|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDen kaka LilleLeo er helt fantastis på sin veldig egne måte. Jeg hadde også grått om jeg hadde fått den på dåpsdagen. Men jeg må innrømme at jeg ler så jeg griner når jeg ser den igjen. Beklager, det er ikke pent å le av andres "ulykke", men jeg klarer virkelig ikke å la være.
![]() |
#342 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier
Det kan jeg levende forestille meg, du!
![]() |
![]() |
#343 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg har en gammel bekjent av meg som driver et konditori, altså dette handler ikke om baking men hva en kake faktisk kan være verdt for noen.
![]() |
#344 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierFørste innvitasjon av svigerfar og dama ble til en middag. Stek kan jeg, men sauser er det heller labert med. Så jeg har lært meg å lage en saus, fløtesaus.
![]() |
#345 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierSkulle bake kransekakestenger, eller hva det nå heter. Ikke kaka, men stenger. Alt endte i en bløt flytende masse i ovnen. Aner ikke den dag i dag hva jeg gjorde galt, var første og siste gang jeg prøvde meg på det.
![]() |
#347 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg ler å ler å ler!
![]() |
#348 |
ß˙*∂ü*∂éé?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorier
Det var det jeg fikk med meg, og beklager, men jeg ler også av den kaka nå, selv så lite pent det er
![]() |
#349 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJeg skulle steke kalkun for første gang. Søsteren min fortalte at jeg måtte huske å steke den med brystet opp. Jeg var sikker på at hun tullet med meg og skulle iallfall ikke gjøre som hun sa.
![]() |
#350 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda. Du har vann i langpanna, krydrer godt, når vannet er kokt ut, har du i mais og grønnsaker til baking. Kjæresten min er ekspert på dette, går ikke an å lage mørere koteletter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierSå lite glad som jeg er i å sy, så har jeg forsøkt å stifte sammen kalkunen etter å ha fyllt den med stuffing... |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDa jeg var rundt 8-10 år (skal det nevnes til mitt forsvar) trodde jeg at sukkerkulør var sjokoladesaus. Jeg serverte mine foreldre is med sukkerkulør. :urk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierNå har jeg ledd meg gjennom tråden, og ser ut som en panda!
![]() |
![]() |
#354 |
Opp og ned
|
Men ikke på en rist.
![]() |
#355 |
Rather Unfriendly
Medlem siden: Dec 2007
![]() |
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierIkke så veldig artig historie egentlig, men men.., er en julete historie om ikke annet . Hadde svigersfam på besøk for noen juler siden. Idet jeg skulle sette pinnekjøttet til sine 3-4 timer med dampkoking, gikk det med et sjokk opp for meg --- jeg (ikke spør hvorfor det står JEG, og ikke MIN MANN) hadde glemt å legge kjøttet i vann over natten
![]() |
#356 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierI den gaten: Mamma oppdaget en julaften for noen år siden at hun hadde glemt å kjøpe kålrabi! (Det var den samme julaften som mamma klippet over ledningen til julelysene, vannet frøs og hovedsikringen gikk). Heldigvis bor vi like ved en stor institusjon, og mamma gikk bort og tigget kålrabi der.
![]() |
#358 |
drømmende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierJordbærsmørkrem er ikke så veldig godt på bløtkaka.
![]() |
#359 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Skikkelige blundere og andre artige mathistorierDette må være den beste tråden jeg har lest noen sinne tror jeg!
![]() |
Emneord |
kjøkkenfadeser, klassiker |
|
|