Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Singlet i ull til baby?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-09, 11:06   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Singlet i ull til baby?

Venninna mi har akkurat fått en liten gutt, og øverst på ønskelista står singlett i ull, str 56.
Ringte Bånsull, og de hadde ikke.

Finnes dette i det hele tatt?

Gammel 03-07-09, 11:15   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Singlett i ull til baby?

Nøstebarn har, men om de er i så små str vet jeg ikke.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-09, 12:19   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var på Nøstebarn og handlet på mandag (svett liten mann her, som måtte ha noe i ull/silkeblanding ). Jeg kjøpte kortermet body og liten sommerdrakt. Så ikke noe singlet der. Men jeg kan virkelig anbefale disse plaggene altså, kjempegode. Han er ikke halvparten så svett som han har vært med bomull. Hun på NB sa at bomull kun transporterer bort 7 % av fuktigheten, mens ull/silke transporterer 40 %. Og det er virkelig et hav av forskjell!

Kjøpte forresten str. 56/62 og str. 62/68. Vil si de var litt små i str. faktisk, men det har kanskje noe med at han har tøybleierumpe også.

Gammel 03-07-09, 12:56   #4
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får kjøpe et eller annet lignende til den lille mannen, Bille.
Dvs så liten er han ikke. Han er født 2,5 uker før termin og veide 4,2 kg og var 52 cm lang.
(Estimert til 3,3 kg - ikke verst målt. )

Han her kommer også til å bli et tøybleiebarn.

Gammel 03-07-09, 13:19   #5
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Ojsann, såpass ja. Da bør du nok kanskje opp i str. 62 alt..? Jeg trekker nemlig tilbake at de var store i str., jeg har visst kjøpt 62/68 i begge plagg, ikke 56/62.

Gammel 03-07-09, 21:08   #6
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Bånsull her hadde ikke store utvalget. Stive priser og lite utvalg. Endte opp med en ullbody som han kan bruke når han blir større, til en spenstig pris.

Gammel 11-07-09, 22:15   #7
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg var på Nøstebarn og handlet på mandag (svett liten mann her, som måtte ha noe i ull/silkeblanding ). Jeg kjøpte kortermet body og liten sommerdrakt. Så ikke noe singlet der. Men jeg kan virkelig anbefale disse plaggene altså, kjempegode. Han er ikke halvparten så svett som han har vært med bomull. Hun på NB sa at bomull kun transporterer bort 7 % av fuktigheten, mens ull/silke transporterer 40 %. Og det er virkelig et hav av forskjell!

Kjøpte forresten str. 56/62 og str. 62/68. Vil si de var litt små i str. faktisk, men det har kanskje noe med at han har tøybleierumpe også.

'

De har singlet på Nøstebarn, men har aldri sett noen for babyer da. Mulig de har det likevel. Sjekk hjemmesidene.

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 22:57   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Singlet i ull til baby?

Har ikke Joha singlet i ull?

Fant ut at de har, men ikke i riktig størrelse.

Gammel 12-07-09, 08:39   #9
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Singlet i ull til baby?

Slik gjør du:

Ettrådet ullgarn, 50-75 masker alt etter tykkelse på tråden og størrelse på barnet. To rett og to vrang, fram og tilbake til du har et firkantet stykke stort nok til å dekke magen. Så feller du noen masker midt på, nok til at du får hodet gjennom. Du har igjen noen masker (10-12?) på hver side av halsen. Strikk dem frem og tilbake til utringingen er stor nok. Husk at det er elastisk, så du trenger ikke et kjempestort hull. Så legger du opp igjen masker mellom de to stroppene slik at du får like mange som i utgangspunktet. Strikk til du er ferdig, sy sammen i sidene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.