|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?Noen på jobben mener at man ikke kan skrive "med vennlig hilsen", men enten "Med hilsen" eller "vennlig hilsen".
![]() |
#2 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?Med vennlig hilsen på bokmål, men kun Vennleg helsing på nynorsk. Forkortelse mvh eller vh. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?Hvorfor er det dumt å forkorte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?Jeg har lært for noen år siden at man kan skrive Mvh i eks mail, men jobbsøknad osv skal man skrive Vennlig Hilsen. Lærte dette i kontorfag på vk1 helseservice
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 24-06-09 kl 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?Mvh brukes masse til e-poster og slikt. I word kan jeg bare skrive "Med v" og trykke enter så kommer resten av seg selv. Så innarbeidet er det her.
![]() |
#13 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?
Fordi er den virkelig vennlig, må du ta deg tid til å skrive disse vakre ordene i sin fulle bredde og lengde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?Takk. Og prisen for fancy begrunnelse går til Snippa.
![]() |
#16 |
Introvert optimist
|
Jeg bruker den veldig ofte sånn til en kollega som jeg helst vil sable ned mesteparten av tiden.
![]() |
#18 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?Når jeg gikk på skolen, Handel og Kontor, lærte vi at vi skulle skrive Med vennlig hilsen.
![]() |
#20 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: "Med hilsen" eller "Vennlig hilsen" eller "Med vennlig hilsen"?Jeg skriver Med vennlig hilsen ved eksterne henvendelser. Fortkorter det sjelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|