18:54   #227
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Kan du ikke høre med megaen om de kan bestille inn til deg? De skal ha det i sortimentet sitt.

De tar ikke inn noe som de ikke bruker å ha i butikken. Jeg har jobbet der og de er sææære .Så jeg handlere egentlig ikke der

Gammel 05-06-10, 19:54   #228
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bakt denne 2 ganger nå men med en annen glassur. Den blir helt fantastisk!!
Bruker dronningens festkake glassur.
100g kokesjokolade
75g smør
1ss sirup
1ss juice

Denne glassuren blir ganske stiv når den størkner men er helt flytende når den er varm.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 20:00   #229
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, den glasuren skal jeg prøve neste gang! (Som er en stund til siden jeg liksom skal leve sunt).

Gammel 05-06-10, 20:41   #230
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

De tar ikke inn noe som de ikke bruker å ha i butikken. Jeg har jobbet der og de er sææære .Så jeg handlere egentlig ikke der

Oi, såpass ja.

Gammel 08-06-10, 09:57   #231
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

I går leste jeg gjennom hele tråden, og nå er kaka bakt. Jeg håper den blir god!
Jeg tok den ut etter 30 min. Da var den sånn akkuratt tre min til den var ferdig tenker jeg. Men jeg tror at den ikke bør være for godt stekt om den skal kunne trekke til seg glasuren skikkelig?
Stakk den med en litt stor salatgaffel jeg...

Gammel 08-06-10, 14:01   #232
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

JEG FIKK DEN TIL!!!!

Den er innmari god! Jeg tok den ut bittelitt før jeg egentlig hadde kommet til å gjordt det om den var vanlig langpannekake, og glasuren er godt trukket nedi.
8-åringen her hadde aldri smakt bedre sjokoladekake mener hun.

Gammel 08-06-10, 16:56   #233
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra. Kaken bør ikke stekes for lenge nei, heller for rå enn for stekt!

Gammel 08-06-10, 17:32   #234
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

JEG FIKK DEN TIL!!!!

Den er innmari god! Jeg tok den ut bittelitt før jeg egentlig hadde kommet til å gjordt det om den var vanlig langpannekake, og glasuren er godt trukket nedi.
8-åringen her hadde aldri smakt bedre sjokoladekake mener hun.

Jeg har liksom ikke fått til denne helt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 17:45   #235
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg også fått den til, jeg la til en ekstra ingrediens, nemlig en vaniljestang, og det ble en fantastisk smak på den. Den er pyntet etter alle, snart 5-åringers, regler om denslags, og er fylt til randen med non-stop

Det er sommerfest i bernehagen i morgen, jeg tror den kommer til å bli spist opp.

Gammel 09-06-10, 21:24   #236
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Da har jeg lagt det, og den ser himmelsk ut!
Gleder meg til å teste den i morgen!
Skal komme tilbake med rapport.

Gammel 09-06-10, 21:36   #237
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hele kaka forsvant i barnehagen, før jeg kom og fikk smakt.

Gammel 09-06-10, 21:40   #238
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne vil jeg prøve!

Gammel 09-06-10, 21:42   #239
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:55   #240
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg må også prøve denne.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.