|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Følelser for døden og eutanasi | |||
Er redd for å dø, mot eutanasi |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 3,03% |
Er ikke redd for å dø, mot eutanasi |
23 | 23,23% |
Er redd for å dø, for eutanasi |
15 | 15,15% |
Er ikke redd for å dø, for eutanasi |
28 | 28,28% |
Er redd for å dø, usikker i forhold til eutanasi |
11 | 11,11% |
Er ikke redd for å dø, usikker i forhold til eutanasi |
13 | 13,13% |
Denne pollen var drepen ... |
6 | 6,06% |
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Redd for døden og holdning til eutanasiJeg er nysgjerrig på om det er noen sammenheng. Poll følger.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg kan ikke stemme. Jeg klarer ikke å gjøre meg opp en mening. Jeg er både redd og ikke redd og både for og mot. :forvirret: |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiHer, SF, ta en pille. Det hjelper.
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiRedd for døden, for eutanasi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg er ikke redd for å dø. Jeg tror at når jeg er død, er jeg død - og ferdig med det.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiI utgangspunktet: helt klart ikke redd for å dø og for eutanasi. Prebarn er det easypeasy. Det er ikke like enkelt å svare det lenger, men jeg antar at jeg kommer dit igjen når barna blir sånn i 18-55-årsalderen.
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg syns det er vanskelig å svare. Jeg er ikke redd for døden, sånn i det daglige, men "ønsker" jo selvfølgelig ikke å dø før jeg blir gammel.
![]() |
#8 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiEr ikke redd for å dø, for eutanasi
![]() |
#9 |
Halloen!
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiRettelse: Jeg går ikke rundt og er "redd for å dø" sånn til dagen, liksom. Jeg er likevel rimelig sikker på at jeg hadde fått veldig dødsangst den dagen jeg evt. sto ansikt til ansikt med døden. Mulig jeg hadde akseptert døden etter en stund, det er jo umulig å svare på, men jeg tror nok jeg hadde vært redd, ja. Å få beskjed om at jeg, eller noen av mine, skulle dø, er min verste frykt. Er det ikke slik for de fleste da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasi
Mennesket selv, selvsagt. Retningslinjer selvsagt, slik jeg ser det må døden være nært, nært forestående, slik at alt håp er ute. Men jeg vil faktisk bestemme selv hva min verdige død er. Og for min del så syns jeg det er helt og totalt forjævlig å skulle dø, kanskje full i kreft eller annen drit, mens man seigpines de siste dagene, bare fordi at andre folk sitter med andre meninger om verdighet og død enn hva jeg gjør. Jeg syns det er simpelthen uakseptabelt at døende mennesker som ønsker en annen utgang nektes dette. Det er rett og slett umenneskelig og uverdig.
![]() |
#11 |
Originala
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg er ikke redd døden, men jeg er redd for å måtte dø fra mine barn nå mens de er små. Det handler altså ikke om redsen for døden som sådan, men redsel for at barna skal vokse opp uten meg og redsel for at jeg ikke skal få følge dem gjennom oppveksten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg krysset feil, kan eg modde fikse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg er ikke spes. redd for selve døden, men heller redd for hvordan jeg / mine nærme kommer til å dø! ( grøss, finst maange grusome alternativer....) Og redd for å måtte forlate mine barn... Vil leve frisk og rask til jeg er 98, og så sovne stille inn en stjerneklar natt....! Så ja, jeg er nok litt engstelig for hva som kan skje engang....Men går ikke å tenker på det i det daglige heldigvis! Ang eutanasi er jeg usikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Halloen!
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiDere som ikke er redde for å dø: Vil det si at dere ikke hadde opplevd dødsangst hvis dere f.eks fikk en dødsdom av legen i morgen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Redd for døden og holdning til eutanasiJeg er ikke redd for å dø, og ambivalent i forhold til eutanasi. Jeg er i prinsippet for, men ser for mange åpenbare fallgruver i praktiseringen av det, at jeg inntil videre har landet på å være mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg tenker at det er den vondeste nyheten jeg kan få. Det betyr ikke at det er min verste frykt.
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
Det er jo umulig å vite. Men slik jeg tenker, uten å vite noe om dette, så tenker jeg som så at det hadde vært temmelig tøft. Veldig. Nok til å slå hvilken som helst person i bakken. Men dødsangst? Jeg klarer ikke forestille meg det. Jeg har aldri hatt angst for noe som helst. Da det sto 5-6 leger rundt min 4 uker gamle baby og diskuterte om hun skulle puttes i respirator var jeg ikke bekymret heller. For jeg følte at ting gikk skikkelig for seg. Så kanskje jeg hadde fått hetta om magefølelsen ikke var god. Umulig å si, men om jeg skal gjette, så tror jeg ikke jeg ville opplevd dødsangst sånn uten videre.
![]() |
#18 |
Ute på tur
|
Hadde jeg fått en dødsdom så hadde jeg nok vært skrekkslagen, men nå er det så fjernt at jeg går ikke rundt å tenker på det.
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
Jeg hadde nok opplevd en veldig sorg, men ikke nødvendigvis for selve døden. Om jeg hadde fått en dødsdom, så er det lite å gjøre med fakta, men det er dermed ikke det samme som at jeg er klar til å forlat mine og livet. Jeg ville nok ha kjempet mot til the bitter end, men jeg er ikke redd for selve døden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
|
Nå lever jo jeg med en dødsdom, men jeg vet ikke hvor lenge kreften kan holdes i sjakk. Jeg svarte at jeg ikke er redd for å dø og at jeg er imot eutanasi. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|