Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Barnehager vs sykehjem eller gamlehager

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 12:51   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Barnehager vs sykehjem eller gamlehager

Pga situasjoner i familien hvor det har vært behov for sykehjemsplass nå i ikke så alt for fjern fortid, så har jeg sett at tilbudet på sykehjemsplasser ikke er stort nok.
Noen har sågar ment at det er bedre for de eldre å være på sykehjem heller enn å være hjemme for å få stimulering i hverdagen, og få et sosialt nettverk. Når man blir gammel så vil jo ofte en stor del av nettverket være falt fra.
Det er da jeg tenker litt på argumentasjonen med bhg. At barna må lære sosiale koder etc.
I tillegg så har man bhg for at foreldre skal kunne jobbe. På sikt må man kanskje bygge ut sykehjemsplassene, evt lage en "gamlehage" slik at barna kan jobbe på dagtid.
Eller, hvordan skal man kunne løse det når de gamle er så på bærtur at de ikke klarer å huske å spise, men når de spiser så fungerer de.
Hvordan skal man løse denne utfordringen i storbyene? Det er jo der problemmet er størst, slik jeg har forstått det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.