|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Kan man lage gode koteletter?Ja, det lurer jeg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Krydre de godt og ikke steke de for lenge. Rask stekeskorpe på pannen og ettersteking i ovnen går også fint. Følg med på stekingen så du får tatt dem ut før de blir tørre.
![]() |
#5 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Skal du lage koteletter må du vel strengt tatt være gris.
![]() |
#6 |
i Morgentåkedalen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?
Jo, det må være noe hokuspokus jeg går glipp av, for de blir alltid skikkelig seige og fæle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Jeg setter på stekeplaten, og imens legger jeg koteletter på tørkepapir. Krydrer dem godt med salt og pepper. Når pannen er god og varm slenger jeg oppi en stor dæsj melange. Skrur så ned platen på 8 (der 10 er høyest) og steker kotelettene 2-3 minutter på hver side. Så skrur jeg ned varmen til 6, og snur kotelettene når jeg ser blod komme opp av kjøttet. Når det er klar væske som kommer opp, er kotelettene ferdige.
![]() |
#9 |
i Morgentåkedalen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?
Takk for "koteletter for dummies"-oppskrift, skal prøve den sånn neste gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Bare hyggelig.
![]() |
#11 |
Tatt på
|
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Gjelder oppskriften både svinekoteletter, nakkekoteletter og andre typer koteletter?
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Dette gjør jeg med alle slags mulige koteletter, kanskje bortsett fra slike grufsete koteletter mannfolka har i trynet.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Ikke dumt å marinere dem først heller; med noe surt (eplesider, sitron, ananas etc)+ olje+ eventuelt krydder. Marinaden vil gjøre kjøttet mørere og saftigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Vi har funnet oppskrift som er blitt populær hos hele familien. Kutt opp masse "harde grønnsaker" som potet, gulrot, kålrot, sukkererter, brokkoli osv. slik at det dekker bunnen i en langpanne. Krydre. Legg nakkekoteletter, som er saltet og pepret, rett på grønnsakene. Stek på 160 grader i 1,5 til 2 timer.
![]() |
![]() |
#16 |
Audacious
|
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Min mor lager verdens nydeligste ovnssurrede koteletter, de er så møre at de faller av beinet. Skal høre med henne hva det er hun gjør.
![]() |
#17 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Jeg syns også nakkekoteletter er lettere å få til enn vanlige svinekoteletter.
![]() |
#18 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Vi steker dem i pannen med en god klatt margarin for å få stekeskorpe og krydrer godt. Legger de i stekeovnen sammen med sjyen og lar de ligge 3 timer på rundt 100-120 grader.
![]() |
#20 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Kan man lage gode koteletter?Jeg har ikke lest svarene over. Jeg ville bare skrive hvordan jeg gjør det.
![]() |
|
|