Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tapas til besøk i kveld - har jeg glemt noe?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-10, 11:56   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tapas til besøk i kveld - har jeg glemt noe?

Jeg skal ha besøk i kveld og vi skal lage tapas. Jeg har ikke hodet "på rette plassen" om dagen og klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg har glemt noe eller ikke.
Hjelp?
Vi er bare 5 voksne, så det skal bare være litt av hvert.

Vi skal drikke:
Pimms - med sprite, og agurk, sitronskiver, appelsinskiver, og jordbær. Og mynteblader!
hvitvin

Vi skal spise:
hjemmelagd aioli
hjemmelagd mangosalsa
hjemmelagd guacamole

Foccacia
nachips (som jeg synes er litt sånn "ustilig", men noe må vi jo ha til)
ristet asparges med serranoskinke
Serranoskinke og melon
rullede lefser med røkelaks, smøreost og vårløk
lammekjøttboller med frisk gresk smak
småbiter med tandoorimarinert kylling (etter Safran´s oppskrift)
rekecheviche
ruccolasalat med mozzarellaost og tomat
"vanlig" salat med paprika
oliven
sånn lang, rød paprika, fylt med smøreost og skjært i skiver

...og hva har jeg glemt?

Sist redigert av m^2 : 02-07-10 kl 14:17.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 12:04   #2
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tapas til besøk i kveld - har jeg glemt noe?

Oliven.

Gammel 02-07-10, 12:05   #3
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det ser fint ut! 5 voksne og rester hele helga?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 12:12   #4
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Oliven.

Det har jeg jo kjøpt! Så det var bare en liten forglemmelse

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Jeg synes det ser fint ut! 5 voksne og rester hele helga?

hehe, tror nok det!

Gammel 02-07-10, 13:55   #5
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ser deilig ut! Jeg ville kuttet vanlig salat med gulrøtter etc. Det er litt ustilig på et tapasbord. Og så ville jeg skjært bagutter i skiver, dryppet med olivenolje og grillet /stekt litt i ovnen for fin farge. Finfine å smøre de gode dippene du har laget på, og kulere enn foccacia, som strengt tatt er Italiensk mat.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 14:09   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

mmm, dette ser kjempegodt ut!
Jeg synes stekt spekepølse og er veldig godt - men absolutt ingen nødvendighet.
og saltbakte/saltkokte poteter er jo helt supergodt.

Gammel 02-07-10, 14:11   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Saltbakte poteter!
Det må være med.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 14:20   #8
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Ser deilig ut! Jeg ville kuttet vanlig salat med gulrøtter etc. Det er litt ustilig på et tapasbord. Og så ville jeg skjært bagutter i skiver, dryppet med olivenolje og grillet /stekt litt i ovnen for fin farge. Finfine å smøre de gode dippene du har laget på, og kulere enn foccacia, som strengt tatt er Italiensk mat.

Skrev jeg gulrot Ja så sannelig gjorde jeg det. Jeg tror jeg mente, eh, vet ikke. Men enig i at det ser ustilig ut ja... så det kutter jeg Får heller putte litt mer "grønt" i tomat-mozzarellasalaten.

Og takk for tips om brød, da slipper jeg å bake så rådet følges sporenstreks! Eller kanskje jeg skal bake mitt fantastisk gode olivenbrød som har masse yoghurt i og som jeg ikke har lagd på lenge Også kan jeg gjøre som du foreslår med noen skiver av det... hm...

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Saltbakte poteter!
Det må være med.

Jeg får ALDRI til saltbakte poteter, men kanskje jeg skal kjøpe et sånt ferdigbrett Det burde til og med JEG få til... 2 av 5 er lavkarbere og 1 av 5 spiser ikke poteter, så det blir isåfall til æresgjestene

Gammel 02-07-10, 14:21   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Saltbakte poteter er jo bare å legge potetene i ei langform med masse salt, og la de steke i ca 30 min (småpoteter).

Gammel 02-07-10, 14:23   #10
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det er det jeg ikke får til
Men å kjøpe sånt brett, der potetene ligger FERDIG med olje og salt på, og steke, det får jeg til. Forstå det den som kan.

jeg får ikke til gratinerte poteter heller. De bare vil ikke.

Gammel 02-07-10, 14:23   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er det jeg ikke får til
Men å kjøpe sånt brett, der potetene ligger FERDIG med olje og salt på, og steke, det får jeg til. Forstå det den som kan.

jeg får ikke til gratinerte poteter heller. De bare vil ikke.

Ok. Kjøp et sånn ferdig brett du.

Gammel 02-07-10, 14:23   #12
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Eller så kan du ta saltkokte poteter. Er også veldig veldig godt. Ha i fine småpoteter med skallet på, dekk akkurat med vann og ha i GODT med grovt havsalt. En kopp eller noe sånt.

Det er viktig at du ikke vasker potetene så hardt at skallet får hull, for da blir de for salte inni.

Etter at du har slått av vannet må de dampes litt sånn at de blir tørre og litt skrukkete

Gammel 02-07-10, 14:24   #13
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Det får jeg HVERTFALL ikke til, jeg har prøvd det og

Gammel 02-07-10, 14:41   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

OK - hopp over det, det er ikke noe gøy å servere noe som blir halvveis når man har gjester. Så kan du prøve på nytt igjen når det bare er dere.

Gammel 02-07-10, 15:22   #15
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Noe av det beste jeg får på tapasbordet er karrimarinerte scampi.
Jeg kjøper ferdigkokte scampi (uten skall) på Obs som jeg marinerer i curry (fra glass) sammen med litt olje. Steker de kjapt på høy varme, og nyyyyyter.

Gammel 02-07-10, 16:20   #16
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det aller aller beste jeg får servert er baconsurrede dadler.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 17:38   #17
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Manchegoost!!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.