![]() |
#1 |
Lett rørt
|
![]() Jeg skal kjøpe meg ny bilVi er to voksne og to barn og han ene bruker barnevogn daglig. Minsten sitter bakovervendt i Duologic og han andre sitter i en Britax kidfix. Det er en fordel om bilen er høy da jeg selv blir svært fort kvalm i lavere biler.
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13 + en liten skatt i magen Sist redigert av krystallklart : 03-08-09 kl 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilIkke for å være ond og jævlig; men det heter "hvilken bil" (får vondt i øya av å lese "hva bil") ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bil
Hvor mye kjører dere i året? Noen planer om et tredje barn? Sist redigert av mrc : 03-08-09 kl 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilJeg kjenner at jeg liker den med at hvis hjertet skal velge, blir det audi. |
![]() |
![]() |
#7 |
A4 er grisefin bil, ingen tvil om det. Vil vel kanskje også si det at ser man det opp i mot budsjett på 300-400k og man ønsker å kjøpe en ny bil, så skal man legge merke til at det er en god del ting som kommer i tillegg til startprisen på 350K for en A4 som i mange andre biler kan være en del av prisen eller være langt rimeligere. Tilleggsutstyr er for A4 ganske dyrt, og de rimeligere modellene kan på enkelte områder være litt "ribba". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilBor på gård, ja, men gårdsplassen er asfaltert og vi har ikke bakker, så 4WD er ikke ett must.
![]() |
#9 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilVi har kjøpt oss en Ford S-max. Det er en bil som kan kjøpes som 7-seter, men som leveres billigere som 5-seter. Den er høy ift audi og passat og slike biler, men ligger veldig godt på veien allikevel. Beste flerbruksbilen jeg har kjørt noen gang.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilAudier er utrolig flotte biler med god komfort, men de er DYRE å reparere...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilVi har kjøpt Volvo V70, kjøpte litt brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nja. Sett borti i fra hvis det skulle være spesielle ting som går til h..... blir det vel ikke så mye dyrere enn andre biler i samme klasse. F.eks. skulle man være så uheldig at automatgirkasse går er det slettes ikke billig, men det er samtidig en ting som i 5 år er dekket av reklamasjonsretten, samt videre gjerne er dekket av forsikringen hvis man har toppforsikringene som de fleste selskaper i dag tilbyr (altså med "drivlinjeforsikring", der bl.a. motor og girkasse er forsikret mot større reperasjoner). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilHvis du vil ha masse bagasjeplass, trille barnevogna rett inn uten å slå den ned og sitte høyt og komfortabelt er Chrysler Grand Voyager veldig bra. Men de koster 6-700 ny, tror jeg.
![]() |
#14 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilToyota Previa
![]() |
#16 |
Nek er allrighte dyr
![]() |
#17 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilVi har akkurat kjøpt oss en Peugeot 307sw med mulighet for 7 seter om man plutselig får lyst til å ta med en ungeflokk på tur, og den er endel høyere enn vanlige stasjonsvogner uten at den ser ut som en stor bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Mannen min er veldig fornøyd...
![]() |
#20 |
![]() Sv: Jeg skal kjøpe meg ny bilHvis man ønsker høyde i retning av flerbruksbiler, vil Ford S-Max og VW Touran være de jeg vil si gir kjørekomfort mer i retning vanlige personbiler, men som blir høyere. Praktisk blir det for så vidt også for så vidt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|