Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-12, 20:55   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

[Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?

Hva skal man velge? Vi har nå forsøkt Netflix snart 1 mnd, gratismåned, og er vel ikke heeeelt overbevist. Mye gammelt og mye vi "savner", men samtidig, ungene elsker det. Vi liker fleksibiliteten ved at man kan se på filmer på Ipader, pc'er og tv. Men igjen, mye gammelt.

Noen som har erfaringer med Viaplay og HBO Nordic (TV2 Sumo? er det noe?)
og vil dele disse med meg?

Vi har en LG-tv som er koblet til Internet, er det sånn å forstå at det er kun Smart TV fra Samsung som virker med HBO Nordic?

HBO Nordic registrering, jeg forsøker å opprette en profil der, men de etterspør en Verdikode og den ser det ut til at man får kun ved å kjøpe en Samsung Smart TV? Er det noe jeg har gått glipp av? :Kløne når det kommer til tekniske duppedingser:

Sist redigert av Fløyel : 28-12-12 kl 21:00.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 21:00   #2
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valgets kval] HBO/Netflix/Viaplay?

Ikke så mye erfaring å dele, men en kommentar til HBO - det ser ikke ut til at Apple tv kan streame den. Det gjør at jeg vegrer meg.

Netflix er jeg heller ikke overbevist om. Utvalget er jo skikkelig b-vare. Og ustabilt? Jeg begynte såvidt å se Gosford Park i november, men rakk ikke se den ferdig. Og nå ligger ikke filmen lenger i Netflix. Jeg håper det bedrer seg, ellers stopper jeg abonnementet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 21:02   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får verdikode fra HBO ved å registrere deg for å motta nyhetsbrev. Tar noen dager (pussig nok). Trenger ikke Samsung-tv.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 21:07   #4
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Du får verdikode fra HBO ved å registrere deg for å motta nyhetsbrev. Tar noen dager (pussig nok). Trenger ikke Samsung-tv.

Jeg har registret meg med nyhetsbrev, men det ser ut til at det skal være litt eksklusivt, så man må smøre seg med litt tålmodighet.

Gammel 28-12-12, 21:09   #5
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Vi har gratisabo på alle tre nå. Jeg tror vi kommer til å beholde HBO og Netflix, men bytte mellom Netflix og Viaplay i blant. Mye nyere filmutvalg på Viaplay, men ungen liker Netflix best. HBO er jo primært serier, og jeg er misfornøyd med layouten - samt mye hakking i streamen, men det er en del serier jeg vil se der.

Gammel 28-12-12, 21:12   #6
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

HBO er jeg ikke fornøyd med så langt, hvis ikke de gjør store endringer i løpet av januar kommer jeg trolig til å stoppe abonnementet. Netflix er vi veldig fornøyde med, fordi det passer til så mange i familien, og det er brukervennlig - så får det bare våge seg at det ikke er ferskvare akkurat.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 21:35   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi kommer til å ha netflix og HBO tror jeg. Ungene ser mye på netflix. HBO får vi ikke testet før vi er tilbake fra ferie, men det tror jeg vi kommer til å ha, HBO har jo de beste seriene.

Gammel 28-12-12, 22:11   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker amerikansk Netflix via Apple TV. For det aller ferskeste bruker vi Hulu+, men mulig man også der må ha amerikansk konto. Dette fungerer veldig bra og er en god kombo synes vi.

Gammel 28-12-12, 22:12   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har kjøpt noe som heter USUnblock og har tilgang til alle netflixabonnement, både norsk, svensk, amerikansk osv.

Gammel 28-12-12, 22:33   #10
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser opp igjen The Wire på HBO Nordic nå i jula men synes det er skikkelig dårlig layout, dvs lite brukervennlig og det hakker hele tiden. Kommer ikke til å fortsette. Netflix var ikke aktuelt etter gratisrunden, rent b sortiment.

Gammel 28-12-12, 22:44   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Netflix egentlig kun pga. Poden. Vi har kun NRK-kanalene ellers, og han ser stort sett på det samme om og om igjen på Netflix. For min del er det verdt å betale 79,- kr mnd. for noe han klarer å finne frem i selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-12, 22:51   #12
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har ikkje fått testa ut hbo noko særlig enno, men eg er ikkje så kjempeimponert. Hadde kanskje vert noko anna dersom eg fulgte med på ein bestemt serie.
Er mest fornøgd med netflix.

Gammel 29-12-12, 09:47   #13
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Netflix her også, men serier ser jeg ikke der, det bruker jeg TVTorrents til.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-12, 19:57   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Netflix er veldig populært for ungene her. For meg personlig er det heller lite interessant å se på Netflix, men det hjelper litt når jeg bruker VPN mot USA og heller får Netflix-utvalget de har...

Gammel 30-12-12, 22:54   #15
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Netflix er veldig populært for ungene her. For meg personlig er det heller lite interessant å se på Netflix, men det hjelper litt når jeg bruker VPN mot USA og heller får Netflix-utvalget de har...

Det er USA-varianten man bør ha.

Gammel 30-12-12, 22:56   #16
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Har Netflix USA, vurderer HBO i tillegg. Ellers går det meste via TVTorrents, av det som ikke er på Netflix.

Gammel 30-12-12, 22:57   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Netflix og HBO. Har ikke testet sistnevnte enda, koden kom rett før jul og da var vi ikke hjemme.
Netflix er i bruk daglig, på norsk konto - masse for ungene.
Knøtteliten f.eks. har byttet navn, og heter nå Jordbær-Mathilde.
HBO har fått kritikk for dårlig oppløsning og lite eple-vennlig, men vi får gi det et forsøk.

Gammel 31-12-12, 08:10   #18
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kor har de fått tilgang til å prøve HBO? Eg er skeptisk til å kjøpe abonnement med 12 mnd binding, utan å prøve, men har lyst å prøve det.

Vi har Netflix på Samsumg Smart. Eg synest det fungerer veldig bra, men utvalet er jo, som fleire seier, gammalt. Likevel er det mykje eg ikkje har sett ennå.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:28   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Dere med Viaplay, er det en del 3D filmer der?

Gammel 03-01-13, 21:54   #20
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Abonnerer. Jeg prøver ut netflix denne mnd. Mye gammelt. Og fekk mange sesonger av tvserier som mangler. Det er litt ergelig. Men hvis de fortsetter å legge ut serier som er ok, og jeg ikke har sett så vurderer jeg å bli. Veldig grei tilgang via iPad mini.

Har ikke prøvd viaplay eller HBO.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.