|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Laktoseintoleranse hos barn - erfaringer ønskes!I dag har vi endelig fått svar på blodprøven som ble tatt av min 5,5 år gamle datter tidligere i sommer fordi hun har hatt mye magesmerter og -plager. Prøven viser at hun har laktoseintoleranse. Den slo også ut på melkeprotein, men i følge legen min var utslaget så lite at de var i tvil om det var av klinisk betydning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laktoseintoleranse hos barn - erfaringer ønskes!Det at prøven slo ut på melkeprotein ville jeg tatt til følge. Jeg ville satt henne på helt melkefri diett en stund - ihvertfall frem til dere skal snakke med legen igjen.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Laktoseintoleranse hos barn - erfaringer ønskes!Jeg tror jeg ville prøvd helt melkefritt en periode, så kan det godt hende at hun etterhvert kan tåle ost og andre ting som er lite laktose i. Jeg reagerte i utgangspunktet på melkeprotein, holdt meg helt unna et helt år, og kan nå spise ost og naturellyoghurt uten problemer. Det kan selvsagt være annerledes for barn. Håper du får snakket mer mer legen snart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Laktoseintoleranse hos barn - erfaringer ønskes!Vår fikk diagnose da hun var ca 3, vi ble anbefalt lav laktose kost ikke helt fri og prøve en gang i mellom om hun tåler det bedre oppover i barneskole alder.
![]() |
|
|