![]() |
#21 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SelskinnskoJeg har ja. Fikk da jeg var tenåring - de er nå parkert på hytta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SelskinnskoJa, jeg har to par, litt ulike design. Det ene har jeg hatt i 17 år og bruker de fortsatt. De er perfekte når det er kalde og tørre vintre, jeg har aldri frosset på bena etter at jeg begynte å bruke de.
![]() |
#23 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Selskinnsko
Helt «vanlige». Men ikke merket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: SelskinnskoVi hadde selskinnsstøvletter hjemme da jeg var tenåring, de var mine foreldre sine tror jeg, men jeg og mine brødre lånte dem jevnlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
heimføing
|
Hihi, en gang var jeg i Oslo mens det var skikkelig januar-frost der nede. Bodde på Opera og tok heisen ned til frokost, ikledd skjørt og selskinnssko. Sto et par fyrer i heisen og skravla som bare det, inntil de oppdaga skoene mine og ble helt stille, sto bare og stirra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
![]() Sv: SelskinnskoJeg liker ikke oppdrett av pelsdyr, men jeg synes likevel at det er innafor å bruke 31 år gamle sko som er fullt brukbare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
Ja, jeg mener også det er innafor, men mange av mine mener ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Kontrollfrik
Ja, det er jo sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
Jøss, jeg ser jo selskinnsko på folk i Oslo hver vinter. Senest i dag. De er ganske vanlige her, både hos unge og gamle. De solgte dem på Lille Vinkel for ikke mange årene siden.
![]() |
#31 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Jupp, jeg solgte titt og ofte et par i mine glansdager som skoselger på Oslo øst. De koster det hvite ut av øyet, da, så det kan jo legge en begrensning på omfanget, selvsagt.
![]() |
#32 |
Glamorøs
|
Ja, de er kjempedyre så ser dem aldri på barn. Men fra unge voksne og oppover er det et ganske vanlig syn, syns jeg. Det er selvsagt ikke de mest utbredte, men er man ute ser man minst et par vil jeg tro.
![]() |
#33 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: SelskinnskoKeg ønsket meg på åttitallet. Fikk kalveskinn istedet for, selskinn var dyrere. Men samme typen støvlett, hvor tuppen går opp i en spiss og de snøres på med en spraglete lisse?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, det var vel selve "knertingprosessen" som fikk sterk kritikk i sin tid. Mulig dette gjøres annerledes nå (har ikke lest Topaz-linken over her). Hvis dyret ikke er utrydningstruet, og avlives på ok måte, så bør det vel ikke være stort annerledes enn andre skinnsko eller skinnprodukt. Stor forskjell på å leve et fritt liv på Grønland for så å plutselig bli avlivet, og på å leve hele livet sitt i et trangt bur.
![]() |
#35 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: SelskinnskoFolk spiser jo sel, så fint om skinnet kan brukes? Smaker forøvrig høgg, fikk det servert på bøgda på sunnmøre. Men eksotisk da, om ikke annet |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: SelskinnskoJa jeg har Selskinnstøvler og Nesnalobber, vokste opp med skaller.
![]() |
#37 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SelskinnskoVet vi har noen små Nesnalobber fra jeg var liten, men mener vi har hatt noen selskinnsko i hus også.
![]() |
#38 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SelskinnskoForresten hadde jeg bittesmå Lapikas-sko som liten også, vi har verdens søteste små sko i størrelse 30 eller noe.
![]() |
#39 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: SelskinnskoJeg har! Har omtrent aldri brukt de, men kanskje de bør opp fra kjelleren nå i dette været. Kjøpte de på finn.no etter ei dame som døde. Tror det var et kupp, men det hjelper jo ikke når de ikke blir brukt.
![]() |
#40 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: SelskinnskoJeg hadde som barn, men gudene vet hvor de er blitt av. De var veldig gode og varme og jeg har vært litt fristet til å kjøpe nye når jeg ser annonser for dem. Jeg endte opp med å kjøpe Røroslabber i stedet. De er litt mer diskret og også veldig gode og varme og lette.
![]() |
|
|