|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Spotify eller Wimp?Nå når jeg har fått så kul mobil må jeg også prøve meg på litt musikk. Men hva bør jeg velge av Spotify og Wimp? |
![]() |
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Jeg har ikke prøvd Wimp, men er veldig fornøyd med Spotify på mobilen. Nå har vi funnet lydbøker av Torbjørn Egner der også, kjempekjekt når ungene kjeder seg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I farta!!
|
![]() Sv: Spotify eller Wimp?
Er det kun på permium du finner Torbjørn Egner?, hvordan finner du det?, bare søker på Torbjørn Egner?
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Spotify eller Wimp?F.eks her: http://open.spotify.com/album/2XIDwxjwiNJYIcOmWe7tQt |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Originala
|
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Jeg tror vi går over til Wimp. Det er mannen som tar avgjørelser på alt som handler om musikk, men jeg tror vi lander på Wimp fordi det er mer norsk musikk der. Sist redigert av Fadese : 26-06-10 kl 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Noen fortalte meg at Spotify ikke betaler for musikken de har liggende. Er det bare tøv? Gjør Wimp? Guri, jeg kan alt for lite om dette. |
![]() |
![]() |
#7 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Joda, Spotify betaler royalty til artistene. Det er ikke mye de får, men det er noe. Jeg er veldig godt fornøyd med Spotify, særlig med at du kan laste 3000 låter over på iPhonen hvis du kjøper Premium-abonement. Har installert Wimp også men ikke fått testet det ennå. Jeg skal rapportere tilbake når begge er testet ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Kjekt å vite at Fono, de norske plateselskapenens forening, anbefaler alle medlemmene sine å trekke musikken sin fra Spotify: http://www.aftenposten.no/kul_und/mu...cle3708958.ece
![]() |
#9 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Sa opp abonnementet mitt på Spotify i dag og installerte Wimp. Etter ca 15 minutt med fikling var jeg overbevist. Kommer ikke til å gå tilbake til Spotify tror jeg. Noe så pent og oversiktlig har jeg ikke sett siden...Spotify. At man kan browse sjangre, se gjennom (relevante) spillelister, kategorier for nyheter og "Vi Anbefaler". Alt dette har jeg savnet fra Spotify. Det som er der er temmelig stakkarslig i forhold til dette.
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Hva koster Wimp i forhold til Spotify? Har de også en gratisversjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
De har ikke en gratisversjon, det er vel derfor plateselskapene er mere positiv til dem enn Spotify. Ellers koster de det samme per måned (99.-)
![]() |
#13 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Menneh.. hvordan fjerner man en app når man har installert den på iPhone? :vil også prøve wimp:
![]() |
#14 |
Populærkulturjunkie
|
Du kan jo fint ha begge installert samtidig,det er ikke noe problem. Dersom du vil fjerne en app så hold fingeren på den til den begynner og "skjelve" og så kan du trykke på X i hjørnet. Merk at du ikke sletter Spotify-abonnementet ditt, kun appen. Det må du på nett for å stoppe hvis jeg ikke tar helt feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ah, Takk!
![]() |
#16 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Spotify eller Wimp?"Spotify Premium is a subscription service that charges recurring payments to your account until cancelled." sier nettsiden deres så jepp, du må stoppe Premium-abonnementet ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Live and let live
|
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Jeg mener jeg leste noe om at norske artister kom til å trekke seg fra Spotify når kontrakten går ut, fordi de mener dealen er så dårlig for dem. (Men det er mulig det bare gjelder ny musikk, og at den gamle blir liggende?)
![]() |
#18 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spotify eller Wimp?Men Wimp kan bare brukes til iPhone, sant? Og Spotify Premium kan man bruke på alle mobiler? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Populærkulturjunkie
|
FONO har sendt brev til alle norske plateselskap og bedt dem om og trekke musikken fra Spotify pga den dårlige royaltyen de betaler, en del mindre selskaper har gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|