Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Selskinnsko

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-21, 12:26   #21
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Selskinnsko

Jeg har ja. Fikk da jeg var tenåring - de er nå parkert på hytta.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 12:44   #22
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg har to par, litt ulike design. Det ene har jeg hatt i 17 år og bruker de fortsatt. De er perfekte når det er kalde og tørre vintre, jeg har aldri frosset på bena etter at jeg begynte å bruke de.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 13:29   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det var et italiensk skomerke som hadde fargede selskinnsstøvletter før, i begynnelsen av dette århundret. Grønne, røde, sorte, lange i skaftet.

Hvordan ser dine ut?

Helt «vanlige». Men ikke merket.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 14:19   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde selskinnsstøvletter hjemme da jeg var tenåring, de var mine foreldre sine tror jeg, men jeg og mine brødre lånte dem jevnlig.

Tror ikke de hadde blitt spesielt godt mottatt hos den ganske store mengden anti-pels'ere og veganere i min omgangskrets.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 14:24   #25
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Helt «vanlige». Men ikke merket.

Kan være Topaz likevel, hvis de er noen år. Tror ikke mine er merket, må sjekke senere siden jeg ikke har dem på idag.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 14:28   #26
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tror ikke de hadde blitt spesielt godt mottatt hos den ganske store mengden anti-pels'ere og veganere i min omgangskrets.

Hihi, en gang var jeg i Oslo mens det var skikkelig januar-frost der nede. Bodde på Opera og tok heisen ned til frokost, ikledd skjørt og selskinnssko. Sto et par fyrer i heisen og skravla som bare det, inntil de oppdaga skoene mine og ble helt stille, sto bare og stirra.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 14:30   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke oppdrett av pelsdyr, men jeg synes likevel at det er innafor å bruke 31 år gamle sko som er fullt brukbare.

Gammel 05-02-21, 14:31   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg liker ikke oppdrett av pelsdyr, men jeg synes likevel at det er innafor å bruke 31 år gamle sko som er fullt brukbare.

Ja, jeg mener også det er innafor, men mange av mine mener ikke det.

(Nå driver man ikke med seloppdrett, da. Det er knerting av vill-sel.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 14:40   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, det er jo sant.

Gammel 05-02-21, 14:57   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hihi, en gang var jeg i Oslo mens det var skikkelig januar-frost der nede. Bodde på Opera og tok heisen ned til frokost, ikledd skjørt og selskinnssko. Sto et par fyrer i heisen og skravla som bare det, inntil de oppdaga skoene mine og ble helt stille, sto bare og stirra.

Jøss, jeg ser jo selskinnsko på folk i Oslo hver vinter. Senest i dag. De er ganske vanlige her, både hos unge og gamle. De solgte dem på Lille Vinkel for ikke mange årene siden.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 15:00   #31
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jøss, jeg ser jo selskinnsko på folk i Oslo hver vinter. Senest i dag. De er ganske vanlige her, både hos unge og gamle. De solgte dem på Lille Vinkel for ikke mange årene siden.

Jupp, jeg solgte titt og ofte et par i mine glansdager som skoselger på Oslo øst. De koster det hvite ut av øyet, da, så det kan jo legge en begrensning på omfanget, selvsagt.

Gammel 05-02-21, 15:04   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jupp, jeg solgte titt og ofte et par i mine glansdager som skoselger på Oslo øst. De koster det hvite ut av øyet, da, så det kan jo legge en begrensning på omfanget, selvsagt.

Ja, de er kjempedyre så ser dem aldri på barn. Men fra unge voksne og oppover er det et ganske vanlig syn, syns jeg. Det er selvsagt ikke de mest utbredte, men er man ute ser man minst et par vil jeg tro.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 15:07   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Keg ønsket meg på åttitallet. Fikk kalveskinn istedet for, selskinn var dyrere. Men samme typen støvlett, hvor tuppen går opp i en spiss og de snøres på med en spraglete lisse?

Slike? (Herlighet, de koster 3.000,-!)

https://trapessko.no/produkt/topaz-s...SABEgJrEvD_BwE

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 15:13   #34
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var vel selve "knertingprosessen" som fikk sterk kritikk i sin tid. Mulig dette gjøres annerledes nå (har ikke lest Topaz-linken over her). Hvis dyret ikke er utrydningstruet, og avlives på ok måte, så bør det vel ikke være stort annerledes enn andre skinnsko eller skinnprodukt. Stor forskjell på å leve et fritt liv på Grønland for så å plutselig bli avlivet, og på å leve hele livet sitt i et trangt bur.

Men for veganere er det vel uansett ikke aktuelt med skinnprodukt da, verken skinnvesker eller selskinnsko.

Gammel 05-02-21, 15:21   #35
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Folk spiser jo sel, så fint om skinnet kan brukes? Smaker forøvrig høgg, fikk det servert på bøgda på sunnmøre. Men eksotisk da, om ikke annet

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 15:39   #36
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ja jeg har Selskinnstøvler og Nesnalobber, vokste opp med skaller.
Familie fra Tromsø.
Skaller var vel noe av det varmeste jeg hadde på beina, men og så de glatteste.....

Gammel 05-02-21, 16:21   #37
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vet vi har noen små Nesnalobber fra jeg var liten, men mener vi har hatt noen selskinnsko i hus også.
Da jeg begynte i barnehagejobben så kjøpte jeg meg Lapikas-sko. De også er veldig varme.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 16:23   #38
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Forresten hadde jeg bittesmå Lapikas-sko som liten også, vi har verdens søteste små sko i størrelse 30 eller noe.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-21, 16:27   #39
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har! Har omtrent aldri brukt de, men kanskje de bør opp fra kjelleren nå i dette været. Kjøpte de på finn.no etter ei dame som døde. Tror det var et kupp, men det hjelper jo ikke når de ikke blir brukt.

Gammel 05-02-21, 16:35   #40
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde som barn, men gudene vet hvor de er blitt av. De var veldig gode og varme og jeg har vært litt fristet til å kjøpe nye når jeg ser annonser for dem. Jeg endte opp med å kjøpe Røroslabber i stedet. De er litt mer diskret og også veldig gode og varme og lette.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.