|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnInne i hodet mitt har jeg et bilde av en kort eplegrønn jakke, som jeg ikke finner noe sted. Første tenkte jeg å sy den i ullbouclé, men jeg fant ikke riktig farge der heller. Nå tenker jeg at hvis jeg hekler den i litt sånn klumpegarn, så kan jeg kanskje få litt samme effekten? Men hvor finner jeg slikt garn? Jeg er helt ny i garn-gamet, og aner ikke hva klumpegarn heter, hvor jeg finner det, eller om det er greit å hekle med. Jeg kan godt bestille på nett.
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnJeg vet ingenting om klumpete garn, for det er et mareritt å strikke med det.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnVet du noe om et glatt, tykt garn da? I riktig farge? Sist jeg var i garnbutikken fant jeg et sportsgarn i helt riktig farge, men det var jo så stivt og stikkete at jeg ikke vil ha noen jakke i det. Jeg liker myke garn.
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnTja... nå har jeg ikke oversikt over fargekartene til de forskjellige, men skikkelig tykke garn er f.eks. Alfa og Eskimo. Jeg liker ikke Eskimo fordi det er entråds, men det finnes ihvertfall i flere grønnfarger. Så har Sandnes et tykt garn som heter Easy.
![]() |
#7 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnDette er tykt og mykt, men vet ikke om det er riktig grønnfarge da:
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnJeg stikker Grandma coat i Easy. Jeg tror det kan være noe slikt du er på utkikk etter. Det er ikke flossy, men ganske mykt og godt. Men jeg er redd det kommer til å nuppe ganske lett. Det vet jeg med sikkerhet om noen måneder, men så lenge hadde du vel ikke tenkt til å vente.
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnJeg hekler i Eskimo nå, og det syns jeg er et behagelig garn. Jeg trenger ikke at det er totalt supermykt, men helst ikke hardt og stikkete. Eskimo finnes for øvrig bare i ganske kjipe grønnfarger, veldig kamuflasje og natur. Jeg vil ha knallgrønn.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnHva med å sjekke Etsy, mange som selger garn der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnBor ikke du i Oslo? 28 august reåpner Tjorven på Majorstua - og det er min drømmebutikk mht garn - der BUGNER det av alle typer garn, kvaliteter og farger, godt å kjenne på kvaliteten på garnet og se den reelle fargen for å bli 100% fornøyd.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnJa, garnet tenkte jeg kunne være sånn klumpete, men det går greit med glatt også. Når man hekler så blir det jo litt klumpete uansett.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnMalabrigo Gruesa (har ikke strikket med dette Malabrigo-garnet før) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnDu store alpakka har et veldig tykt alpakkagarn, husker dessverre ikke hva det heter i farta... Det finnes i en flott grønnfarge. Jeg strikket en bolero av dette garnet for noen år siden. Aberet er naturligvis at det nupper/tover litt. Men det er mykt, fint og veldig varmt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Garndamer - hjelp til å finne tykt eplegrønt "klumpete" garnJeg så at Drops kommer med et nytt alpakka-garn som skal ha samme tykkelse/strikkefasthet som Eskimo. Det heter Andes og lanseres i slutten av oktober i følge nettsiden deres. Jeg fikk ikke opp fargekartet, kanskje det kommer etter hvert.
![]() |
|
|