Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Organisere bruktmarked?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 15:09   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Organisere bruktmarked?

Jeg er inne på tanken om å organisere et bruktmarked i samarbeid med barnehagen, og skal legge frem et forslag om dette på et møte om noen dager.

Hva bør jeg tenke på? Er det noen her som har gjort det, og som har erfaringer de vil fortelle om, som kan være nyttig for meg å vite?

Gammel 06-01-10, 15:46   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Organisere bruktmarked?

Tenker du bruktmarked begrenset til barnehagens brukere - eller tenker du større - dvs. for alle interesserte? :nysgjerrig:

Gammel 06-01-10, 15:48   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke hva jeg tenker.

Men barnehagen er over snittet opptatt av gjenbruk, miljøvern og sånne ting, så som representant i SU tenkte jeg det hadde vært En Fin Ting og i barnehagens ånd å gjøre noe sånt. Plutselig var det satt opp et punkt på sakslista med "Elise legger frem forslag om bruktmarked".

Gammel 06-01-10, 15:51   #4
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

<Barnehagen her hadde byttemarked. Dvs at alle var oppfordret til å ta med fire - fem plagg, legge det på et bord, og plukke med seg noe de hadde lyst på etterpå.
Ingen begrensning på antall man kunne ta med seg, for at det skulle ligge minst mulig igjen.

Jeg synes slikt er kjempemorsomt.

Gammel 06-01-10, 15:51   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner virkelig ikke, men tenker som så at i bygda har vi et stort bruktmarked, så sånn sett er det ikke behov for å konkurrere med dem - men et intert bruktmarked kunne kanskje vært noe? Dessuten tenker jeg at et "eksternt" bruktmarked kanskje stiller større krav til organiseringen enn et internt bruktmarked? :synser vilt:

Gammel 06-01-10, 15:54   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Her i nærheten er det ikke noe bruktmarked, nei.

Vi bør kanskje holde oss til et internt i første omgang, så får vi se hvordan det går, og så eventuelt ekspandere etter hvert.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.