|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
![]() Røkt svinekamJeg har røkt svinekam liggende, men står litt fast ....hva skal jeg lage av den?
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Røkt svinekamDen kan du skjære opp i tynne skiver, legge i folie i ovnen, servere med dampede grønnsker, stekte poteter i båter og en brun saus med masse stekt sopp i.
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Røkt svinekamJeg kan anbefale fersk rosenkål, delt i to, surret i smør med baconbiter og skåldede mandler eller valnøtter oppi.
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røkt svinekamKoke/trekke den og lag champinjongsaus, poteter eller ris samt grønnsaker til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Røkt svinekamEnig med resten her: Soppsaus er tingen! Og så poteter og gode grønnsaker etter eget ønske. Jeg synes surkål er godt i tillegg til grønnsaker.
![]() |
#7 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Røkt svinekamVi hadde dette i fjor en gang og hadde en eller annen smørje til som var veldig god. Jeg husker søren ikke hva det var. Jeg må lete litt.
![]() |
#8 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Røkt svinekamHer var den!
Rens og finsnitt kålen, du kan godt bruke matmølle/foodprosessor. Rens paprika og chili for stilk og frø. Skjær paprika i biter, chili i tynne skiver. Hakk løken. Smelt smøret i en stor tykkbunnet kjele. Tilsett løk og chili og la surre til løken er myk. Bland inn kajennepepper, paprikapulver, litt salt og pepper, kål, paprika og eplejuice. La kålen surre under lokk over svak varme i 30-45 minutter. Tilsett fløte, rømme eller creme fraiche mot slutten av koketiden. Med en gang syntes vi ikke det var noe spesielt godt, men etterhvert som vi spiste og alle smakene fikk blandet seg, så var det utrolig godt!
![]() |
|
|