Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bulgur?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-10, 10:18   #1
Albertine
Passiv

Standard

Bulgur?

Jeg har en pakke bulgur i skapet. Det ser veldig spennende ut, men instruksjonene står på et for meg ukjent språk og jeg aner ikke hvordan jeg skal tilberede det. Kan noen hjelpe meg? Vannmengde, tid, krydder? Passer det sammen med ovnsstekt kylling? Og har dere noen forslag til krydring av kylling? Har seks stykker som skal stekes hele og jeg har lyst til å variere litt.

Setter pris på forslag.

Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 10:42   #2
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bulgur?

Har ikke peiling, men bulgur er ihvertfall godt til kylling. Har lett etter bulgur i butikkene men finner det aldri... Finnes det bare på innvandrersjapper?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 10:44   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier ikke å måle vann, jeg bare heller av overskuddet. Sikkert ikke smart. Men du tar altså bulgur og heller over kokende vann og lar det stå i tyve minutter. Så kan du f.eks. blande det med en dressing av olje og sitronsaft, og masse hakket persille, agurk og tomater. Godt til grillmat. Den tåler litt hakket mynte også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 11:05   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vannmengden er ca det samme som ris. 1 del bulgur, 1,5 deler vann.

Jeg brukser først å surre bulguren i smør (ganske mye. ). Så heller jeg over vann, og putter en buljongterning oppi.

Gammel 03-04-10, 11:08   #5
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Habibi-oppskrift:

ca. 4. porsjoner

80 g. smør surres sammen med 3 dl. bulgur. Skal surres til bulguren er litt hvitaktig.
5 dl. god buljong helles over og 2-3 ss. tomatpure røres inn. La koke i ca. 20 min.

Bulguren blir nyydelig!

Gammel 03-04-10, 11:11   #6
Kallisti
Apfel der Zwietracht

Kallisti sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Kallisti er populærKallisti er populærKallisti er populær
Standard

Tabouli! http://http://www.epicurious.com/recipes/member/views/AUTHENTIC-LEBANESE-TABOULI-1219893

Gammel 03-04-10, 11:15   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Hva i all verden er bulgur?

Gammel 03-04-10, 16:37   #8
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Bulgur er durumhvete som forkokes og brukes omtrent som ris brukes i asiatisk mat. Trekkes i buljong og kan serveres au naturel eller med hakkede grønnsaker i (jeg foretrekker det siste). Nydelig til nesten alt av kjøtt, fugl og fisk

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 16:43   #9
Albertine
Passiv

Standard

Det var jo hjemme hos dere jeg fikk det første gang, Juste. Hva slags grønnsaker hadde du i? Jeg husker paprika, men hva mer?

Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 17:33   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg surrer den i smør først også, men bruker bare rent vann til å koke den i, og ikke buljong. Jeg vet også om noen som bruker sitronsaft i vannet under oppkokingen.

Jeg ville nok heller lagt Bulgursalat ved siden av kylling, i stedet for "bare" bulgur som bilag.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 17:46   #11
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker ofte bare bulgur. Synes det er kjempegodt; bedre enn ris.

Gammel 03-04-10, 17:50   #12
Albertine
Passiv

Standard

Jeg skal ha seks helstekte kyllinger, to med masse hvitløk, to med sitron og to med vanlig kjedelig krydder. I tillegg skal jeg ha bulgur, couscous og vanlig ris, salat, stekte grønnsaker og creme fraiche med den ovnsbakte hvitløken. Bulguren tenkte jeg å dele i to, og ha lettstekt paprika, mais og litt løk oppi sammen med olivenolje i den ene og ha den andre plain. Men jeg aner ikke hva jeg skal ha til saus.

Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 18:08   #13
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kallisti, her.

Tabouli!

Ja, det er veldig godt.

Gammel 03-04-10, 19:48   #14
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det var jo hjemme hos dere jeg fikk det første gang, Juste. Hva slags grønnsaker hadde du i? Jeg husker paprika, men hva mer?

Erm sannsynligvis det jeg fant i kjøleskapet der og da

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.