|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mye krymper klærne i tørketrommel?Ja, jeg har nå forstått at jeg er nødt til å gå til innkjøp av en tørketrommel i løpet av høsten. Enn så lenge tørker jeg ute, men når den tid er forbi er jeg nødt til å ha litt hjelp i tillegg til tørkestativer inne. Jeg har ikke all verdens plass å sette stativer på og det ender alltid med at det hoper seg opp med klesvask i vinterhalvåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommelJeg bruker kun tørketrommel til håndklær og sånn i grunn. Noen ganger sengeklær, men jeg synes både håndklær og sengeklær blir best når de tørker selv.
![]() |
#4 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommelMin erfaring er at endel ting kryper i tørketrommel, men at det som regel går seg til igjen når det brukes.
![]() |
#5 |
MORMOR
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommel
Problemet mitt er at jeg ikke har noe tak å henge det i. På vaskerommet er det for kaldt (murkjeller) og jeg kan jo ikke ha sånt i taket på soverommet. Men genialt er det, bare så synd det ikke funker her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommeltil håndklær er det et must synes jeg om en vil ha myke håndklær. Men de krymper litt ujevnt dersom de har et sånt pyntefelt på.
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommelTromling sliter en del på klærne, ja, så jeg tromler bare hverdagstøyet til ungene av klær. Det er ikke så mye som krymper, egentlig, men nå har ungene stort sett rett frem bomullsklær også, og de krymper vanligvis lite. Trommelen vår har skåneprogram med lavere temperatur og fuktmåler; det forhindrer en del krymping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommelDet sliter på tøyet og det krymper. Men klærne blir myke og slette, fine å legge sammen og å ha på seg. Ikke mitt inntrykk at det ødelegger fasongen. Sånn sett er det bedre enn å henge til tørk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
MORMOR
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommelJeg tenker å bruke den mest til olabukser (så slipper jeg å stryke dem) og til vinterdresser og jakker (så slipper jeg å drypptørke dem i dusjen og vente i to dager på at de skal tørke). |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommelVI tromler det meste, har en rå kjeller som bruker dager på å tørke klær. Det er det samme som drittlukt av tøyet. Jeg synes det går ganske så bra jeg. Merker egentlig ikke at det blir så veldig slitt. Det er forøvrig mye av mitt tøy jeg ikke tar der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
Stryke olabukser?
![]() |
#12 |
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommelStort sett alt som er merket med at det tåler tørketrommel gjør faktisk det etter min erfaring. Da krymper det heller ikke så mye, eller det står på varkelappen hvor mye krymping man kan forvente.
![]() |
#13 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hvor mye kryper klærne i tørketrommelVinterdresser og jakker ville jeg vært forsiktig med. Kjøper ting for en størrelse for store, fordi mange av klærne krymper. Det går så klart fortere enn drypptørking, men du må bruke skåneprogram og passe på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
MORMOR
Ja, ja. Jeg stryker alltid olabukser.
Men. Jeg trodde dressene reimpregnerte seg i trommelen. Det står på dressene vi har at de tåler trommel. Bør jeg ikke gjøre det altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Hvor mye krymper klærne i tørketrommelOm det står de tåler trommel, er det bare å kjøre på. Men mange jakker og dresser gjør ikke det, eller skal bare tromles på lav varme. Da er det en prikk eller to inni rundingen, om jeg ikke husker feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor mye krymper klærne i tørketrommelJeg syns tøy fra kjedebutikkene fort krymper en barnestørrelse i tørketrommelen. Det ødelegger også trykk og farge. Vi har trommel, men bruker den så lite vi kan, og mest i vinterhalvåret.
![]() |
#18 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvor mye krymper klærne i tørketrommelVi bruker trommel til håndklær, sengetøy og undertøy.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye krymper klærne i tørketrommelJeg tromler håndklær, sengetøy, undertøy og sokker.
![]() |
|
|