Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitasjon til fest

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Er FB fullgodt som invitasjonsalternativ?
Klart det er! Vi lever i 2010 29 24,58%
Nei, ikke hvis de vil ha meg som gjest 51 43,22%
Jeg dukker opp uavhengig av invitasjonsformen 33 27,97%
Dustepåll/jeg blir aldri invitert noen steder likevel 5 4,24%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-10, 15:14   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Invitasjon til fest

Jeg er sikkert sur, grinete og gammeldags. Likevel tillater jeg meg å stusse over at mange ser ut til å mene at en invitasjon på Facebook er gjengs før en fest. Er det virkelig det?

Jeg logger sjelden inn på FB og har ikke satt meg veldig inn i hvordan ting funker. Jeg har ved flere anledninger gått glipp av invitasjoner fordi jeg ikke sjekker arrangements-invitasjoner. (ingen andre heller, for den sakens skyld). Dessuten har ikke mannen FB-profil og det står jo aldri spesifisert om han faktisk også er invitert. Hva med et brev, liksom? Sms?

Synes du en invitasjontil bursdagsfest på Facebook er fullgodt som eneste alternativ til gjestene?

Gammel 24-05-10, 15:15   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitasjon til fest

Jeg er enig med deg. Nå er jeg aktiv på FB, men synes ikke en invitasjon der er fullgod med en i postkassa eller i det minste på SMS eller mail. Alle er jo ikke like aktive på FB.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:16   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenker som så: Hvis noen vil ha meg på fest så vet de at fb ikke er stedet å invitere meg. Det kan fort gå ukesvis uten at jeg er innom der. Og er jeg det så sjekker jeg likevel ikke alltid alle invites. Jeg har rett og slett ikke noen rutine for fb.

Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:16   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja og nei. Hvis jeg la ut en slik hendingsinvitasjon så ville jeg nok fulgt opp de som ikke svarte at de vil/ikke vil delta. Så nei, fullgodt synes jeg ikke det er da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:21   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Nja og nei. Hvis jeg la ut en slik hendingsinvitasjon så ville jeg nok fulgt opp de som ikke svarte at de vil/ikke vil delta. Så nei, fullgodt synes jeg ikke det er da.

Samme her. Følte ingen av alternativene passet.

Gammel 24-05-10, 15:24   #6
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Det er da bare å gjøre det slik at invites kommer på mailen din også.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:32   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er det sikkert, Pia, men så mye har jeg rett og slett ikke satt meg inn i FB. Dessuten irriterer det meg at dette blir gjengs invitasjonsform. :sær: Jeg trenger ikke noe fancy hjemmelaget Panduro-reklamehefte i posten, men det er hyggeligere med en litt mer personlig invitasjonsform, synes jeg. (Spesielt når det gjelder bryllup og store bursdagsfeiringer).

Gammel 24-05-10, 15:36   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne ikke falt meg inn å invitere til bryllup på FB, enda så "ubryllupete" jeg er av meg. Himmel og hav, er det noen som virkelig gjør det? De gangene jeg inviterer per FB er det snakk om små sammenkomster, og jeg ringer eller smser om jeg ikke får svar innen rimelig tid, for jeg tar det ikke som en selvfølge at alle er på FB hver dag.

Gammel 24-05-10, 15:43   #9
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Okei, bryllupsinvitasjon pr FB, er litt i overkant selv for meg. Ellers er jeg sånn som ikke bryr meg så veldig hvordan invitasjon kommer seg til meg, bare den gjør det. :festoholiker:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:44   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde sikkert ikke sett en invitasjon hvis den kom på fb. Det er ikke en vanlig invitasjonsform blant mine venner, men nå er ikke mine nærmeste venner så aktive der inne heller.

Gammel 24-05-10, 15:46   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man vil ha meg på besøk nytter det ikke å bruke FB.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 15:53   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Invitere til bryllup på FP? Nei det blir litt vel 2010 for meg. Men ellers synes jeg FP er en ok måte å invitere på, selv om de fleste jeg kjenner sender mail i tillegg til FP. Det som er litt kjekt med FP er at man kan se hvem som kommer.

Ellers får jeg mye invitasjoner via Evite.com. Veldig pjaktisk.

Gammel 24-05-10, 15:53   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke det er fullgod invitasjon, men om jeg blir invitert der, og får det med meg, så boikotter jeg ikke festen av den grunn.

Jeg har brukt FB til å invitere til fest blant tidligere medstudenter, da jeg ikke har telefonnummer til alle. Så blir det litt sånn jungeltelegraf på resten.

Middagsselskap hjemme hos meg vil jeg ikke invitere til på FB fordi vi har ikke plass til alle som godt kunne fått komme og som jeg får dårlig samvittighet for ikke å invitere.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:06   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan folk inviterer andre til hva som helst er helt opp til dem, syns jeg. Bruker de facebook som invitasjonsbase så regner de vel også med at alle ikke får det med seg. Hvis noen hadde invitert meg via facebook og virkelig savnet et svar fra meg hadde de vel tatt kontakt på annet vis.

Jeg klarer ikke helt å mene noe om hvordan folk inviterer til noe som helst.

Gammel 24-05-10, 16:12   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker mye FB til bursdager og sånt, men folk som ikke har svart 1 uke før festen får en SMS eller personer jeg vet er lite akiv på FB, eller ikke er aktiv i hele tatt.

Men jeg er invitert i et bryllup i sommer jeg bare har fått FB invitasjon til, det stusser jeg litt på. Står på profilen at papirinvitasjon kommer.. men er mange måneder siden vi var invitert over FB.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:27   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det synes jeg absolutt er en fullgod invitasjon til uformelle selskaper. Jeg hadde nok stusset litt om det var en bryllupsinvitasjon.

Gammel 24-05-10, 16:41   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til uformelle selskaper syns jeg det er helt greit ja. De som inviterer vet ofte også at ikke alle sjekker kontoen sin hele tiden, og følger opp de som de savner svar fra på annet vis.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:43   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det synes jeg absolutt er en fullgod invitasjon til uformelle selskaper. Jeg hadde nok stusset litt om det var en bryllupsinvitasjon.

Der skrev Elinblu akkurat det jeg skulle til å skrive.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:51   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Samme her. (men jeg ville nok ikke brukt facebook til å invitere i utgangspunktet.)

Gammel 24-05-10, 17:40   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det mener jeg også. Både jeg og de fleste jeg kjenner bruker Facebook daglig.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.