|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Svineinfluensa - har mange blitt lurtI dag er det en artikkel i A-magasinet som er veldig kritisk til all ståheien i forbindelse med svineinfluensaen. Artikkelen viser også til at WHO skal granskes for å finne ut av bakgrunnen for at Svineinfluensaen ble betegnet som en pandemi. Her inne har man tidligere fått mye pepper for å mene det samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtVel, jeg har ikke vaksinert meg av den grunn jeg mente at det ikke var nødvendig. Men å gå fra der til å uttale meg om det var riktig for alle eller ikke, det går jo ikke an.
![]() |
#4 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtEnig i at alt for tidlig å konkludere noe som helst. Om et par år, derimot.
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtJeg synes også det er tidlig å komme med en sånn "Jeg hadde rett! Jeg hadde rett!
![]() |
#6 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtFøler meg ikke lurt, her ble en syk og ingen vaksinerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtJeg føler meg ikke lurt, er vaksinert. Det ER faktisk vanskelig å anslå et slikt omfang før pandemien trer i kraft, og jeg synes ikke de statistiske tallene de hadde basert seg på virket halvgale slik de var i artikkelen. Man vet heller ikke hvordan smitteomfanget hadde blitt hvis folk ikke hadde blitt såpass skremt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtOm det var riktig av FHI å anbefale alle å vaksinere seg kan jeg ikke svare på. Det er vel det de skal undersøke nå. Men når de faktisk anbefalte alle å vaksinere så synes jeg det var riktig at vi vaksinerte oss. Grunnlaget for beslutningen vår vil ikke endres selv om det viser seg i etterkant at det var unødvendig.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: østfold
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtTja... noen av brukerne her inne har jo hatt erfaringer som tilsier at det kansje ikke var så dumt å vaksinere seg når man nå en gang bor i et land der det faktisk var mulig.
![]() |
#11 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtDet er helt tåpelig å spekulere i det, syns jeg.
![]() |
#12 |
trenger lading
|
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtJeg tror det hadde vært MYE verre om det motsatt hadde skjedd.
![]() |
#13 |
Pauset
|
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurt
Enig med Sitron. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtJeg er sikker på at jeg hadde SI før jeg ble vaksinert. Jeg føler meg ikke lurt, alle i familien har tatt den. Bare jeg ble syk, men altså FØR vaksinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtNå døde det faktisk noen som i utgangspunktet burde tålt en sesonginfluensa greit, så jeg synes det var grunn god nok. Hadde det kommet en vaksine mot HIV hadde jeg tatt den også, selv om det statistisk sett er svært lite sannsynlig at jeg utsettes for smittefare. Eller kreft osv. Der det finnes vaksine mot sykdom med mulig dødelig utfall ville jeg valgt vaksine, helt klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtVi er ikke vaksinert, men det er fordi vi med 99,9 % sansynlighet har hatt svineinfluensa. Da ble det for meg uforståelig at vi skulle vaksinere oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtJeg kjenner ingen som har hatt kraftig influensa denne sesongen, og kjenner en som har fått påvist svineinfluensa. Jeg og barna tok vaksinen etter råd fra lege. mannen nektet
![]() |
#19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtNei lurt synes jeg ikke vi ble. Men jeg synes media godt kunne gå i seg selv og lure på om de ikke hausa det "litt" for mye opp.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Svineinfluensa - har mange blitt lurtVel, jeg døde nesten av svineinfluensa, og jeg er såkalt ung og frisk i sykehusverdenen. Altså ikke i noen risikogruppe og ingen underliggende sykdommer. I mine øyne var det helt riktig å gå så kraftig ut og be alle vaksinere seg. Vanligvis med sesonginfluensa så er det noe friske mennesker klarer helt fint og man kan ta et valg om å la være å vaksinere seg fordi man ikke vil få noen alvorlige komplikasjoner. Med svineinfluensa er det annerledes. Her kan friske mennesker plutselig få alvorlig sykdom, og det er helt tilfeldig hvem det rammer. Jeg var selvfølgelig nesten så uheldig det gikk an, og sjansen er liten for at andre vil få det på samme måte. Dog er den sjansen er til stede, selv om du føler deg frisk og fin til vanlig. Det er det som er så skummelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|