Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forloverens gave

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-09, 11:45   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forloverens gave

Nå har jeg utsatt dette lenge nok og nå innser jeg at jeg trenger innspill. Jeg skal være forlover i et bryllup 15. august og klarer ikke å finne gaven som virkelig er riktig. Jeg synes liksom det burde være noe helt spesielt når man er forlover.

Budsjettet er på pluss/minus tusenlappen. Kunst fikk hun til 30-årsdagen, en tur blir for kostbart, figurer har hun vel strengt tatt nok av etc.

Vær så snill og fortelle meg om den perfekte gaven.

Gammel 27-07-09, 11:53   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forloverens gave

Jeg kan jo legge til at fjolle-bruden kun har lagt ut ønskeliste på Facebook og at jeg av den grunn prinsippielt har nektet å lese den.

Gammel 27-07-09, 11:56   #3
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da jeg var forlover for 10 år siden, broderte jeg et "bryllupsbilde" med navn, dato osv....og rammet dette inn. Mener de fikk noe annet i tillegg, men det husker jeg ikke hva var. Brudeparet satte pris på dette, og det ble hengt opp på veggen.

Da jeg giftet meg for 2 år siden, lurte forloveren min på hva jeg ønsket meg. Og jeg ønsket meg noe som jeg kunne ha som minne fra henne og bryllupet. Fikk en flott bronsefarget "skulptur" av et brudepar og det satte jeg veldig veldig pris på.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 12:03   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du ikke greier å finne på noe selv tror jeg jammen jeg hadde latt prinsippene fare, Blondie. :Pragmatisk:

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 12:04   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg fått et brodert noe som helst så hadde det havnet nederst i et eller annet. :grøss:

Gammel 27-07-09, 12:06   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hadde jeg fått et brodert noe som helst så hadde det havnet nederst i et eller annet. :grøss:

Jeg hadde ikke blitt så glad for noe brodert heller....... Har igrunn ikke noen tips. Men jeg fikk et album med bilder fra utdrikkingslaget i tillegg til gaven, det satte jeg veldig stor pris på. Skal jeg være ærlig så husker jeg ikke hva jeg fikk av forloveren min......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 12:13   #7
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slik som dette brudeparet i marmor, men som fargen i kobberbronse (som katten )

Fra Lillesand design.

Hør f.eks med brudeparet hva de ønsker seg

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 1054_xl.jpg (37,7 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg 1043_large.jpg (27,0 KB, 4 visninger)
Gammel 27-07-09, 12:16   #8
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

En liten boks med hjerteformede lapper. Der alle gjestene i bryllupet skriver en liten hilsen til brudeparet. Så kan de ta fram lappene om et års tid, og kanskje seinere også.

Sjekk ønskelisten hennes, du. Hun må jo få lov til å publisere den som hun vil.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 12:25   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei,ikke alle som liker håndarbeid. Men vil bare legge til at vi har fått et slikt selv i tillegg til at barna har fått slike i dåpsgaver. Det er som et bilde, uten masse broderier, men med navn, dato osv.....Rammet inn, ser det faktisk ut som et vanlig bilde når man er litt på avstand.

Gammel 27-07-09, 12:27   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

En liten boks med hjerteformede lapper. Der alle gjestene i bryllupet skriver en liten hilsen til brudeparet. Så kan de ta fram lappene om et års tid, og kanskje seinere også.
.

For en koselig gave det hadde vært.

Gammel 27-07-09, 12:36   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Sjekk ønskelisten hennes, du. Hun må jo få lov til å publisere den som hun vil.

Klart hun får lov til det. Dette med Facebook er bare en intern greie oss imellom, hun lever livet sitt der og blir gretten når jeg f.eks ikke dukker opp til fester når hun jo har sendt meg beskjed på FB. Hun vet at jeg er der hver tredje måned eller så.

Gammel 27-07-09, 13:30   #12
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Full "bodytreatment" gaverkort ting....??
Eksklusivt sengetøy?
Vanskelige greier. Tror jeg hadde tatt en titt på Facebook!

Gammel 27-07-09, 13:31   #13
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunst til å ha på veggen. Ikke støvsamlende skulpturer.

Der så jeg at du skrev at hun fikk det til 30-årsdagen, men jeg synes likevel det er en god idé. Man trenger mer en ett bilde på veggen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 15:05   #14
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

var det ikke en annen tråd en gang om noen vingreier. Kjøpe lagringsvin til 10-års bryllupsdagen osv? Det synes jeg var artig og hvis de er glade i vin setter de helt sikkert pris på det.

Flott sengesett synes jeg også er en fin gave - ville heller ha gitt bort det enn et par tallerkener.

Stelton kaffekanne ++

Flott piknik-kurv, det finnes så mye fint servise i plast nå som er lett og passer til det, sammen med vin og litt god og fin mat som har litt holdbarhet.

Frukttre

Gammel 27-07-09, 15:11   #15
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gavekort på tangodansetimer på dansestudio?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 15:16   #16
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Av forloveren min fikk jeg akkurat det bildet av Vebjørn Sand som vi ønsket oss. Pussig nok; jeg hadde jo bare "tilfeldig" sagt: DET bildet ønsker vi oss til bryllupet en gang vi gikk forbi det.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 15:16   #17
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Røros-pledd?

Alvor Alto-vasen fra Iittala?

Gammel 27-07-09, 16:11   #18
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Henger meg på bilde (kunst).....evt svelge en kamel og sjekke ønskelista for å finne ut om det er noe du kunne tenkte deg å gi henne/dem på lista.

Vi fikk forresten også 2 stk kjempedeilige dundyner av veldig bra kvalitet som vi satte veldig stor pris på.

Har de hytte/sommerhus, kan du jo tenke på om det er noe de trenger der ??

Gammel 27-07-09, 16:37   #19
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Håndklær av god kvalitet

Synes også pledd, vin er gode ideer.

Og man skal være rimelig trygg på mottakeren om man gir bort kunst, broderier eller skulpturer, synes jeg. Hadde jeg fått en skulptur eller et broderi hadde det garantert havnet i boden...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-09, 17:38   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Et skikkelig fint sengetøy feks.
Eller et rørospledd med hjerter.

Ellers kan du jo plukke ut noe fra ønskelisten som peker seg ut litt.

Gavekort på spa for begge er jo også et godt alternativ i mine øyne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.