|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Middagstips for "slankeoperert"Eit nært familiemedlem har fjerna det meste i magen pga kreft, i praksis ein relativ dramatisk slankeoperasjon. No er utfordringa å få i seg nok mat, som skal smake godt, gje masse næring og vere magevennleg i denne opptreningsperioden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Middagstips for "slankeoperert"
Slike kostråd bør dere få fra ernæringsfysiolog e.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. Oppfølging av en sådan bør da være en selvfølge i slike tilfeller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Middagstips for "slankeoperert"Ja, det tenkte jeg også? At man må få oppfølging på slike ting.
![]() |
#5 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Middagstips for "slankeoperert"Tusen takk for svar. Oppfølging er mangelvare, gitt. Små og hyppige måltid er det vedkomande har fått beskjed om og det er stort sett det heile. (Store og berre tre gongar for dagen var det vedkomande fekk på sjukehuset - i tre veker etter operasjonen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Middagstips for "slankeoperert"Men jeg synes det er vanskelig å uttale seg.
![]() |
#7 |
Passiv
|
Det hørtes jo skikkelig profft ut |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Middagstips for "slankeoperert"Er man usikker på om vedkommende får i seg nok næring, er det greit å gi litt næringsdrikk. Disse finnes i et utall varianter, alt etter hva man vil tilføre. På apoteket vil du kunne få tips. |
![]() |
![]() |
#9 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Middagstips for "slankeoperert"Jeg slutter aldri å bli sjokkert over hvordan helsevesenet ignorerer/nedprioriterer kosthold og mat som en helsefremmende faktor (og ja, jeg jobber i "uvesenet" selv). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Middagstips for "slankeoperert"Jeg tenker at myk mat som er relativt lettfordøyelig er greit den første tiden. Og prøve å finne ut hvilke av disse matsortene som frister mest.
![]() |
#11 |
Passiv
|
Som om jeg skulle sagt det selv. |
![]() |
![]() |
#12 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Middagstips for "slankeoperert"Tusen takk for gode tips. |