Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere det slik iblant?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 19:32   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Har dere det slik iblant?

I blant når jeg står og venter på bussen så tenker jeg på ting og tang, og så begynner jeg f.eks å tenke på at tenk om noe fælt skjedde barna og hvordan jeg ville reagert i en slik situasjon. ofte spinner disse tankene litt langt og det ender med at jeg nesten får helt pusteproblemer og føler jeg må kaste opp eller besvime eller begynne å gråte høyt..
Liksom som et ally mcbeal-syn også tror jeg nesten det er ekte.. som om jeg går ut av meg selv og sitter og ser ned på den situasjonen jeg tenker på.. Litt vanskelig å forklare..som en drøm på en måte. bare at jeg er våken.

Her i går sto jeg og ventet på bussen hjem for å hente klumpen i bhg og jeg begynte å tenke på hvordan det hadde vært om han plutselig ble akutt alvorlig syk i bhg. F.eks akutt hjertesvikt eller noe ang det. Jeg så for meg at jeg skulle hente han, kom inn og de voksne på avdelingen sto rundt noe på gulvet og det var han. Han var blå i ansiktet og en av de voksne drev med med opplivning mens en av de andre ringte til 113. Jeg så for meg hvordan panikken grep meg og jeg løp til han og hylte og gråt og det var nesten som at jeg ikke fikk puste der jeg sto på busstoppet. Det knøt seg i brystet og jeg måtte liksom riste meg litt for å slutte å tenke slik.
Det hender også hvis jeg tenker på om at snuppa opplever noe skummelt og blir redd for hun er typen som blir litt hysterisk hvis noe skjer som er litt uventet. som da jeg gikk ned rulletrappen uten henne og hun ikke turte å gå etter og sto igjen på toppen. da ble hun hysterisk redd og gråt. Når jeg tenker på henne i en slik situasjon så får jeg den samme opplevelsen som beskrevet over. Får lyst å gråte..

Har alle det slik?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:38   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere det slik i blant?

Jeg har det iallefall slik - sånn at jeg nesten begynner å gråte. Enda jeg er nesten den mist dramatiske dama jeg kjenner.

Jeg tar meg i å tenke på mine egne barns begravelse f.eks - helt utrolig vanskelig.

Gammel 10-04-10, 19:39   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg har det iallefall slik - sånn at jeg nesten begynner å gråte. Enda jeg er nesten den mist dramatiske dama jeg kjenner.

Jeg tar meg i å tenke på mine egne barns begravelse f.eks - helt utrolig vanskelig.

ja vettuhva.. det turte jeg ikke skrive i forrige innlegg i frykt om at dere skulle tro jeg var sinnsyk.. ja men det hender her og..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:39   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jajamennsann. Jeg kan fint tenke ut de grusomste scenarier så jeg begynner å gråte. Jeg er ganske dramatisk anlagt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:41   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, er ikke det ganske vanlig da? Jeg er jo veldig følsom, men selv de minst følsomme av de jeg kjenner kan ha sånne tanker ganske hyppig og bli satt ut av det. Jeg får ofte slike grusomme tanker etter å ha lest eller tenkt tilbake på diverse grusomme nyhetsoppslag om barn, og da ramler jeg helt sammen.

Gammel 10-04-10, 19:41   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg også. Tenker ofte at jeg ikke tør gå inn på soverommet til storebror når han har sovna, tilfelle han har viklet seg inn i noe og blitt kvalt eller noe lignende. Eller jeg ser for meg at mannen og storebror har kræsja i bilen på vei til barnehagen. Kan jobbe meg opp skikkelig hvis jeg ikke tar tak.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:42   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, seff ikke.

Gammel 10-04-10, 19:45   #8
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det ikke slik.

Gammel 10-04-10, 19:46   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Signerer. Jeg kan bli helt overveldet av egne tanker. Men nå har livet vårt vært nokså sterkt preget av sykdom også, siden poden var 1 uke gammel.

Gammel 10-04-10, 19:47   #10
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan også ha slike tanker og bli helt fra meg av skrekk og angst av bare et tankespinn. Som oftest må det ha skjedd noe eller at jeg har lest noe for å sette i gang en slik tankerekke, men det er helt grusomt og noen ganger litt vanskelig å riste det av seg etterpå.

Gammel 10-04-10, 19:50   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en mor som er katastrofetenker og jeg har tatt en sjefsbeslutning på å slett ikke gå i samme spor selv. Så jeg avslutter slike tankerekker i samme sekund som de entrer bevisstheten. POFF - borte!

Gammel 10-04-10, 19:56   #12
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Det hender eg begynner å tenkja i slike baner, men eg greier å stoppa dei før det tar heilt av. Vel, ikkje alltid. Eg var meir av ein dagdrøymar på godt og vondt då eg var tenåring.

Sist redigert av lalill : 10-04-10 kl 20:01. Årsak: Nærare ettertanke
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 20:04   #13
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er (dessverre) slik når noen ikke kommer hjem når de skal og jeg ikke får tak i de. Da er det ikke måte på hva som kan ha skjedd og hvordan jeg greier å gire meg opp.

Jeg er flau for å innrømme det, men en gang ringte jeg til pappa sent på kvelden fordi mannen ikke kom hjem når jeg trodde han skulle komme hjem og han ikke svarte på telefonen. Hva pappa skulle gjøre vet jeg ikke helt, men jeg klarte ikke være alene om bekymringen over hva som hadde skjedd.

Gammel 10-04-10, 20:07   #14
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Her hender det også at jeg tenker i de baner, men jeg stopper tankene før det går for langt.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 20:07   #15
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 20:16   #16
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan bekymre meg mer enn sunt er over stort og smått, men dette er jeg heldigvis ikke plaget med.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 20:19   #17
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg ble først kjent med dette fenomenet da jeg fikk storebror, og jeg har hatt en god del katastrofetanker det første året etter fødsel begge gangene. Så har det roet seg, men det forekommer fremdeles.

Gammel 10-04-10, 20:22   #18
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Du er ikke alene om katastrofetankene. Huff, jeg innbiller meg de verste ting, fra bilkræsj, til drukning, flykræsj, dødelig svineinfluensa, kreft osv. Tankene har ingen grenser og jeg plager meg selv alt for mye med det.

Gammel 10-04-10, 20:26   #19
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Ja, dette var ganske overveldende følelser å bli konforntert med da jeg ble mamma. Husker jeg fortalte det til en eldre venninne som da hadde tre barn. Hun beskrev det som en side ved det å føle ansvar og omorg for barna. Jeg grever meg ikke ned i slike tanker, men opplever de av og til. De er ekle, men på den andre siden gir de også noe positivt, og det er lettelsen for at alt egentlig er bra.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 20:26   #20
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Altfor ofte. Jeg må virkelig riste meg selv mentalt noen ganger, fordi det blir for makabert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.