![]() |
#1 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken bil skal vi kjøpe?Til høsten skal vi kjøpe ny familiebil (bruktbil), men vi vet ikke hvilken enda.
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010 Sist redigert av Ekorn : 27-06-10 kl 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?Toyota Avensis dekker dine krav
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?Avensis innenfor den prisklassen vil være en modell fra rundt år 2000. Temmelig dårlige kjøreegenskaper og bil som sikkerhetsmessig blir utdatert på en god del områder. For så vidt driftsikre, men samtidig er det biler som benytter å bli såpass gamle at det blir en del vanlige slitasjeelementer og det er biler som også gjerne ruster en del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?Jeg har kjørt Audi de siste årene og vært strålende fornøyd med de bilene. Så tok jeg over en Passat og var også veldig fornøyd med den. Men nå kjører jeg en Skoda Superb - og må bare si jeg er SUPER fornøyd med denne. Så dersom du skal ha en ok bil som ikke har gått for langt og ikke for gammel, stor plass i bagasjen og ikke for dyr, så tror jeg at jeg hadde sett på en Skoda Oktavia - der tror jeg du kan få mye bil for pengene. Skoda/Audi/Passat er jo "same shit different wrapping" sies det..
![]() |
#6 |
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?Octavia og bakovervendt sete med barn på 4,5 år blir veldig veldig vanskelig hvis de som sitter i forsetet er høyere enn 1,5m... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?
Neida - vi har bakovervendt (bak førersetet) - og mannen på 1,82 sitter helt fint. (og jada, han har normal lengde på beina)
![]() |
#9 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?Vi har blitt veldig glad i mazda. Har hatt 626 i 3år og kjøpte en mazda 6 for 6mnd siden. Begge har veldig god plass til bakovervendt sete. Kjempegod plass til voksen i baksete og grei bakasjeplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ah, lese feil. Men spiller liten rolle. Tenker babyen skal sitte bakovervendt en stund. Selv bakovervendt 2-åring vil i en del seter i Octavia være problematisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Skoda Octavia fra før 2004 har ikke noe spesielle problemer rustmessig. Faktisk er dette blant bilene på markedet med minst rust i perioden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?Jeg er veldig fornøyd med min Mercedes Vaneo fra 2004. Hadde kjørt 92000 da jeg kjøpte den, har isofixfester 2 av baksetene og har et kjempestor bagasjerom som man bare kan sette vognen rett inn i. Jeg betalte 100.000.
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?Her er det noen på finn.no:
![]() |
#14 |
Studenten
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?Mercedes Vaneoen så veldig fin ut, Kokosbolle! Skyvedører høres veldig praktisk ut, og det var veldig god plass i baksetet. Det at en kan sette seg rett inn hørtes veldig herlig ut mtp. min bekkenløsning
![]() |
#15 |
Studenten
![]() Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?Det er ikke et kriterie, men det er veldig kjekt med Isofix.
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
Jupp, jeg er veldig fornøyd.
![]() |
|
|