Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville du gjort? (ang. feilsendte brev)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 15:04   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hva ville du gjort? (ang. feilsendte brev)

I mange mnd nå har vi fått brev til et mannenavn, sendt til vår adresse.
Første gangen sendte jeg det i retur. Det kom et nytt brev, fra samme sted (så jo det pga logoen), og sendte det firmaet en mail om at denne fyren ikke bor her.

Så begynte det komme brev fra et inkassobyrå. Jeg sendte også dette i retur.

I dag kom det enda et brev, fra inkassobyrået, og jeg forstod jo at de ikke har fått med seg at mannen ikke bor her. Dumme meg, kun for å være hjelpsom, åpnet brevet og ringte nå dette byrået. Jeg tenkte jo overhodet ikke på dette som ulovlig, ville bare hjelpe denne mannen jeg ikke vet hvem er.

Nå føler jeg meg som en skikkelig kjeltring, men føler jo at jeg har gjort alt jeg kan for å sette en stopper for dette...
Har helt vondt i magen fordi jeg åpnet en annen manns brev! Brevet er nå makulert og jeg håper det stopper!

Hva ville du gjort i en lignende situasjon?!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:06   #2
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du gjort? (ang. feilsendte brev)

Det forrige stedet vi bodde, mottok vi feilsendt post i årevis. Jeg returnerte til avsender gang på gang. Og ble lei.
Hva bør man egentlig gjøre? Plikter man noe som helst?

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:08   #3
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk så dålrig samvittighet jeg da. For at det ble sendt noe til denne mannen som ikke kom frem ...
JEG hadde i alle fall satt pris på om de som eventuelt fikk min post sa i fra.

Skjønner etterpå at jeg kanskje bare burde latt være.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:13   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde en leieboer som ikke flyttet helt herfra når hun flyttet. Det kom post stadig vekk, fra div offentlige kontorer, og vi så oss rimelig lei det hele.

Vi tok en telefon til folkeregisteret, og det viste seg at damen ikke hadde meldt adresseendring etter at hun flyttet. Vi kunne ikke melde henne flyttet, det måtte hun gjøre selv... (selv om de noterte at hun faktisk ikke bor her lengre da)

Vi meldte så fra til posten, og de skulle slutte å sende hennes post hit til oss. De returnerer til avsender, inntil de får en ny adresse på henne.

Det er vel 3 år siden hun flyttet, og så vidt jeg vet så står hun ennå som bosatt her
Men post ser vi ikke noe mer til da.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:14   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Vi har bodd samme sted i over tyve år. For noen år siden begynnte det å komme brev til en mannperson, med nesten likt gatenavn, men ingen gatenavn som het det. Ergo puttet postbudet posten i vår kasse, gang på gang.Leverte på posten og den kom tilbake til oss.

Til slutt samlet jeg opp posten og ba postbudet komme å hente posten.Jeg sa også at jeg hadde kontaktet forliksrådet for dette kunne være viktig for adressaten. En av avsenderne var fra forliksrådet, og jeg ringte til dem og sa at jeg fikk brevene til vedkommende, men ante ikke hvor vedkommende bodde. Postbudet kom faktisk å hentet posten og det ble slutt på problemet.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:46   #6
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en rekke ganger hengt slike brev på postkassa og skrevet feillevert - og postbudet (eller kråkene?) har tatt det med seg igjen.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:49   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi fikk masse post til en tidligere beboer der vi bodde før.
Jeg sendte i retur leng, men det hjalp ingenting.
Så leverte jeg det på posten noen ganger. Funket ikke det heller.
Så da ga jeg beskjed, rimelig sint, at jeg ville ha meg frabedt post i min postkasse hvis den ikke var adressert til oss som hadde navn på kassa.
Da ble det slutt gitt.

Gammel 18-11-09, 17:36   #8
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Vi setter strek over navn og adresse, og skriver "Adresse ukjent" ved siden av. Deretter putter vi det i den røde postkassen igjen.

Gammel 18-11-09, 17:54   #9
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bare levert feilsendt post i returkassen på posthuset. Det har ikke skjedd så veldig ofte at post har blitt feilsendt her jeg bor nå. Men på adressen jeg hadde før så kom det mye feilsendt post, og da returnerte jeg alltid uåpnet.

Jeg skjønner følelsen din, Dora. Men jeg tror ikke du har gjort noe ulovlig egentlig. Du gjorde det jo i beste mening.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:58   #10
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Har sendt tilbake til avsender gang på gang, og tatt kontakt med posten flere ganger, men det var først når jeg kjente at jeg ble ganske sint det ble tatt på alvor hos posten. Da fikk jeg ett skjema hvor jeg fylte ut navn på de som bodde her og som skulle ha post hit. Etter det har jeg aldri fått post til andre, og før var det nesten daglig.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.