|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Fem-bøkene av Enid BlytonHvem passer de for igjen? Husker jeg leste de, men husker ikke hvor gammel jeg var.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fem-bøkene av Enid BlytonAh maaaaaaaaaaaange timer lykkelig tilbrakt fult påkledd i skyggen sommersttid som liten
![]() |
#5 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Fem-bøkene av Enid BlytonJeg leste de bøkene fra jeg var 8 år, sterkt påvirket av kusina mi som var et år eldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Fem-bøkene av Enid BlytonGutta mine liker dem godt, og jeg har lest en del av de skikkelig gamle i serien for dem det siste året. Så jeg får vel si de kan passe fra (språkmoden)2.-6. klasse. Jeg tok meg i å sensurere litt når jeg leste derfra, forresten. Særlig i beskrivelsen av ei sigøynerjente som barna i serien ble kjent med. Det var ille hvilke holdninger til sigøynere som ble formidlet i boken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Fem-bøkene av Enid BlytonMin datter arvet Fem-bøkene etter sin far i vinter (da gikk hun i 5.klasse), og har hatt veldig dilla på de |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Fem-bøkene av Enid Blyton
De passer vel ikke for noen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Fem-bøkene av Enid Blyton
Var de rasistiske og kvinnefiendtlige, altså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Fem-bøkene av Enid BlytonJeg var 8-9 da jeg var Fem-frelst. Jeg hadde hele serien, men ga dem bort til loppemarked da jeg var nybakt mor til eldstemann og var redd for at han skulle lese slikt. Angret senere, husker jeg.
![]() |
|
|