|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Det nærmer seg RLE-eksamen, og jeg aner fortsatt ikke hva som er forskjellen på hinduisme og buddhisme, i tillegg til at jeg ikke greier å huske om det var Aristoteles som var læreren til Platon eller omvendt.
![]() |
#2 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Var ikke Sokrates læreren til Platon og Platon læreren til Aristoteles? He he sier hun som holder på å lese Sofies Verden nå. Kanskje den finnes på film?
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Da jeg skulle ha filosofieksamen brukte jeg "Sofies verden" av Jostein Gaarder for å skumme gjennom essensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute av drift
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Ja, jeg har hørt litt på Sofies verden på lydbok når jeg har jogget, faktisk. Får se om den finnes på film, ja.
![]() |
#5 |
Pauset
|
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Den er det laget film av http://www.google.no/imgres?imgurl=h...OtiSsgb3xIzCBw |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?"The passion" er ikke en film jeg tenker vil gi noe særlig før en eksamen akkurat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute av drift
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Takk for tips, Fnattinatten.
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Islam: http://www.imdb.com/title/tt0074896/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Jeg så Luther i påsken, og merket at jeg fikk oppfrisket en god del kunnskap om den perioden.
![]() |
![]() |
#10 |
Ute av drift
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Supert, Snippa!
![]() |
#11 |
Ute av drift
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Luther sett, Sofies Verden sett, nå begynner jeg på The Message.
![]() |
#12 |
Ute av drift
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?Dagen er din - er det Dead poets society? Den har jeg i tilfelle sett, men kan ikke huske at det var noe religions eller filosofisk der. Tror jeg så den i forbindelse med at det er en lærer som gjør ting litt annerledes. God film, var det iallfall.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?"Dagen er din" eller "Dead poets society" er ingen film som er en typisk "filosofifilm", men jeg tenker at den lett kan vekke tanker som berører filosofisk tenkning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Filmer som kan være lærerike om religion eller filosofi?
![]() |
|
|