|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kamelkonsument
|
![]() Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)
Amidatter '06, Amisønn '08 "Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon Sist redigert av Ami : 27-03-10 kl 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...?En desperat handling fra en desperat kvinne. Jeg hadde sikkert gjort det samme om jeg hadde det minste håp om at det kunne få meg til Norge.
![]() |
#3 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Det er nok utspekulert, men jeg tror veldig mange ville gjort det samme i hennes situasjon.
![]() |
#4 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)En ting som er sikkert er at dette blir Spekulering.
![]() |
#5 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)
Tenker man sitt, altså? Ja, du mener som at hun kan være utsatt for voldtekt og lignende av betjentene?
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)...jeg tenker overgrep jeg, når en kvinne blir gravid mens hun sitter innesperret.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Det var igrunn det første jeg tenkte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Jeg tror heller ikke det er uvanlig i slike land å "betale" betjenter med seksuelle tjenester for å oppnå goder.
![]() |
#10 |
rakkarpus
|
Er det ikke bare kvinnelige betjenter i kvinnefengsel i Sør-Amerika da?
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
Artig så forskjellig en tenker. DEt første som slo meg er at denne kriminelle dama har lagt seg på rygg i et desperat forsøk på å skaffe seg fordeler. Nå skal hun bruke graviditeten som en brekkstang for å få bedre soningsforhold. Stakkars framtidige barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
kamelkonsument
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Man kan i grunnen tenke mangt. Både at det er utspekulert, at hun prøver å "lure" systemet, og at dette barnet hun nå bærer i utgangspunktet er et "verktøy" for å komme seg unna Bolivia og den straff hun muligens må sone der.
![]() |
#13 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Enig med Joika, det er dumt å spekulere i hennes motiver for å bli gravid. Jeg håper at barnet hennes slipper å vokse opp i fengsel i Bolivia, om det betyr at mor og barn kommer hjem sammen, eller om det betyr at barnet kommer til Norge uten mor er vel opp til domstolen i Bolivia å avgjøre.
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
Nei, det var ikke det i den dokumentaren om kvinnefengsel i den landsdelen iallfall. Der levde de omtrent som i en landsby, med kjøp og salg av varer og mat og menn og kvinner om hverandre.
![]() |
#15 |
Pauset
|
Barnet er vel norsk statsborger i følge norsk lov, så barnevernet kommer nok helt sikkert til å hente det om hun må sone i Bolivia. Jeg nekter egentlig tro at noen frivillig vil utsette seg for en fødsel i Boliviansk fengsel, for så å måtte sende fra seg barnet rett etterpå. For det er jo dette som skjer i verste fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)UD sier at de kan bistå med å frakte barnet hjem til Norge hvis de barnemoren ønsker det, men mor må bli igjen: http://www.dagbladet.no/2010/03/27/n...riks/11046339/
![]() |
#17 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Å bli gravid er rene englehandlingen i forhold til hva jeg kunne ha gjort for å slippe å sitte i fengsel i Bolivia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Pauset
|
![]() Sv: Utspekulert eller ...? (Kokaintiltalt i Bolivia er gravid - VG)Hm. Hun sier at hun ikke vil sende babyen til norge, leser jeg nå, for barn hører hjemme sammen med mamman sin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
rakkarpus
|
Ser hun sier at barnet må få vokse opp sammen med mor i Norge, mens UD sier de kan fly og hente barnet slik at det kan vokse opp hos besteforeldrene.
![]() |
#20 |
rakkarpus
|
Så du synes det er bedre å sette et barn i denne situasjonen, enn å gjøre noe annet som ikke innebærer å sette uskyldige barn i en ganske så håpløs situasjon?
![]() |
|
|