Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 11:53   #1
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=585702

Sist redigert av Ami : 27-03-10 kl 12:48.
Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 11:56   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utspekulert eller ...?

En desperat handling fra en desperat kvinne. Jeg hadde sikkert gjort det samme om jeg hadde det minste håp om at det kunne få meg til Norge.

Gammel 27-03-10, 12:10   #3
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)

Det er nok utspekulert, men jeg tror veldig mange ville gjort det samme i hennes situasjon.

Gammel 27-03-10, 12:11   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting som er sikkert er at dette blir Spekulering.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:12   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Man Tenker jo Sitt.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=585702

Tenker man sitt, altså? Ja, du mener som at hun kan være utsatt for voldtekt og lignende av betjentene?

Gammel 27-03-10, 12:14   #6
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...jeg tenker overgrep jeg, når en kvinne blir gravid mens hun sitter innesperret.

Gammel 27-03-10, 12:33   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tenker man sitt, altså? Ja, du mener som at hun kan være utsatt for voldtekt og lignende av betjentene?

Det var igrunn det første jeg tenkte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:35   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror heller ikke det er uvanlig i slike land å "betale" betjenter med seksuelle tjenester for å oppnå goder.

Gammel 27-03-10, 12:38   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er for dumt å spekulere i dette syntes jeg. Dama er gravid, og hun kan ha blitt voldtatt for alt vi vet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:39   #10
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror heller ikke det er uvanlig i slike land å "betale" betjenter med seksuelle tjenester for å oppnå goder.

Er det ikke bare kvinnelige betjenter i kvinnefengsel i Sør-Amerika da?

Gammel 27-03-10, 12:41   #11
Thagesens
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2010
Thagesens har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det var igrunn det første jeg tenkte.

Artig så forskjellig en tenker. DEt første som slo meg er at denne kriminelle dama har lagt seg på rygg i et desperat forsøk på å skaffe seg fordeler. Nå skal hun bruke graviditeten som en brekkstang for å få bedre soningsforhold. Stakkars framtidige barn.
Troen på at hun komer til å bli en god mor er i beste fall naiv. Denne dama kommer med all sannsynlighet til å tilbringe de første årene av ungens liv i fengsel. Satser på av BV er på pletten om hun kommer og skal sone i Norge

Thagesens er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:46   #12
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Man kan i grunnen tenke mangt. Både at det er utspekulert, at hun prøver å "lure" systemet, og at dette barnet hun nå bærer i utgangspunktet er et "verktøy" for å komme seg unna Bolivia og den straff hun muligens må sone der.

Jeg aner ikke noe om hvem som er faren, men det er absolutt en mulighet for at det kan ligge noe fælt bak unnfangelsen. Men hun er lykkelig og stolt over å være gravid, så det første jeg tenkte var ikke "huff, stakkar, hun er sikkert voldtatt". (Jeg tenkte først at det var trolig et smart advokatråd som lå i bunnen her.)

Men jeg tenker også at jeg ville gjort det samme om jeg skulle vært i denne desperate situasjonen - gitt at det var bankers at jeg kom meg til Norge og ungen slapp å vokse opp i fengsel i Bolivia. Men å gamble på det, det tror jeg ikke jeg hadde turt. Men igjen, jeg vet ikke, all den tid jeg ikke er i hennes situasjon.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:47   #13
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enig med Joika, det er dumt å spekulere i hennes motiver for å bli gravid. Jeg håper at barnet hennes slipper å vokse opp i fengsel i Bolivia, om det betyr at mor og barn kommer hjem sammen, eller om det betyr at barnet kommer til Norge uten mor er vel opp til domstolen i Bolivia å avgjøre.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:49   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Er det ikke bare kvinnelige betjenter i kvinnefengsel i Sør-Amerika da?

Nei, det var ikke det i den dokumentaren om kvinnefengsel i den landsdelen iallfall. Der levde de omtrent som i en landsby, med kjøp og salg av varer og mat og menn og kvinner om hverandre.

Gammel 27-03-10, 12:51   #15
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Enig med Joika, det er dumt å spekulere i hennes motiver for å bli gravid. Jeg håper at barnet hennes slipper å vokse opp i fengsel i Bolivia, om det betyr at mor og barn kommer hjem sammen, eller om det betyr at barnet kommer til Norge uten mor er vel opp til domstolen i Bolivia å avgjøre.

Barnet er vel norsk statsborger i følge norsk lov, så barnevernet kommer nok helt sikkert til å hente det om hun må sone i Bolivia. Jeg nekter egentlig tro at noen frivillig vil utsette seg for en fødsel i Boliviansk fengsel, for så å måtte sende fra seg barnet rett etterpå. For det er jo dette som skjer i verste fall.

Gammel 27-03-10, 12:58   #16
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

UD sier at de kan bistå med å frakte barnet hjem til Norge hvis de barnemoren ønsker det, men mor må bli igjen: http://www.dagbladet.no/2010/03/27/n...riks/11046339/

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:00   #17
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Å bli gravid er rene englehandlingen i forhold til hva jeg kunne ha gjort for å slippe å sitte i fengsel i Bolivia.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:00   #18
Joika
Pauset

Standard

Hm. Hun sier at hun ikke vil sende babyen til norge, leser jeg nå, for barn hører hjemme sammen med mamman sin.

Trekker tilbake det jeg sa. Jeg tror hun gjør dette med overlegg. Hun tenker i alle fall ikke på barnets beste.

Gammel 27-03-10, 13:02   #19
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

UD sier at de kan bistå med å frakte barnet hjem til Norge hvis de barnemoren ønsker det, men mor må bli igjen: http://www.dagbladet.no/2010/03/27/n...riks/11046339/

Ser hun sier at barnet må få vokse opp sammen med mor i Norge, mens UD sier de kan fly og hente barnet slik at det kan vokse opp hos besteforeldrene.

Litt korttenkt da, får assosiasjoner til Little Britains Vicky Pollard jeg.

Gammel 27-03-10, 13:03   #20
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Å bli gravid er rene englehandlingen i forhold til hva jeg kunne ha gjort for å slippe å sitte i fengsel i Bolivia.

Så du synes det er bedre å sette et barn i denne situasjonen, enn å gjøre noe annet som ikke innebærer å sette uskyldige barn i en ganske så håpløs situasjon?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.