|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleJeg har nettopp fått meg Henriette Schønberg Erkens Store Kokebok, i boks sammen med en liten biografi om henne kalt Fra hustellærer til kokebokforfatter. Hvilken bok!
Sist redigert av Tallulah : 10-07-10 kl 21:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleHåh! Nå fant jeg årets julegave til mamma, ja!
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house Sist redigert av Kitty Bastard : 10-07-10 kl 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleTanta mi har ei utgave fra før krigen, og så har hun funnet 1951-utgaven på et loppemarket til meg. Kan ikke si den brukes så veldig ofte, steketemperaturene er f.eks. litt vel relative. Men morsomt å ha.
![]() |
#5 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleDen har stått på ønskelista mi lenge. Min sambos bestemor gikk fra dør til dør og solgte den i sin tid - det må ha vært i mellomkrigstida.
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleScarlettah, ja litt som Julia Child!
![]() |
#7 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleJeg synes Glitter skal lage alle oppskriftene i boken, fra side 1, og blogge om det.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alle
Ja, det syns du vel. Skaffer du finansiering til filmen vi kan lage om det etterpå?
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleJeg har ikke lest kokeboka til Child, men fra filmen fikk jeg inntrykk av at det var fransk gourmetmat? Denne er en husmorbok, altså, så vanskelighetsgraden er nok ikke helt den samme. Men det kunne nok blitt en del humor (Eller gore? Skrekk?) om jeg skulle begitt meg ut på kaninkveling. Også ville jeg bli nødt til å spise ansjos. Og kalvehjerte og -tunge i brun saus.
![]() |
#11 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alle
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleOj den må jeg ha! :besatt kokeboksamler:
![]() |
#15 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleDen måtte jeg selvfølgelig kjøpe. Jeg har sett etter den tidligere.
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleDenne har jeg arvet etter min bestemor. Den er helt fabelaktig.
![]() |
#17 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleOg jeg har fått den min svigermor arvet etter sin søster. Den er gammel og velbrukt, om ikke av meg akkurat. Men det er interessant å lese i den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Kokebokanbefaling - nerdeboka over alleHm. Jeg skal jaggu undersøke om svigermor kan ha denne, meget mulig den finnes i samlingen hos mormor også.
![]() |
|
|