|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Kunne du tatt livet av noen?Den overskriften hørtes nok passe toskete ut, men "kunne du drept noen" hørtes faktisk verre ut...Og jeg lurer litt, faktisk...
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Først tenker man selvsagt nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Ja, det tror jeg at jeg kunne, men da selvsagt i helt gitte situasjoner. Hvis noen truet barna mine f.eks. Eller i rent selvforsvar. Men ikke av ren lyst til å drepe - den er helt og fullstendig fjern for meg. Hvordan kan noen ha lyst til å drepe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Antageligvis så kunne jeg det. For å forsvare ungen min eller søsknene mine. Jeg er løvedame som forsvarer de jeg er glad i, og er villig til å gjøre mye for de og for å forsvare de.
![]() |
#5 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Etter å ha lest om de to brødrene i Vestfold, som ble utsatt for grov omsorgssvikt og seksuelle overgrep, uten at barnevernet grep inn, må jeg ærlig innrømme at blodtørsten veltet opp i meg. Ikke fordi jeg ville tatt livet av noen av de involverte, men at noen blir drapsmenn/kvinner kan jeg godt forstå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Ja, for å forsvare barna mine.
![]() |
#8 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Helt sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Jeg tror at alle mennesker er i stand til å ta livet av noen, i gitte situasjoner. Spesielt når det kommer til barna våre, tror jeg.
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Antagelig. Jeg er slett ikke sikker på om det måtte vært i en forsvarssituasjon heller. Hevn er antagelig et rimelig godt plantet instinkt, det også, om det man hevner er ille nok.
![]() |
#12 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Det kommer jo helt an på situasjonen man er i så tror nok at ja.
![]() |
#14 |
Epikur
|
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Ja, det kunne jeg. I hevn og selvforsvar. Jeg har hatt god lyst et par ganger.
![]() |
#15 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Det var en interessant artikkel i A-magasinet i dag om en femtenårig gutt som knvistakk ei jevnaldrende jente. Artikkelen forteller om hvordan de mange år siden fikk kontakt med hverandre for å komme over det forferdelige de opplevde den gangen: for han som stakk, det vanvittige med at han faktisk hadde stukket kniven i et annet menneske uten egentlig å forstå at han gjorde det - for offeret, det å klare å møte sin egen frykt og finne ut hvem det var som hadde stukket. Det som hjalp henne, var å finne ut at det ikke var det monsteret hun hadde hatt mareritt om, men en trist og angrende gutt. De ble gode venner basert på sitt felles traume. Det var en sterk reportasje som sa mye om hvordan helt vanlige mennesker kan havne i slike situasjoner.
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Jeg har mest lyst til å svare nei, men jeg vet jo at det ikke er sant, for jeg tror alle i en gitt situasjon kan ta livet av noen.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nå også i farger
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Jeg har lyst til å si ja, for jeg kunne gjort mye for barna mine om noen gjorde de noe fælt. Men samtidig, jeg har fire barn, fire barn som vil miste mammaen sin om jeg hadde drept noen... Jeg har vært i en situasjon selv, hvor jeg er sikker på at pappa hadde gjort noe, om jeg ikke var der. Det blikket glemmer jeg aldri! Avbalanserte, rolige pappaen min var ikke til å kjenne igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
![]() Sv: Kunne du tatt livet av noen?Jeg tror ikke jeg hadde klart å drepe noen med overlegg. Jeg kunne derimot hyrt en leiemorder. :feig:
![]() |
![]() |
|
|