|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe"Kan de kjøre til Sverige å shoppe, ja så kan de jammen i meg jobbe og". Den overhørte en nær venn av meg idag. det var en kommentar ang. uføretrygdede. Det er et menneske vi kjenner ganske godt som sa dette. Jeg blir så skuffa over folk. Slike holdninger er sjokkerende og triste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeDet er en ganske vanlig holdning, dessverre.
![]() |
#3 |
passer i nissedrakt
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeUhyre trist at folk har så lite innsikt og er så trangsynte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeHmm, nå har jeg jo uttalt meg ganske kritisk til en, etter min mening, litt feilslått sykelønnsordning, men å nekte trygdede å handle mat (!) det var kanskje litt i drøyeste laget, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe
Jeg også. :like fordomsfull: Sist redigert av Hyacinth : 20-08-09 kl 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeDumme folk sier dumme ting.
![]() |
#10 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeSlike holdninger er dessverre ganske vanlig. Jeg fikk en gang kritikk for at jeg var i by'n på kveldstid når jeg var sykemeldt. Jeg var da sykemeldt med senebetennelse i høyre hånden og jobbet da som produksjonsmedarbeider på Diplom Is. Klart man ikke kan ta seg en tur ut i solen og møte venner da.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeTja. det er nå en grense også. Jeg er en ordentlig innbitt tilhenegr av velferdsstaten, men tilliten må gå begge veier. Det ER snodig med en sykemeldt snekker som kan skifte tak på egen bolig.
![]() |
#12 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeMen du treffe en del tær med de uttalelsene, Mim. Det blir helt feil at folk som er sykemeldt eller uføretrygdet skal gjemme seg bort og skamme seg over at de har overskudd eller finner glede i å dra på en shoppingtur eller fjelltur eller hva det nå måtte være. For veldig mange vil det hjelpe både psyke og fysikk å gjøre noe annet enn å sitte hjemme i lenestolen og vente på å bli frisk.
Sist redigert av nolo : 20-08-09 kl 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeJeg har vært sykemeldt mye i år med konsentrasjonsvansker. Alvorlige. Ikke noe problem å reise å handle, men umulig å programmere med. Jeg kjenner ømme tær. |
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbe
Men Mim, ser du ikke at det er forskjell på kort sykemelding, lang sykemelding, attføring og trygd for det første, og dessuten at det er forskjell på hvilke jobber folk har? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeJeg er sykmeldt og går til og med på kafé nå.
![]() |
#16 |
Pauset
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeJeg er sykemeldt pga uhelbredelig kreft, og i går var jeg på harrytur. Idag har jeg ikke klart gjøre noe særlig i det hele tatt. Totalt utmattet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeFaktisk kan det å gå utenfor døra, reise på harrytur og å sitte på en kafe være nettopp hva legen anbefaler, for mange er det nemlig et ork å stå opp fra sengen om morgenen. Men det er klart, det tar seg nok bedre ut om man sitter og ser ut som om man er døden nær hvis man våger seg utenfor døra og er så uheldig at man er blandt de som ikke har helse til å være i full jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeEr det rart jeg sjeldent nevner at jeg er uføretrygdet, at jeg lyver på meg en jobb?
![]() |
#19 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeJeg er sykemeldt pga svangerskapskvalme som har bedret seg radikalt de siste dagene.
![]() |
#20 |
Pauset
|
![]() Sv: Kan de kjøre til Sverige for å shoppe så kan de jammen i meg jobbeDet å bli syk kan være en lang sorgprosess. Det er viktig å komme seg ut om man orker det, istedet for å bare gå hjemme i sine egne tanker. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
trygdede |
|
|