Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekalender til 3 barn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-09, 23:57   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Julekalender til 3 barn

Vet jeg er tidlig ute, men i år skal jeg prøve å unngå å løpe etter kalendergaver i siste liten.

Det jeg lurer på er hvordan dere gjør det med julekalender når man har tre eller flere barn? Det frister lite å ha 3 pakkekalendere, så det utgår glatt. Vurderer en kalender hvor de må åpne en dag hver, og ha både pakker og aktiviteter de liker inni.

Andre forslag?

Gammel 14-09-09, 00:01   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julekalender til 3 barn

Tja. I fjor feiga jeg ut og kjøpte legokalendere. Og det var minst like populært som pakkekalender. Så jeg er jammen ikke sikker på om jeg gidder pakkekalender i år heller.

Før har jeg brukt å ha en pakkekalender på deling som de åpner hver sin gang og hver sin sjokoladekalender.

Gammel 14-09-09, 00:04   #3
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Juletråder kan aldri starte for tidlig.
Vi har pakkekalender. Noen dager får de en hver og noen dager får bare en av dem åpne. Vi veksler mellom aktivteter og ting. (Gjerne småting de uansett trenger) Altså ikke så mange nye forslag herfra annet enn det du allerede foreslår selv.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 07:24   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene mine har hver sin pakkekalender. Jeg synes det er moro og lage til. Kjøper gjerne et sett av et eller annet slag som jeg deler opp, og jentene får ofte likt. Orker ikke å kjøpe 72 forskjellige gaver. På lørdag er det gotteri og på søndag så er det en aktivitet.

En får jo kjøpt mange forskjellige kalendere med småting på butikken også. I fjor fikk lillebror Ole Brum kalenderen, men noe så elendig kalender har jeg aldri sett før. Halvparten av lukene var en liten til/fra pakkelapp med Ole Brum figur på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 07:31   #5
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

I fjor ble det Playmokalender på minsten og Polly Pocket-kalender på eldste. De var strålende fornøyde, og vi slapp billig unna både i bokstavlig og overført betydning. Tror vi ender på noe lignende i år også.

Da jeg og brødrene mine var små, hadde vi pakkekalender på deling. I helgene var det pakke til alle tre, men i ukene byttet vi på. Mener å huske at vi hadde en sjokolade- eller dingse-kalender hver i tillegg.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 07:34   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lager bare to, en til minsten hjemme og en til snuppa som er voksen, jadda vi lager til hverandre jeg og henne. Aldri for gammel til julekalender.

Men om jeg skulle laget til tre. Hva med å åpne hver tredje dag i uka og så får alle pakke på lørdag? En pakke på hverdager og søndag og tre pakker på lørdag.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 08:16   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pakke på deling til 1. og 24. desember. De andre dagene er det en dag hver, de får altså hver tredje dag.

Gammel 14-09-09, 19:38   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Da alle fire bodde hjemme, fikk de ikke hver sin pakkekalender med pakke hver dag.
Nå er det kun de to yngste som bor hjemme, og pakkekalender vil igrunnen bare minsten ha. Storebror på 15 er ganske uinteressert. Han pleier å få Pondus kalender eller lignende.
Men storebror får egen pakke på lillebrors pakkekalender på julaften. Det samme gjør pappaen i huset.

Gammel 14-09-09, 19:57   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her blir det lego eller playmo kalender. Enkelt og greit og veldig populært.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 20:11   #10
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tre barn. Alle får kalendergave 1. desember og lillejulaften og julaften, ellers er det pakke tredje hver dag, og hvis de får godteri er det tre ting i pakken, og så får den som åpner velge hva h*n skal gi vekk.

Gammel 14-09-09, 20:12   #11
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

3 legokalendere. Takk for påminnelsen, de er vel snart i salg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 20:21   #12
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, nå ble det mere å tenke på, hehe. Vet storebror ønsker seg legokalender. I fjor fikk storesøster (nå snart 5 år) Playmobil Fe-kalender. Ikke så veldig interessant i lengden. Finnes det noen andre ferdigkalendere som passer til jente på den alderen? Og til gutt 2,5 år?

Får ta meg en tur på Extra Leker og Toys R Us og undersøke litt.

Gammel 14-09-09, 21:40   #13
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Her er det en pakkekalender på deling mellom alle barna. Jeg gleder meg stort over at de barna som ikke åpner pakke vise glede når det barnet som åpner sin pakke gjør det med iver og nysgjerrighet. Jeg lager fellesdag på lørdager, som oftest med en aktivitet vi skal gjøre den dagen, og på julaften. Dette fungere aldeles utmerket og er et fantastisk element i adventstiden.

Gammel 14-09-09, 21:43   #14
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Kjenner jeg heller mot en felles pakkekalender hvor de åpner hver sin gang. Gave til alle 1. og 24. Og noen fine aktiviteter innimellom. Flott idè, folkens.

Gammel 14-09-09, 21:59   #15
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Kjenner jeg heller mot en felles pakkekalender hvor de åpner hver sin gang. Gave til alle 1. og 24. Og noen fine aktiviteter innimellom. Flott idè, folkens.

Omtrent sånn gjør vi det også. Ingen aktiviteter da, og noen flere fellesgaver.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 15:36   #16
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nå er det 25% rabatt på Legokalendere hos Sparkjøp på nett.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 15:46   #17
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Pakkekalender med godis, ting og aktiviteter, henges på egenbroderte kalendere.

Gammel 30-10-09, 15:58   #18
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Jeg har bare to barn, men synes det er nok gaver å skulle kjøpe da også. Vi kommer nok til å velge lego/playmo etc i år.
I fjor hadde vi aktivitetskalender kombindert med små gaver. Det fungerte igrunnen greit, og da fikk de plukke hver sin dag.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 16:20   #19
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde hjemmelaget ifjor. Jeg var plutselig altfor sent ute så den ble svin-dyr. Iår skal jeg være flinkere Regner med at de får en pakke hver vr

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.