|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Har dere det slik iblant?I blant når jeg står og venter på bussen så tenker jeg på ting og tang, og så begynner jeg f.eks å tenke på at tenk om noe fælt skjedde barna og hvordan jeg ville reagert i en slik situasjon. ofte spinner disse tankene litt langt og det ender med at jeg nesten får helt pusteproblemer og føler jeg må kaste opp eller besvime eller begynne å gråte høyt..
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg har det iallefall slik - sånn at jeg nesten begynner å gråte. Enda jeg er nesten den mist dramatiske dama jeg kjenner.
![]() |
#3 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?
ja vettuhva.. det turte jeg ikke skrive i forrige innlegg i frykt om at dere skulle tro jeg var sinnsyk..
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Ja, er ikke det ganske vanlig da? Jeg er jo veldig følsom, men selv de minst følsomme av de jeg kjenner kan ha sånne tanker ganske hyppig og bli satt ut av det. Jeg får ofte slike grusomme tanker etter å ha lest eller tenkt tilbake på diverse grusomme nyhetsoppslag om barn, og da ramler jeg helt sammen.
![]() |
#6 |
*_*
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg også. Tenker ofte at jeg ikke tør gå inn på soverommet til storebror når han har sovna, tilfelle han har viklet seg inn i noe og blitt kvalt eller noe lignende. Eller jeg ser for meg at mannen og storebror har kræsja i bilen på vei til barnehagen. Kan jobbe meg opp skikkelig hvis jeg ikke tar tak.
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?
Signerer. Jeg kan bli helt overveldet av egne tanker. Men nå har livet vårt vært nokså sterkt preget av sykdom også, siden poden var 1 uke gammel.
![]() |
![]() |
#10 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg kan også ha slike tanker og bli helt fra meg av skrekk og angst av bare et tankespinn. Som oftest må det ha skjedd noe eller at jeg har lest noe for å sette i gang en slik tankerekke, men det er helt grusomt og noen ganger litt vanskelig å riste det av seg etterpå.
![]() |
#11 |
By the Sea
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg har en mor som er katastrofetenker og jeg har tatt en sjefsbeslutning på å slett ikke gå i samme spor selv. Så jeg avslutter slike tankerekker i samme sekund som de entrer bevisstheten. POFF - borte!
![]() |
#12 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Det hender eg begynner å tenkja i slike baner, men eg greier å stoppa dei før det tar heilt av. Vel, ikkje alltid.
des 2007, april 09. Sist redigert av lalill : 10-04-10 kl 20:01. Årsak: Nærare ettertanke |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg er (dessverre) slik når noen ikke kommer hjem når de skal og jeg ikke får tak i de. Da er det ikke måte på hva som kan ha skjedd og hvordan jeg greier å gire meg opp.
![]() |
#14 |
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Her hender det også at jeg tenker i de baner, men jeg stopper tankene før det går for langt.
![]() |
#15 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Har dere det slik i blant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg kan bekymre meg mer enn sunt er over stort og smått, men dette er jeg heldigvis ikke plaget med.
![]() |
#17 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Jeg ble først kjent med dette fenomenet da jeg fikk storebror, og jeg har hatt en god del katastrofetanker det første året etter fødsel begge gangene. Så har det roet seg, men det forekommer fremdeles.
![]() |
#18 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Du er ikke alene om katastrofetankene. Huff, jeg innbiller meg de verste ting, fra bilkræsj, til drukning, flykræsj, dødelig svineinfluensa, kreft osv. Tankene har ingen grenser og jeg plager meg selv alt for mye med det.
![]() |
![]() |
#19 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere det slik i blant?Ja, dette var ganske overveldende følelser å bli konforntert med da jeg ble mamma. Husker jeg fortalte det til en eldre venninne som da hadde tre barn. Hun beskrev det som en side ved det å føle ansvar og omorg for barna. Jeg grever meg ikke ned i slike tanker, men opplever de av og til. De er ekle, men på den andre siden gir de også noe positivt, og det er lettelsen for at alt egentlig er bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|