Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Apropos jordbærskylling

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-09, 19:45   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos jordbærskylling

Nå er det tredje dagen på rad jeg ser gamle damer stå og ommøblere i jordbærkurvene. For meg virker det ikke helt greit å sortere til seg en stappfull kurv med haug på, med bare de fineste bærene. Da står jo vi andre igjen med rusket?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 19:48   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Apropos jordbærskylling

WWED:
Man må rett og slett snakke til slike folk.

Gammel 17-07-09, 19:51   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Snakk om frekkhet

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 19:53   #4
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frekke folk! Her om dagen så jeg en gubbe som spredde en hel kurv jordbær utover de kurvene han skulle kjøpe, også har man jo alle som tar et bær her og et bær der, så de får litt ekstra og mange andre får litt mindre enn de betaler for Frekt å stjele på den måten, altså

Gammel 17-07-09, 21:04   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det har jeg reagert på mange,mange ganger men er ikke av typen som sier noe selv om jeg har hatt veldig lyst.

Gammel 17-07-09, 21:55   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ? Er det noen som gjør det?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-09, 22:03   #7
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hæ? Er det noen som gjør det?

Jepp. For ikke å snakke om at de fyller opp kurvene med noen ekstra bær for å få mer for pengene.

Gammel 17-07-09, 22:13   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Skikkelig irriterende!! Jeg blir så sint når jeg ser det. Det er frekt og det er faktisk utrolig ekkelt. Nevler på omtrent alle bærene i samtlige kurver og ommøblerer slik at deres kurver kun har fine bær og restene med umoden, halvråttne greier står igjen til oss andre. Mulig jeg er fordomsfull, men i mine observasjoner er det utelukkende damer "oppi årene" som gjør dette :grrrr:

I sin ungdom jobbet min bror på frukta på Obs! Og ble så lei av en kunde(gammel dame, så klart..) som var der daglig i jordbærsesongen og flyttet om på kurvene at han til slutt gikk bort til henne og smekket henne lett på hånden som for rundt etter de fine bærene og sa "Slikt gjør man vel ikke??" til henne Hun ble sur og gikk...

Gammel 17-07-09, 22:27   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Her er jordbærkurvene så toppfulle at det er umulig å legge på ekstra bær uten at de faller av.

Gammel 18-07-09, 13:00   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hmmm.... full ommøblering er ikke bra. Men jeg forbeholder meg retten til å analysere nøye for jeg er lei av å kjøpe råtne bær og frukt.

Gammel 18-07-09, 13:32   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo rett og slett frekt. Jeg vurderer nøye hvilken kurv jeg skal kjøpe, men jeg gjør det uten å pelle på noen av bærene.

Gammel 18-07-09, 14:02   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

I sin ungdom jobbet min bror på frukta på Obs! Og ble så lei av en kunde(gammel dame, så klart..) som var der daglig i jordbærsesongen og flyttet om på kurvene at han til slutt gikk bort til henne og smekket henne lett på hånden som for rundt etter de fine bærene og sa "Slikt gjør man vel ikke??" til henne Hun ble sur og gikk...

Dødsbra

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 14:22   #13
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Hmmm.... full ommøblering er ikke bra. Men jeg forbeholder meg retten til å analysere nøye for jeg er lei av å kjøpe råtne bær og frukt.

Helt enig!
Egentlig er det selgers jobb å ommøblere slik at alle kurvene er presentable!
Når man kjøper en kurv til 39,- så forventer man at mesteparten av bærene er i spiselige. Nå er det dessverre slik at man ofte må kaste halvparten av bærene, da syns jeg helt klart at litt ommøblering er på sin rett.
Det er jo ikke dermed sagt at andre skal kjøpe de dårlige kurvene som blir stående igjen. Det er svinn.

Forstår bare ikke hva det er med nordmenn som gjør at de syns det er helt ok å betale for boss. Hadde man presentert den frukten som ofte selges rundtom her (og det til blodpris!) til andre nasjonaliteter hadde de ledd rått.
Men her skal man altså bukke, takke og skrape. Bla opp med pengene og late som man ikke vet at varen man kjøper er halvgod.

Herlighet, man kjøper da ikke råtne varer!

*tydeligvis gammel dame til sinns*

Gammel 18-07-09, 19:02   #14
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Før var det blanke kurver i omløp så man kunne studere bunninnholdet i kurvene. Hvor ble det av de? De gode gamle jordbærhandlerne hadde også en ekstra kurv som de kunne tømme over innholdet i en kurv i så kritiske kunder kunne få se eventuelle råtne bær som var på bunnen. De ble så plukket vekk og erstattet med friske.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 19:35   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Helt enig!
Egentlig er det selgers jobb å ommøblere slik at alle kurvene er presentable!
Når man kjøper en kurv til 39,- så forventer man at mesteparten av bærene er i spiselige. Nå er det dessverre slik at man ofte må kaste halvparten av bærene, da syns jeg helt klart at litt ommøblering er på sin rett.
Det er jo ikke dermed sagt at andre skal kjøpe de dårlige kurvene som blir stående igjen. Det er svinn.

Forstår bare ikke hva det er med nordmenn som gjør at de syns det er helt ok å betale for boss. Hadde man presentert den frukten som ofte selges rundtom her (og det til blodpris!) til andre nasjonaliteter hadde de ledd rått.
Men her skal man altså bukke, takke og skrape. Bla opp med pengene og late som man ikke vet at varen man kjøper er halvgod.

Herlighet, man kjøper da ikke råtne varer!

*tydeligvis gammel dame til sinns*

Må nok støtte denne litt jeg. Hvorfor skal jeg betale for boss? Nei, jeg forventer selvsagt ikke at andre skal kjøpe det heller, det er svinn for butikken, fodi de prestere å forsøke å selge oss slikt. Jordbær er skjøre greier, de må behandles pent.

Og til den gutten som smekket dama på hånda, da hadde jeg faktisk svart med samme mynt: Man selger da heller ikke spøøel til fullpris! Sånt gjør man bare ikke. (Og hadde hun klaget til sjefen hans tror jeg nok han gadde fått trøbbel, slikt GJØR man da vitterlig ikke mot kunder! Butikken kan tape titusenvis på få dager på slik dårlig omtale som hun kunne spre til alle hun kjenner!)

Gammel 18-07-09, 21:39   #16
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Øh? Man kan stort sett bedømme kvaliteten ved å se på de øverste bærene. Ett og annet dårlig bær kan selvsagt forekomme i det nederste laget. Er ikke bærene fine, så kjøper jeg selvsagt ikke. Jeg kjøper ikke dårlig vare.

Gammel 18-07-09, 22:28   #17
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Og til den gutten som smekket dama på hånda, da hadde jeg faktisk svart med samme mynt: Man selger da heller ikke spøøel til fullpris! Sånt gjør man bare ikke. (Og hadde hun klaget til sjefen hans tror jeg nok han gadde fått trøbbel, slikt GJØR man da vitterlig ikke mot kunder! Butikken kan tape titusenvis på få dager på slik dårlig omtale som hun kunne spre til alle hun kjenner!)

I dette tilfellet stilte det seg nok litt annerledes i og med at damen hadde fått beskjed fra både sjefer og ansatte gjennom en hel sommer. Kunden har ikke alltid rett- det vet man om man har jobbet i butikk i noen år. Jeg har vært i flere situasjoner på jobb der knallsinte kunder har kallt meg det ene og det andre og truet med å "si det til alle jeg kjenner", men det gir dem ikke noe mere rett, og det vil aldri i verden få meg til å omgå regler evt. sette min egen jobb i fare for å tekkes en kunde som tror han har rettigheter han ikke har. I motsetning til mange av mine kunder kjenner jeg faktisk innholdet i forbrukerkjøpsloven (takket være 1.avdeling juss).

Det var forøvrig ikke snakk om å selge søppel heller, men å flytte bær fra andre kurver slik at hennes egne var skyhøye og andre var halvfulle- til samme pris pr. kurv- det er faktisk en form for tyveri.

Ellers signerer jeg Safran. Man kan få både gode og mindre gode bær i en kurv, men den jevne fordelingen vil jo forsvinne når folk driver på slik. Råtne bær er det vel ingen som vil kjøpe, da lar man vel heller bare være...?

Gammel 18-07-09, 22:31   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gamle damer, altså. Bøller hele gjengen.

Men nei, sånt gjør man ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-09, 22:57   #19
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det var forøvrig ikke snakk om å selge søppel heller, men å flytte bær fra andre kurver slik at hennes egne var skyhøye og andre var halvfulle- til samme pris pr. kurv- det er faktisk en form for tyveri.

Det er jo noe helt annet, tyveri driver man ikke med nei

Ellers må jeg si at det må jo være i innehavers interesse at kurvene blir litt ommøblert slik at en del av kurvene faktisk blir solgt fremfor kastet.
Og en liten innvendig til Safran oppe her, jeg har vært borti butikkinnehavere som legger friske fine bær på toppen for å dekke over stygge under

Så en liten avsporing, frukt blir generelt mishandlet. Folk eier jo ikke skrupler i det hele tatt, hiver og denger, kniper og skraper på det meste. Er igrunn ikke rart at frukten har så dårlig kvalitet som den har ...

Gammel 19-07-09, 09:02   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Gamle damer
De er de verst, rett og slett. Har sett menge som gjør som du beskriver, i tillegg til å snike skamløst i alle køer, og skubbe folk unna med stokk/krykke. :skjæreralleoverenkam:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.