|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virker bærplukkeren?Du må kjøpe deg en renser også! Den virker i hvert fall som bare det.
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virker bærplukkeren?Plukker MYE mer effektivt, men mer arbeid å rense etterpå. Vi bruker det ihvertfall, for er det mye bær kan et par personer plukke opptil 10 liter på en - to timer. Det tar litt tid å rense bærene, men jeg syns det er enklere enn å plukke for hånd ihvertfall.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Virker bærplukkeren?Eg bruker ikkje bærplukker lenger, men da er fordi eg ikkje gidder den renskinga. No plukker eg i ein frysepose oppi eit litermål. Då er da berre å knyta, og legga i frysen når eg kjem heim. Da går saktare, men er mykje enklare synest eg. Gjer da same med rips og.
![]() |
#6 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virker bærplukkeren?Det er mange måter å rense blåbær på. En rist som holder tilbake bærene og slipper gjennom blad og kvist, eller ennå enklere: Et fuktig håndkle på et skråplan, hvor bærene ruller ned og bøsset ligger tilbake. Eller trykkluft, eller ...
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Virker bærplukkeren?De virker som bare juling. Barneutgaven vi har er derimot litt teit, for den kan ikke åpnes for å tømmes slik den store kan.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virker bærplukkeren?En renser er en sånn greie man fester til støvsugeren.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virker bærplukkeren?
Jepp, den har vi også. Helt super! Rensing av bær er det kjedeligste jeg vet...
![]() |
#12 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Virker bærplukkeren?Bærplukker virker som bare det, hvis det er blåbær du skal plukke, i hvert fall hvis du har mye bær på risa. Pellinga går sikekrt tre-fire ganger raskere enn håndplukking. Med et ristebrett er rensingen fort unnagjort også. Støvsugerrensing har jeg ikke hørt om. Link? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virker bærplukkeren?Her er en slik renser. Tror vår ble kjøpt på jernia for en del år siden. Kostet litt, men vel verdt pengene.
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Virker bærplukkeren?Jeg har vokst opp med bærplukker og en rund rist til å rense med. Det går vel sånn ca. en million ganger kjappere enn å plukke for hånd antar jeg?
![]() |
#17 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Virker bærplukkeren?Jeg har kjøpt bærplukker (en stor og en liten) samt rist i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Virker bærplukkeren?ok jeg er skikelig blond i dag men HVA er dette for noe?? neon som har bilde eller hvordan dette fungerer har aldri sett eller hørt om noe slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Virker bærplukkeren?Bærplukkere:
![]() |
|
|