|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Hvordan er det med Bodenstørrelsene? Når jeg måler på kroppen min og ut fra dette bestiller jeans feks så ender jeg med klær som er ekstremt mye for store. Sist redigert av Slettet bruker : 28-07-10 kl 20:52. |
![]() |
![]() |
#2 |
kamerat
|
![]() Sv: Bodenstørrelser?Hvilken størrelse bruker du i skjørt til vanlig, da? Jeg bruker 44/46 i skjørt til vanlig, og 18 (unntaksvis 16) i Boden-skjørt.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bodenstørrelser?Sjekk med størrelsene på plaggene. På nettsidene opplyses alle relevante mål på plagget i alle størrelser. Kontrollmål med tilsvarende plagg du har som passer.
![]() |
#4 |
Bare sær
![]() Sv: Bodenstørrelser?Jeg bruker 14 i Boden-skjørt, 16 i kjoler.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser?Toffen har 18? Den er grei. 22 passer til meg. |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser?
|
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser?Skal man stramme når man måler seg? |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser?Og er det stretch i stoff som er velvet, 97 % bomull og 3 % elastan? |
![]() |
![]() |
#11 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja.Jeg oppfattet det som om størrelsene er relativt store. Jeg ligger vanligvis på 38/40 og på Boden bruker jeg størrelse 10. Jeg ser at med ettersittende kjoler trenger jeg 12, men i skjørt og i kjoler som bare går inn i livet (om du forstår hva jeg mener) altså 10, som noen har sagt skal tilsvare 36. Og jeg er garantert ikke en norsk størrelse 36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
intro
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja.Jeg synes det er vanskelig med Boden-størrelser. Har én kjole i 8, og den er nesten litt stor. Ett av skjørtene i 8, derimot, er for trangt over baken, mens det andre går akkurat. Mitt problem (eller Bodens problem
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Hah - ny overskrift - da er det lov å spørre om alt mulig rart. |
![]() |
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Det kommer litt an på hva slags støvletter det er, vil jeg si.
![]() |
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Bodenstørrelser?
Husk at jeg er like høy som deg og at rumpa er mitt desidert breieste punkt, da. Jeg synes du skal gjøre som Veronal sier, mål et skjørt som passer, og sammenlign med plaggmålene til Boden.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Jeg synes overskriften er fantastisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Tenker du duoboots når det gjelder støvletter?
![]() |
![]() |
#18 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Tilbake til Boden: har du målt riktig "liv"? Jeg oppdaget nemlig at der jeg hadde målt, som skulle tilsi ca str 18 i skjørt, er langt under det de mener med "natural waist", som er der hvor kroppen "bøyer" seg når man bøyer seg over mot siden. Hvis du skjønner? (På meg er det faktisk rett over magekulen) Og hvis det ikke utkrystalliserer seg noe, eller du fortsatt synes det er mye større enn størrelsestabellen antyder, så får du trøste deg med at tabellen er laget for folk som har Riktige Proporsjoner og Stramme Mager. Sånne som oss, som har litt stappe-mage, kan fint ha en størrelse som holder magen på plass uten av det gjøre noe. Dessuten synes jeg det er viktigere å se på hofte-målet.
![]() |
#19 |
Passiv
|
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Tjorven - jeg har motsatt problem. Anklene mine er gjerne altfor tynne for duobootsene. :raring: |
![]() |
![]() |
#20 |
Bare sær
![]() Sv: Bodenstørrelser? Stoffspørsmål? Målspørsmål? Ja. Støvler også. (Shoppingamøbe...)Det første Boden-skjørtet jeg bestilte var 16. Det var jo det som stemte med målene, og jeg hadde til og med målt på yndlingsfavorittskjørtet mitt, og bestilte den størrelsen som hadde de samme målene.
![]() |
|
|