Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reise fra en kattunge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-10, 19:12   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Reise fra en kattunge?

Vi har to voksne katter og et kattungekull på 9 uker. Tre av kattungene flytter om et par ukers tid. Den fjerde skal vi beholde selv. Vi vurderer å reise på ferie når kattungen er 12 uker. Det er da snakk om en ferietur på 8-9 dager. Vi har en nabodame (voksen, pålitelig) som tar seg av kattene. Hun slipper de voksne kattene ut og inn et par ganger om dager, gir de mat og vann og tømmer doer osv. Dette har vi gjort på samme måte i flere år og det fungerer utmerket.

Men er det tilrådelig å reise fra en 12 uker gammel kattunge i en drøy uke? Han skal ikke ut før vi reiser og heller ikke mens vi er borte. Det er derfor ingen fare for at han roter seg vekk el.l. Han får tilsyn 2-3 ganger daglig. Men han er jo ikke vant til å være alene .... jeg er vel mest redd for å komme hjem til en sky kattunge. Han er supertillitsfull og kjælen nå.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 19:14   #2
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise fra en kattunge?

Du har ikke noen som vil låne kattungen mens dere er borte da? Den er vel avvent innen den tid?

Gammel 15-05-10, 19:22   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Avvent er den, ja.

Joda, jeg kunne sikkert funnet noe, men jeg er usikker på om jeg finner noen jeg virkelig stoler på og som ikke slipper ham ut osv.

Alternativet er å utsette ferien noen uker.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 19:50   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja...jeg hadde vært litt skeptisk, men klart - nå har denne katten bodd hos dere og kjenner dere godt. Ikke som en 12-ukers du overtar fra noen andre og skal bli kjent med. Jeg tenker at det kommer litt an på hva slags service den nabodamen stiller med. Stiller hun med kos og oppdragelse også eller bare mat, vann og utslipp?

Gammel 15-05-10, 19:51   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg hadde ikke gjort det..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 19:52   #6
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

I og med at denne har mamman sin hos seg er jeg ikke videre skeptisk egentlig, selv om mamman sikkert vil være endel ute. Kjente omgivelser og tilsyn flere ganger om dagen er jo trygt og godt.

Gammel 15-05-10, 21:19   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det hadde jeg ikke hatt noen problemer med å gjøre nei.
Vi reiste på ferie med kattunger hjemme. Moren var sammen med dem, og de hadde daglig tilsyn.
De var jo aldri alene, men når de andre kattene er ute komme rnok kattungen til å sove for det meste.

Gammel 15-05-10, 22:28   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Kan du ikke be denne damen om å kose og bruke litt tid på kattungen når hun er innom? Pluss at de voksne kattene tar jo også vare på den. Jeg hadde nok gjort det hadde jeg følt at kattepasseren hadde hatt nok omsorg til å ta litt ekstra tid til den minste.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 22:38   #9
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Jeg ville kanskje gjort det siden de får tilsyn flere ganger om dagen.Jeg ville heller hatt kttungen hjemme hos dere, der moren er, enn å plassere den hos noen andre.Tror det oppleves mer skremmende å være i et annet hus.
Det er sikkert fint om dere kan utsette ferien noen uker om det er mulig.

Gammel 15-05-10, 22:49   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke gjort det.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 22:56   #11
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Jeg hadde ikke hatt problemer med å reise bort. Siden dette er en kattunge som er født hos dere, og som faktisk er i sine vante omgivelser... Den har kattemor sammen med seg, og er jo vant med å bli håndtert av dere fra før av... Så for ei uke med godt tilsyn, null problem.

Jeg hadde stilt meg helt annerledes om dette var en kattunge dere hadde anskaffa dere, og som ikke var like kjent i sitt nye hjem...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.