Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Spotify i bhg, eller noe annet?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-10, 11:53   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Spotify i bhg, eller noe annet?

Jeg jobber i en stor bhg og vi kunne tenkt oss en enkel og grei måte å få tak i musikk på. Spotify er jo en mulighet (?), og jeg lurer på om det finnes andre måter å få tak i musikk på uten å ta i bruk cd?

Gammel 02-09-10, 12:17   #2
myr
Aktiv

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
myr er litt kul
Standard

Sv: Spotify i bhg, eller noe annet?

Med spotify er "faren" at man ikke vet hvilke type reklame det kommer? Om man har gratisabbonement, det kan man slippe unna med å betale.
Men så spørs det også hvilke regler de har på bruk i offentlig/privat sammenheng og.

Gammel 02-09-10, 12:22   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Klipp håret og få deg en jobb!" er virkelig ikke typen reklame jeg ønsker at mine barn skal bli utsatt for.

Betalt Spotify høres ut som en fin løsning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:47   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vær oppmerksom på at dere kanskje må tegne et abonnement hos Sono elleg hva de heter også. Koster ca 700 i året. Hvis dere vil ha alt på det rene.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:50   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Vær oppmerksom på at dere kanskje må tegne et abonnement hos Sono elleg hva de heter også. Koster ca 700 i året. Hvis dere vil ha alt på det rene.

Tono heter det. Og jeg tror man kan komme unna med at en barnehage ikke er en offentlig arena, og dermed er ikke fremførelsen av verkene tonobelagte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:08   #6
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

http://www.spotify.com/no/help/faq/p.../public-usage/

http://www.tono.no/Kunde/Be+om+avtale

Gammel 02-09-10, 15:33   #7
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Haha ja, Tono
Ja bra hvis man kunne kommet unna!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 15:36   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du ikke lage barnehagespillelister på ditt eget spotify-abonnement og bruke dem i bhg? Jeg har betalt spotify, for jeg orker ikke reklamen.

Gammel 02-09-10, 17:09   #9
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

I barnehagen til poden har de Spotify hvor de har laget en egen baresangspilleliste. De har ikke den med reklame.
Når vi kommer først på morgenen står "voksenmusikk" på, men med en gang første barn kommer bytter de over til barnesangene. Greit for de voksne å ha noe og høre på også når det noen ganger tar 30 min før første barn kommer

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 17:13   #10
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har privat betalt spotify på mobilen jeg bruker på jobb. Lager spillister med barnemusikk og kobler mobilen til høytalere. Ingen reklame. Eneste er at det tar litt plass på mobilen da jeg spiller offline siden det tråløse nettet på huset er kommunenett som ikke er så lett å komme inn på.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 20:39   #11
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gratisversjonen av Spotify. Kan jeg da lage spilleliste uten reklame, eller er det helt umulig? Vil ikke ha reklameinnslag, nei. Ellers får vi betale og få det reklamefritt. Skal sjekke linkene over nå.

Gammel 02-09-10, 22:01   #12
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tono heter det. Og jeg tror man kan komme unna med at en barnehage ikke er en offentlig arena, og dermed er ikke fremførelsen av verkene tonobelagte.

Grensene er ikke spesielt klare, altså, og hverken Spotify eller Wimp har klarert musikken sin for offentlig fremføring. Jeg tror at dersom man spiller musikken for en mindre barnegruppe av gangen, så kan man i hvertfall argumentere med at det for privat bruk. Klart er det imidlertid ikke. Tror jeg.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:02   #13
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Gratisversjonen av Spotify inkluderer reklame, ja. Wimp har ikke reklame, men heller ikke gratistilbud. Og et mye bedre grensesnitt. Synes jeg.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 23:21   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Grensene er ikke spesielt klare, altså, og hverken Spotify eller Wimp har klarert musikken sin for offentlig fremføring. Jeg tror at dersom man spiller musikken for en mindre barnegruppe av gangen, så kan man i hvertfall argumentere med at det for privat bruk. Klart er det imidlertid ikke. Tror jeg.

Nei, det er jo ingen bortsett fra brukeren som kan klarere det, ikke avsender. Jeg tror det har vært saker hvor tono har ment at barnehager skal betale for å ha på radio, men jeg er usikker på om det har ført frem. Å ha på spotify går under samme greia.

Gammel 03-09-10, 19:29   #15
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Høres ut som om Spotify Premium er passende for oss. Mannen mener at man bare kan bruke en pc ad gangen for å høre musikken, og da er det jo kun på en avdeling ad gangen. Kan man laste ned med Premium?

Er Wimp noe ala Spotify?

Gammel 05-09-10, 14:30   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Wimp er en norsk versjon av samme type program som spotify. Man laster ikke ned med premium heller, da må du ha noe ala iTunes, og kjøpe hver enkelt låt.

Gammel 05-09-10, 16:31   #17
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har premium for ipod/mobil. Da har den en offline funksjon. Jeg kan merke de sangene jeg vil kunne spille uten internett tilgang og så lastes de ned på mobilen. Jeg og mannen bruker samme konto, jeg på android mobil, han på Ipod touch.

Jeg har 58 barnesanger lastet ned på mobilen.

Gammel 05-09-10, 19:56   #18
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har premium for ipod/mobil. Da har den en offline funksjon. Jeg kan merke de sangene jeg vil kunne spille uten internett tilgang og så lastes de ned på mobilen. Jeg og mannen bruker samme konto, jeg på android mobil, han på Ipod touch.

Jeg har 58 barnesanger lastet ned på mobilen.

Hmm, vi bruker telefoner med Android på jobb. Vi kunne jo da laste ned på mobilen og deretter koble til høyttalere? Finnes det høyttalere til SE Xperia/HTC?

Gammel 05-09-10, 19:58   #19
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Wimp er en norsk versjon av samme type program som spotify. Man laster ikke ned med premium heller, da må du ha noe ala iTunes, og kjøpe hver enkelt låt.

Å betale for hver låt blir for tungvindt, ja. Ser for meg noe ala Spotify og betale en fast sum hver måned/år.

Gammel 05-09-10, 20:00   #20
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Min HTC mobil har vanlig lydutgang. Jack plugg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.