|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
nygift
|
![]() Tomatsalat?Vi var i selskap her om dagen og der sto det et fat med tomat, rødløk og feta ost.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tomatsalat?Det er mange måter å lage tomatsalat på, alle er like "riktige". Jeg tror du må snakke med vertskapet hvis du vil vite nøyaktig hvilken fetaost de brukte. og evt. hva slags dressing.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tomatsalat?Jeg lager tomatsalat ved å kappe tomatene i skiver, ha løk i skiver over, hakket hvitløk, salt og pepper, for så å "drysse" olivenolje (jomfru) og litt balsamicoeddik over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
nygift
|
![]() Sv: Tomatsalat?
Hvilket merke/smak?
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Tomatsalat?
Apetina, den er ikke i lake og den inneholder ikke grønne dingser altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Tomatsalat?hvis du lager en god vinagraitte (olje + edikk, krydder osv) så kan du egentlig ikke gjøre feil. Du kan ha tomat og løk i skiver, med eller uten ost til. Eller du kan ha tomat i skiver med finhakket rødløk. Eller du kan finhakke både tomat og løk og hvitløk som nevnt over. Det synes jeg er det aller beste. Veldig godt til til en focaccia, eller ristet landbrød - tar du dette 'grapset' på og så en skive god spekeskinke, da har du et deilig lite måltid.
![]() |
#9 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tomatsalat?En ekstremt god tomatsalat er denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sær og kresen
![]() Sv: Tomatsalat?Versjonen du fikk servert høres ut som en forenklet variant av gresk salat. Den lages som oftest med rødløk i skiver, agurk, tomat, oliven og fetaost. Samt olje-/vineddikdressing.
![]() |
|
|