|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når pynte pepperkakehus?Før eller etter at det settes sammen? Jeg har ikke lagd hus på noen år og mener vi har prøvd begge alternativene tidligere. Mannen mener det er best å pynte det først, mens jeg lurer på om det ikke er lettere å sette det sammen først uten pynt. Hva gjør dere?
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Vi setter det sammen først og pynter etterpå. Har aldri forsøkt å pynter først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Setter sammen først og pynter etterpå.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Montere først, så pynte. Mest for å kunne dekke over alt sukkersølet får overalt + at jeg ønsker ikke at veggene skal være tunge av godis.
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?En kombinasjon. Vi pynter de delene som blir utilgjengelige etter montering før vi setter dem sammen. De delen vi når fra utsiden, pynter vi etter montering. Nå bygger vi pepperkake"hus" av 70–80 deler da. Hadde jeg skulle laget hus med fire vegger og tak, hadde jeg montert det først og pyntet etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Takker for svar. Nå har jeg satt det sammen og så pynter jeg med ungene i kveld. Nå husker jeg hvorfor jeg ikke har gjort det på noen år. For en jobb. Fingrene er brent også. Men, det blir sikkert fint når det blir pyntet og moro for ungene.
![]() |
#8 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Montering og så pynting gjør vi, er kos med pepperkakehus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Smugleser
|
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Pepperkakehuset vårt blir antakelig, muligens, kanskje først pyntet til neste jul...
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Pynter alltid først, synes det er lettest. Holder oss litt unna kantene, og o det blir litt/mye skakt ved montering så gjør ikke det noe.
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Montere først, så pynte.
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Haha, det kan jeg tenke meg, Tjorven. Kan tenke meg at begge mine også er veldig gode på spising av pynt. Og kanskje ho mor også.
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Når pynte pepperkakehus?Og jeg som stolt skulle svare i dag. Det ble lit feil ser jeg (men jeg fikke det med læll). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|