Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bading i badekar

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Dusjer du før du legger deg i badekaret?
Ja - alltid! 14 5,74%
Nei - Aldri 147 60,25%
Av og til 32 13,11%
Bader aldri i badekar 43 17,62%
Annet 8 3,28%
Deltakere: 244. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 19:21   #1
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Bading i badekar

Stadig vekk leser man i bøker, eller ser på film at noen skal være hyggelig og tappe i badekaret for en sliten kjæreste etc.

Det hele er jo et veldig hyggelig scenario, men jeg blir litt sånn Skal de ikke dusje først?

Jeg bader ofte i badekar. Det er et at høydepunktene i uken når jeg kan synke ned i varmt vann, med en bok i hånden og bare nyte.

Men jeg dusjer og vasker alltid håret først. Ellers ligger man jo der og skvalper i sin egen "skit". Trodde det var helt vanlig å spyle av seg først?

Derfor denne viktige pållen!

Gammel 09-12-07, 19:24   #2
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bading i badekar

Jeg dusjer alltid først. Med fullsåpevask fra topp til tå. Noe annet ville være helt kræslig. :spy:

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 19:28   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Jeg dusjer alltid først. Med fullsåpevask fra topp til tå. Noe annet ville være helt kræslig. :spy:

Kræslig - så søtt!

Jeg bader aldri i badekar. Det må vært 15 år siden sist. Jeg ville nok ha dusja etterpå, tror jeg, men uansett ville det ikke blitt snakk om langvarig dupping i møkkavann - det er pyton å ligge lenge i badekaret.

Gammel 09-12-07, 19:29   #4
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Hvis jeg noengang hadde vært så møkkete at det var kræslig å legge seg ned i badevannet, ville det vært grunn til å spy lenge før jeg lå der i egen dritt. Når jeg dusjer hver dag i utgangspunktet, har jeg ingen betenkeligheter med å legge meg i badevannet uten å ha dusjet først.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 19:43   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Hvis jeg noengang hadde vært så møkkete at det var kræslig å legge seg ned i badevannet, ville det vært grunn til å spy lenge før jeg lå der i egen dritt. Når jeg dusjer hver dag i utgangspunktet, har jeg ingen betenkeligheter med å legge meg i badevannet uten å ha dusjet først.

Og det dekker vel godt hva jeg mener om saken.

Badekaret bruker jeg for å løse opp stive muskler eller få varmen etter å ha vært ute i kulda. Tar jeg et bad er det om kvelden, da har jeg dusjet samme morgen. Møkkete er jeg i hvert fall ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 20:58   #6
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg dusjer når jeg er ferdigbadet, og skyller badekaret i samme slengen. Bader kanskje en gang hver andre måned.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 21:29   #7
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg dusjer hver dag jeg også, men med jobb i barnehage er det litt av hvert som fester seg til kroppen i løpet av en dag, det være seg snørr, tårer, og andre festligheter. Altså dusjer jeg før badet. Og etterpå. Og bade gjør jeg sjelden, kanskje nettopp fordi det er så mye pes.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:24   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Samme her.

Gammel 09-12-07, 23:03   #9
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Jeg dusjer alltid etterpå, full vask av hår å kropp

Svarte annet

Gammel 09-12-07, 22:25   #10
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Flere en meg som bruker ordet kræslig jo.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:54   #11
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg dusjer etterpå.
Svarte derfor Nei, aldri på pollen.

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Flere en meg som bruker ordet kræslig jo.

Betyr det omtrent det samme som (det trønderske) hæslig?

Men dere som dusjer først - dusjer dere også etterpå?

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 19:26   #12
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg dusjer etterpå.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 19:28   #13
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok en gang innser jeg at jeg er sjuskete, for det hadde ikke falt meg inn å dusje først. Jeg har bodd i England med kun badekar og ikke dusj (og slik har svigers det også), så jeg skal være glad jeg ikke stiller slike (unødige) renslighetskrav.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 12:20   #14
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nok en gang innser jeg at jeg er sjuskete, for det hadde ikke falt meg inn å dusje først. Jeg har bodd i England med kun badekar og ikke dusj (og slik har svigers det også), så jeg skal være glad jeg ikke stiller slike (unødige) renslighetskrav.

:medsjuske:

Gammel 13-12-07, 12:22   #15
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke badekar nå. Men, den gangen jeg hadde det og brukte det, så dusjet jeg etter at jeg hadde badet. Man, er da ikke så skitten at det er nødvendig. Hadde jeg vært ute å blitt gjørmete av en eller annen grunn så tok jeg meg en dusj først, men det hørte nå med til sjeldenhetene at jeg var så møkkete.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 21:27   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer etterpå.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 19:28   #17
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg dusjer etterpå. Da skyller jeg meg med dusjhodet i badekaret for å få bort såperester. Uansett så vasker jeg meg så ofte at det ikke blir ekkelt å ligge i sin egen"skit" i badevannet.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 19:31   #18
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Jeg dusjer etterpå. Da skyller jeg meg med dusjhodet i badekaret for å få bort såperester. Uansett så vasker jeg meg så ofte at det ikke blir ekkelt å ligge i sin egen"skit" i badevannet.

Samme her

Gammel 19-01-09, 14:08   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Dusjer først.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:24   #20
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

dusjer etterpå

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.