Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vasker dere i bestikkskuffene?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 18:36   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vasker dere i bestikkskuffene?

Jeg passer alltid på at bestikkskuffen er ren og pen, det skal jo tross alt ligge rent bestikk oppi der, som vi tar frem og spiser av. Så jeg synes det er uhyre viktig at det er relativt rent oppi der. Men jeg ser at ganske mange ikke tenker så mye over om det er smuler, støv og skitt oppi der.

Passer dere på at bestikket deres ligger i en ren skuff eller er det ikke så nøye?

Gammel 05-08-10, 18:38   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vasker dere i bestikkskuffene?

Eh. Av og til.
Burde kanskje gjort det oftere.. Men vi har ikke så mye bestikk at det ligger der lenge da, vaskes ofte.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 18:41   #3
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja det vaskes der når det trengs Gjorde det seneste forrige dagen

Gammel 05-08-10, 18:41   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, jeg skurer ikke skuffen sånn hver dag altså. Men når jeg tar ut av oppvaskmaskinen så tørker jeg over skuffen med en klut om jeg ser at det er noe oppi der, det tar jo bare 30 sekunder og er greit å gjøre når det er lite bestikk oppi. Liker ikke å legge rent bestikk oppi skuffer der det ligger smuler og dritt.

Gammel 05-08-10, 18:44   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg støvsuger i den med ujevne mellomrom.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 18:44   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjekker og rengjør etter behov...smuler etc er uhygenisk oppi der synes jeg....

Gammel 05-08-10, 18:45   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg tørker over den med fuktig klut nå og da. Smuler i bestikkskuffen er ekkelt.

Gammel 05-08-10, 18:46   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Rengjør ved behov. Er fort gjort at det kommer smuler fra benken oppi der.

Gammel 05-08-10, 18:48   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Det er smuler i min nå. Det må være passende jobb for ei på 8,5 år.

Gammel 05-08-10, 19:28   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men jeg ser at ganske mange ikke tenker så mye over om det er smuler, støv og skitt oppi der.

Der vekket du den dårlige samvittigheten min til live, jeg skulle ha vasket bestikkskuffen for leeeenge siden. Den ser ikke så digg ut nå...
Det er bare så tiltak, av en eller annen grunn. Og nå har jeg stort ryddeprosjekt i hele huset denne uka....

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:31   #11
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Vi trenger ikke Flylady her. Vi kan ha Iset til å skrive ukentlige tråder som trigger samvittigheten vår. Knis.

Gammel 05-08-10, 19:32   #12
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Jeg vasker bestikkskuffen ofte, tar den ut å vasker den i zalo og vann
Syns det er skikkelig ekkelt å spise hos folk som jeg vet har skitten bestikkskuff

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:33   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser sjelden nedi bestikkskuffa til folk kjenner jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:36   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja til jul

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:36   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:38   #16
Supernala
Superkul

Supernala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Supernala er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg pleier å hjelpe med oppvask osv.når jeg er i middagsbesøk, og da ser jeg jo i skuffen. Er ikke en snoker

I'm knot dumb!
Supernala er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:39   #17
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Svært sjelden. Jeg tar ett og ett rom om jeg ser det er mye bøss oppi der.

Gammel 05-08-10, 19:44   #18
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke lite bestikk i vår når oppvaskmaskinen tømmes.... bare lite oppvaskmaskinsvennlig/normalt bestikk, der er likevel en del annet, biffbestikk etc. Og mye skjeer, vi bruker mest kniv og gaffel.

Så det er ikke lett å vaske den sånn uten å gjøre en innsats, men til gjengjeld ligger da heller ikke bestikket helt nedi smulene

Nei, altså, jeg tar den når jeg ser at det trengs, men ikke ukentlig. Slett ikke hver gang oppvaskmaskina tømmes, det er jo annenhver dag.

Gammel 05-08-10, 19:53   #19
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg passer alltid på at bestikkskuffen er ren og pen, det skal jo tross alt ligge rent bestikk oppi der, som vi tar frem og spiser av. Så jeg synes det er uhyre viktig at det er relativt rent oppi der. Men jeg ser at ganske mange ikke tenker så mye over om det er smuler, støv og skitt oppi der.

Hvor mange bestikkskuffer får du egentlig sett da? Jeg kan ikke huske å ha sett bestikkskuffa til andre enn mora mi (svinesti) og svigermor (strøkent) og mener at jeg har et relativt ok sosialt liv...

Har jeg gått glipp av en sosial kode?! Forventer venninnene mine at jeg skal inspisere kjøkkenskapene og sette pris på de gullrene bestikkskuffene, ikke bare gafle i meg ostekake og helle i meg rødvin?!

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 19:57   #20
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Vaskes med ujevne mellomrom. Tipper 10-15 ganger i året.
Tror det er på tide nå :løperogvasker:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.