Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-08, 00:04   #381
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Å koke hvalkjøtt i kefir i timesvis er visst en dårlig idè, har jeg hørt. Hvalkjøttet ble visstnok seigt som skosåle, kefiren skilte seg, og oppå la det seg et lag med tran! Nam-nam!

Å herregud.

Hvem kommer på å gjøre sånt da?

Gammel 28-07-08, 00:08   #382
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Å herregud.

Hvem kommer på å gjøre sånt da?

Det var angivelig min far som hadde oppskriften, det var sånn man tilberedte hval i hans oppvekst nordpå. Det var vel en del av oppdragelsen, eller en måte å få maten til å strekke til i trange tider (maten smaker så gyselig at man ikke spiser, altså varer den lenger).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 00:10   #383
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det var angivelig min far som hadde oppskriften, det var sånn man tilberedte hval i hans oppvekst nordpå. Det var vel en del av oppdragelsen, eller en måte å få maten til å strekke til i trange tider (maten smaker så gyselig at man ikke spiser, altså varer den lenger).

Vet du, det tviler jeg ikke et sekund på!
Hvalkjøtt smaker jo himmelsk når tranen ikke har skillt seg og ødelagt kjøttet.
Oksestek i kefir derimot.. :sikler:

Gammel 28-07-08, 01:06   #384
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Når husmoren lager hjemmelaget pizza med litt mye fyll, og husfaren så bestemmer seg for å bære den etter bakepapiret den ligger på, da blir det tomatsuppe til middag. Gammel jungellov.

Gammel 28-07-08, 13:31   #385
F!reF|y
Fullverdig medlem

F!reF|y sin avatar

Hvor: Akershus
F!reF|y har et hav av muligheter foran seg
Standard

For en artig tråd. Rekker ikke å lese gjennom hele nå, men skal jammen titte mer på den senere.

Har en litt artig historie om søstra til bestemoren min, faktisk.
Hun har vel aldri vært noe særlig til kokk, men skulle lage suppe til mannen sin som var syk.
Hun syns suppen ble litt klumpete og skulle bare sile den litt - over vasken. For så å si: "Gid, hvor ble det av suppen??"

F!reF|y er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 14:05   #386
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobbet på ferje etter videregående og vi lagde middag til mannskapet. Potetene var ferdige og hun som skulle lage middag kom ikke på vakt når hun skulle.
Jeg fikk panikk for mannskapet skulle ha middag om ti minutt. Tok en kjempestor stekepanne, klæsjet på smør og la flere pakker med spekesild på stekepannen.
Jeg fikk høre den lenge.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-08, 23:15   #387
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg eier ikke skam og outer minn man som bidragsyter til denne tråden. Pepperbiff med _kun_ Meny-laget ost -og skinkesalat som tilbehør var ikke noen høydare.

Og ideen om å lage salatbuffet som lørdagskos fallt heller på stengrunn. Greit å bli inspirert av lekre buffeter i butikkene, med kylling, skinke, fersk ananas og fetaost, men å lage sin personlige vri med kinakål, stekt fisk, First Price REVET ost og alt av det som finnes av Eldorado hermetikk avstedkom ikke akkurat stående ovasjoner fra meg. Det var grusomt, og det spilte INGEN rolle om han beklaget mangelen på dressing. Det finnes ikke den dressing i verden som kunne reddet mitt humør...

Gammel 15-11-08, 19:17   #388
Kneazle
Passiv

Standard

Benytter anledningen til å dra fram denne fine tråden igjen, til glede for nye og gamle lesere.

-----------------------------------------------------------------------------------

Slik gikk det da jeg skulle lage Kaninas nyyydelige glutenfrie cookies:

Sitat:

Eh... Skal de se sånn ut?

Fikk så lyst til å bake disse i anledning farsdagen. Hadde ikke brunt sukker, så jeg brukte bare hvitt. Også hadde jeg ikke nok glutenfritt mel, så jeg erstattet noe av det med potetmel og maizenna. Jah, også hadde jeg ikke bakepapir, så jeg la dem på smurt stekeplate. Ca halvparten av dem ikke jeg ikke løs fra plata uten å bløtlegge i varmt såpevann først. Bedre lykke neste gang?

Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 19:22   #389
Skvetten
Passiv

Standard

Emma: VI er i samme kategori når det kommer til baking tydeligvis, selv om jeg ikke hadde eksperimentert en gang, hadde bare gitt opp jeg.

Elsker denne tråden, den gir håp til håpløse husmødre som meg selv.

Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 19:23   #390
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De så jo aldeles himmelske ut.

Gammel 15-11-08, 19:23   #391
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Oksestek i kefir derimot.. :sikler:

Sursteik.

Gammel 15-11-08, 19:27   #392
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 15-11-08, 19:48   #393
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Jeg elsker denne tråden!

Gammel 15-11-08, 20:52   #394
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Emma - det er så jeg nesten elsker deg!

Gammel 16-11-08, 10:15   #395
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Emma - det er så jeg nesten elsker deg!

Åh!

Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 20:30   #396
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

LilleLeo: Jeg ler så jeg griner av pizzabollene dine!!! Dette har jeg ikke fått med meg før!!

Ellers er det jo utrolig mange morsomme bidrag her, takk for en god latter

Gammel 18-11-08, 21:00   #397
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fiiine cookies!

En gang vi skulle feire ett eller annet, for et par år siden, bestemte jeg meg for å teste ut en oppskrift bak på Dagbladet. Det var snakk om en sjokoladeostekake i rund form, den såg skikkelig god ut! Grønnskolling som jeg er når det gjelder baking, fulgte jeg oppskriften til punkt og prikke, uten å stille noen som helst kritiske spørsmål til innholdslista. Kaka såg fin ut den, i forma si, og den ble stående de foreskrevne timer i kjøleskapet. Endelig var tiden inne for å ta den ut av forma og servere. Hva skjedde da? Jo, alt rant utover serveringsfatet. Det ble kakesuppe, fortært av dessertskåler med høy kant. Det viser seg at oppskriften manglet den vesentlige ingrediensen "en eller annen form for stivelse".

Forsmedelig.

Gammel 18-11-08, 21:07   #398
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg har alltid vært flink til å lage mat, men av og til må det jo nesten gå gale.

For noen måneder siden skulle jeg lage pizza-boller.
For å si det sånn... Det så litt makabert ut på kjøkkenbordet:

Det var egentlig veldig morsomt, men jeg ble så sint at det endte med at jeg sto og hulket på kjøkkenet
Lille var syk nemlig, og jeg skulle være god mor og lage noe godt til henne.

Sorry altså men jeg ler så jeg griner her!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 21:11   #399
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bilde av kaka mi:

Gammel 18-11-08, 21:13   #400
Kneazle
Passiv

Standard

Den var lekker, Beata!

Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøkkenfadeser, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.