Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tempur

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-09, 08:01   #1
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tempur

Vi trenger ny seng snart, og jeg har så inderlig lyst på tempurmadrasser.

Men så har jeg hørt at de råtner så fort. Stemmer det?

Noen med erfaringer?

Gammel 26-08-09, 08:26   #2
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tempur

Vi har hatt tempurmadrass i dobbeltseng ca 7 år nå, og er veldig fornøyde. Den fungerer både for min rygg, som helst vil ligge hardt, og Acsas rygg og bekken, som trenger så mykt underlag som mulig. Har ikke merket noe til råtning...
Anbefales på det varmeste!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 08:29   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også tempurmadrass og er veldig fornøyde. Har ikke merket noe til noe råtning? Vi har hatt vår i ca fem år og den er gull for ryggen min.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 09:42   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg blir rik, skal jeg ha tempurmadrass.

Kiropraktoren "min" har tempurmadrass på hytta, av den grunn at når han er der, skal han hvile og ta livet med ro, og da skal han sove godt også.

Gammel 26-08-09, 09:43   #5
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Tempur overmadrass og fikk et nytt liv etterpå. Råtner?

Gammel 26-08-09, 09:46   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt tempur-overmadrass i fem år nå, og den er gull verdt!

Gammel 26-08-09, 09:47   #7
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Nå har ikke jeg hatt tempur madrass, men har tempurpute. Den har jeg hatt i over 8 år, og funker som bare det enda. Så jeg kan ikke tro at de skal råtne???

Gammel 26-08-09, 09:51   #8
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ønsker meg også Tempurmadrass. Eller overmadrass, i det minste. Er de like dyre overalt?

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 09:53   #9
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har periodevis salg med minus 20-30% avslag. Det er lurt å vente på en slik kampanje.

Gammel 26-08-09, 10:06   #10
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for innspill. Gleder meg til å vise mannen denne tråden!

La la la la , nå blir det tempurmadrass! Lala la la!

Gammel 26-08-09, 10:06   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tempur er den eneste madrassen som funker for min litt kranglete rygg. Kastet den gamle etter 10-12 år, den var overhodet ikke råtten men jeg opplevde den som litt sliten og ikke like god som da den var ny. Den begynte å "smuldre" litt enkelte steder. Men det er vel å anse som normal levetid for en madrass. Har aldri hørt noe om råtning, det høres jo isåfall ganske ille ut.

Kjøpte ny 7 cm overmadrass i sommer, da var det kampanje med 20% rabatt. Jeg har ikke prøvd seng der alle lag er Tempurmadrass, de er jo veldig dyre. For min del funker det bra med den overmadrassen oppå en normalt god fjærmadrass. Mannen min sover ikke godt på Tempur, så ulempen er at vi må ha hver vår overmadrass og går glipp av fordelen med en hel og udelt. Akkurat det siste var kanskje ikke det du ville høre...

Men jeg ville ikke kjøpt en så dyr madrass uten å være sikker på at begge liker det. Det kan kreve litt tilvenning, og jeg tror det er enten eller om man liker den. På Life Helsekost på sørlandssenteret går det an å låne en med hjem for å prøve.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:13   #12
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tempur funker ikke for meg. Har hatt mye trøbbel med ryggen, men hadde stadig smerter i rygg og bein i de årene vi hadde tempur i vanlig madrass. Mannen også. Det føltes rett og slett for mykt. Byttet til Wonderland-madrass for to år siden og er storfornøyd!

Men Tempur-puta mi elsker jeg og den har jeg hatt i mange år uten å merke noe til råtning

Gammel 26-08-09, 10:25   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Det er kanskje den smuldringen Maxi forteller om som hun kaller å råtne, - kan ordet morkne dekke det bedre kanskje? Jeg har ikke sett noe slikt på vår enda i allefall.

Gammel 26-08-09, 10:44   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tempur er så vidt jeg vet bare et merkenavn, og jeg vet at Jysk selger madrasser i samme materiale til en brøkdel av prisen. LIllesøsteren min har hatt sin i mange år, og den er like fin fremdeles. Nå har vel til og med Ikea noen?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:55   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De på Jysk er IKKE det samme, altså. Har sett på dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:59   #16
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

De på Jysk er IKKE det samme, altså. Har sett på dem.

Virkelig ikke. Jeg har en pute som en selger overbeviste meg om at "skulle være like bra som tempur". BS. Men puten er god den altså, god skum-greie. Bare at det absolutt ikke er tempur.

Gammel 26-08-09, 11:00   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neivel, da tar jeg nok feil.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:01   #18
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lå på en fake-Tempur i ferien. Det er virkelig ikke det samme, det kan jeg forsikre deg om. Jeg kunne ikke ligge lenger enn 5-6 timer før jeg våknet av vond rygg.

Gammel 26-08-09, 11:18   #19
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Nei, Tempur-materialet er tungt som bly og vesentlig dyrere, men funker som bare rakkeren og er noe kvalitativt annet enn andre sengematerialer.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.