Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvilken bil skal vi kjøpe?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 22:01   #1
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken bil skal vi kjøpe?

Til høsten skal vi kjøpe ny familiebil (bruktbil), men vi vet ikke hvilken enda.
Anbefal meg en bil!

Våre kriterier er;

* God plass i baksetet til bakovervendt baby og forovervendt 4.5 åring
* God plass i bagasjerommet til ei stor vogn + annen bagasje
* Ikke eldre enn 10 år
* Rundt 100 000 kr
* Driftsikker

Det er ikke et kriterie, men det er veldig kjekt med Isofix.

Kom gjerne med link til finn-annonse.

Sist redigert av Ekorn : 27-06-10 kl 12:57.
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 22:08   #2
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bil skal vi kjøpe?

Vi er veldig fornøyde med vår Peugeot 307sw.

Men hvis dere bare trenger plass til to barn bak, så har dere vel ganske mye å velge mellom vil jeg tro.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 22:48   #3
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Toyota Avensis dekker dine krav
Vi har en 2007-mod vi er veldig fornøyde med. Har bare et barn bakovervendt, men det er god plass i baksetet, så kunne nok fint ha hatt to bakovervendte seter i den.

http://www.finn.no/finn/car/used/res...RICE_TO=123999

Gammel 26-06-10, 23:58   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Avensis innenfor den prisklassen vil være en modell fra rundt år 2000. Temmelig dårlige kjøreegenskaper og bil som sikkerhetsmessig blir utdatert på en god del områder. For så vidt driftsikre, men samtidig er det biler som benytter å bli såpass gamle at det blir en del vanlige slitasjeelementer og det er biler som også gjerne ruster en del.

Litt usikker på hvor stor plass en 4,5 år trenger, for dette blir en utfordring. Jeg ville kanskje sett på Mazda 6. Riktignok har disse også vært en del plaget med rust i den perioden, men man ligger vel an til å få en bil fra rundt 2003. Mazda har vel vært flinke til å rydde opp for de som har blitt plaget med rust.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 00:20   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjørt Audi de siste årene og vært strålende fornøyd med de bilene. Så tok jeg over en Passat og var også veldig fornøyd med den. Men nå kjører jeg en Skoda Superb - og må bare si jeg er SUPER fornøyd med denne. Så dersom du skal ha en ok bil som ikke har gått for langt og ikke for gammel, stor plass i bagasjen og ikke for dyr, så tror jeg at jeg hadde sett på en Skoda Oktavia - der tror jeg du kan få mye bil for pengene. Skoda/Audi/Passat er jo "same shit different wrapping" sies det..

Gammel 27-06-10, 00:54   #6
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Octavia og bakovervendt sete med barn på 4,5 år blir veldig veldig vanskelig hvis de som sitter i forsetet er høyere enn 1,5m...

Octavia er basert på Golf, men bagasjerommet litt lengre.

Gammel 27-06-10, 07:53   #7
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

mrc: det står bakovervendt baby og forovervendt 4,5 åring.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 08:02   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Octavia og bakovervendt sete med barn på 4,5 år blir veldig veldig vanskelig hvis de som sitter i forsetet er høyere enn 1,5m...

Octavia er basert på Golf, men bagasjerommet litt lengre.

Neida - vi har bakovervendt (bak førersetet) - og mannen på 1,82 sitter helt fint. (og jada, han har normal lengde på beina)

Man må vel kjøpe skoda som er nyere enn fra 04 - for de før er vel rustholker mener jeg å ha hørt.

Gammel 27-06-10, 08:09   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi har blitt veldig glad i mazda. Har hatt 626 i 3år og kjøpte en mazda 6 for 6mnd siden. Begge har veldig god plass til bakovervendt sete. Kjempegod plass til voksen i baksete og grei bakasjeplass.

Her er to som ikke er så dyr i forhold til hva man får.

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=22809190
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=22738935
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=21394678

Vi har 2001 model 626 og 2006 model 6. 626en er litt større innvedig enn 6.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 10:38   #10
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

mrc: det står bakovervendt baby og forovervendt 4,5 åring.

Ah, lese feil. Men spiller liten rolle. Tenker babyen skal sitte bakovervendt en stund. Selv bakovervendt 2-åring vil i en del seter i Octavia være problematisk.

Hadde selv Octavia tidligere. Godt fornøyd, men baksetet ble utfordringen.

Gammel 27-06-10, 10:50   #11
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Neida - vi har bakovervendt (bak førersetet) - og mannen på 1,82 sitter helt fint. (og jada, han har normal lengde på beina)

Man må vel kjøpe skoda som er nyere enn fra 04 - for de før er vel rustholker mener jeg å ha hørt.

Skoda Octavia fra før 2004 har ikke noe spesielle problemer rustmessig. Faktisk er dette blant bilene på markedet med minst rust i perioden.

Det som hadde rustproblemer var "gamle" Skoda-er, altså de som ble laget mens Skoda fortsatt var Skoda, og ikke en del av VW-konsernet.

Hadde Skoda Octavia tidligere og det ble temmelig trangt og rett i ryggen når det skulle være bakovervendt sete i baksetet. Ellers meget fornøyd med bilen egentlig.

Gammel 27-06-10, 10:53   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med min Mercedes Vaneo fra 2004. Hadde kjørt 92000 da jeg kjøpte den, har isofixfester 2 av baksetene og har et kjempestor bagasjerom som man bare kan sette vognen rett inn i. Jeg betalte 100.000.

Jeg liker å kjøre den for man sitter litt høyere enn i andre biler (kan gå rett inn i den). Det er skyvedører bak som er veldig praktisk når man skal inn og ut med barn når man står trangt parkert.

Sånn ser den ut:

OBS: Sjekk nøye etter rust. Det sies at noen av disse kan ha hatt problemer med det. Er ikke noe på min.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 10:56   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det noen på finn.no:
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=21241686
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=22901492

minibolle mai 2012
Gammel 27-06-10, 12:42   #14
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mercedes Vaneoen så veldig fin ut, Kokosbolle! Skyvedører høres veldig praktisk ut, og det var veldig god plass i baksetet. Det at en kan sette seg rett inn hørtes veldig herlig ut mtp. min bekkenløsning

Gammel 27-06-10, 12:48   #15
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Standard

Det er ikke et kriterie, men det er veldig kjekt med Isofix.

Gammel 27-06-10, 21:01   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Mercedes Vaneoen så veldig fin ut, Kokosbolle! Skyvedører høres veldig praktisk ut, og det var veldig god plass i baksetet. Det at en kan sette seg rett inn hørtes veldig herlig ut mtp. min bekkenløsning

Jupp, jeg er veldig fornøyd.

Det er overhodet ingen racerbil, men jeg liker å kjøre den.

Den er romslig, luftig og barna ser fint ut av store vinduer. Knerten sitter så godt i den og har oversikt over alt. I bilen til mannen (BMW 5-serie stasjonsvogn) sitter han lavt og ser nesten ikke over kanten til vinduet.

Jeg fikk nok en veldig god pris på min, men det dukker stadig opp noen på finn.no så det er bare å følge med. I følge mannen er det ikke noe vits å velge diesel-utgaven. Jeg har også webasto-varmer på min, det er gull verdt om vinteren.

minibolle mai 2012
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.