|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Er FB fullgodt som invitasjonsalternativ? | |||
Klart det er! Vi lever i 2010 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
29 | 24,58% |
Nei, ikke hvis de vil ha meg som gjest |
51 | 43,22% |
Jeg dukker opp uavhengig av invitasjonsformen |
33 | 27,97% |
Dustepåll/jeg blir aldri invitert noen steder likevel |
5 | 4,24% |
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Invitasjon til festJeg er sikkert sur, grinete og gammeldags. Likevel tillater jeg meg å stusse over at mange ser ut til å mene at en invitasjon på Facebook er gjengs før en fest. Er det virkelig det?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitasjon til festJeg er enig med deg. Nå er jeg aktiv på FB, men synes ikke en invitasjon der er fullgod med en i postkassa eller i det minste på SMS eller mail. Alle er jo ikke like aktive på FB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Invitasjon til festJeg tenker som så: Hvis noen vil ha meg på fest så vet de at fb ikke er stedet å invitere meg. Det kan fort gå ukesvis uten at jeg er innom der. Og er jeg det så sjekker jeg likevel ikke alltid alle invites. Jeg har rett og slett ikke noen rutine for fb. |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Invitasjon til fest
Samme her. Følte ingen av alternativene passet.
![]() |
#7 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Invitasjon til festDet er det sikkert, Pia, men så mye har jeg rett og slett ikke satt meg inn i FB. Dessuten irriterer det meg at dette blir gjengs invitasjonsform. :sær: Jeg trenger ikke noe fancy hjemmelaget Panduro-reklamehefte i posten, men det er hyggeligere med en litt mer personlig invitasjonsform, synes jeg. (Spesielt når det gjelder bryllup og store bursdagsfeiringer).
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Invitasjon til festDet kunne ikke falt meg inn å invitere til bryllup på FB, enda så "ubryllupete" jeg er av meg. Himmel og hav, er det noen som virkelig gjør det? De gangene jeg inviterer per FB er det snakk om små sammenkomster, og jeg ringer eller smser om jeg ikke får svar innen rimelig tid, for jeg tar det ikke som en selvfølge at alle er på FB hver dag.
![]() |
#9 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: Invitasjon til festOkei, bryllupsinvitasjon pr FB, er litt i overkant selv for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Invitasjon til festJeg hadde sikkert ikke sett en invitasjon hvis den kom på fb. Det er ikke en vanlig invitasjonsform blant mine venner, men nå er ikke mine nærmeste venner så aktive der inne heller.
![]() |
#12 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Invitasjon til festInvitere til bryllup på FP?
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Invitasjon til festJeg synes ikke det er fullgod invitasjon, men om jeg blir invitert der, og får det med meg, så boikotter jeg ikke festen av den grunn.
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Invitasjon til festHvordan folk inviterer andre til hva som helst er helt opp til dem, syns jeg. Bruker de facebook som invitasjonsbase så regner de vel også med at alle ikke får det med seg. Hvis noen hadde invitert meg via facebook og virkelig savnet et svar fra meg hadde de vel tatt kontakt på annet vis.
![]() |
#15 |
Øyboer
![]() Sv: Invitasjon til festVi bruker mye FB til bursdager og sånt, men folk som ikke har svart 1 uke før festen får en SMS eller personer jeg vet er lite akiv på FB, eller ikke er aktiv i hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
intro
|
![]() Sv: Invitasjon til festJa, det synes jeg absolutt er en fullgod invitasjon til uformelle selskaper.
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Invitasjon til festTil uformelle selskaper syns jeg det er helt greit ja. De som inviterer vet ofte også at ikke alle sjekker kontoen sin hele tiden, og følger opp de som de savner svar fra på annet vis.
![]() |
#18 |
Textrovert
|
Der skrev Elinblu akkurat det jeg skulle til å skrive.
![]() |
#19 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#20 |
Passiv
|
Det mener jeg også. Både jeg og de fleste jeg kjenner bruker Facebook daglig. |
![]() |