Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hjelp til 17. mai-antrekk

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-09, 19:51   #1
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Rødme

Hjelp til 17. mai-antrekk

Jeg har kjøpt kjole idag som jeg vurderer å bruke på 17. mai (om ikke været blir helt håpløst da, i så fall blir det nok bluse/ penbukse istedet). Problemet er bare at jeg er så dårlig på sko og tilbehør og sånt.

Jeg endte opp med å "safe" med sort cardigan fremfor å lete meg ihjel etter noe som tar opp fargene i kjolen, men er fortsatt i tvil. Er det fint? Hva med støvletter, kan jeg bruke de på bildet? De er ikke sånne "penstøvletter" med fancy hæl og sånn, men de er gode å gå i (Camper) og det betyr definitivt mest på dene gå-masse-dagen. Men hva om været mot formodning skulle bli superbra og jeg kan kaste jakka, blir det ikke litt feil med kortermet kjole og disse støvlettene da? Jeg har ikke så mange sorte småsko, kun et par flate, kjedelige ballerinasko. Tror det gjør seg med litt heler til en slik kjole, særlig siden jeg ikke er særlig høy. Må jeg ut å handle, kanskje? Og hva med strømper? Brune? Sorte? Bare legger? (Må i så fall ta et par soltimer først. )

Passer et slikt antrekk kanskje dårlig på nasjonaldagen? Kanskje den hører mer hjemme i festlige lag/ bytur etc.?

Hjelp?? Blir veldig glad for alle råd og tips, føler meg litt lost nå.

Bilder:

*poff*

Sist redigert av MokkMokk : 20-05-09 kl 12:26.
MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 19:55   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til 17. mai-antrekk

Veldig søt kjole! :hjelpsom: Hvor har du kjøpt den?

Jeg er enig i at det hadde vært fint med litt hæler til, og så tror jeg kanskje jeg ville valgt en lys strømpebukse. (Matchegal som jeg er ville jeg kanskje ha jaktet på noen røde sko, men svart blir absolutt fint til.)

Gammel 13-05-09, 20:02   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Syntes kjolen så riktig flott ut jeg.
Ville brukt naturfarget strømper til.

Jeg er personlig ikke så glad i støvletter på denne årstiden, om så i tilfelle blir det ankelboots. Syntes det blir litt vinterlig på en måte med høye sorte.
Men det var kult til kjolen. For denn ekan du jo bruke året rundt.
Men på den annen side, om 17 mai blir som i fjor ville jeg brukt de støvlettene du har på bildet, cardiganjakken og jakke utenpå der igjen.

Kanskje et par litt røffe sorte sko type Camper eller El Naturalista?
De er jo også gode på en slik dag.

Jakken var fin til, men kanskje litt hverdagslig på en slik dag?
Hva med en trenchcoat, eller noe i den duren?

Men sort tilbehør var veldig fint til syntes jeg.

Gammel 13-05-09, 20:10   #4
MokkMokk

MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Veldig søt kjole! :hjelpsom: Hvor har du kjøpt den?

Jeg er enig i at det hadde vært fint med litt hæler til, og så tror jeg kanskje jeg ville valgt en lys strømpebukse. (Matchegal som jeg er ville jeg kanskje ha jaktet på noen røde sko, men svart blir absolutt fint til.)

Jeg har trålet flere skobutikker i dag, men ikke funnet noe jeg likte. De jeg kom over hadde uten unntak skyhøye stilettheler, og det er definitivt ikke noe for mine føtter. Ikke har jeg tid til å lete byen rundt heller, nå i de siste dagene før nasjonaldagen. Og skulle jeg gå for røde sko, så må jeg finne jakke som passer til også, og siden rødfargen er ganske skarp (mot det lilla så ser den nesten litt bringebærrød ut, egentlig), så tror jeg ikke det blir det enkleste heller.. Da er det nok lettere å finne noe i svart. Men syns du støvlettene blir feil? (De har kilehæl.) Hvis småsko er bedre, hva slags, i så fall?

Den er forøvrig kjøpt hos Lene V.

Gammel 13-05-09, 20:43   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at det var et fint antrekk jeg!
Synes absolutt du kan gå i det på 17.mai.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:44   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo bare ha et rødt smykke til, så tar du opp det røde også.

Gammel 13-05-09, 20:45   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Disse skoene var litt søte da.

Gammel 13-05-09, 20:48   #8
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Disse skoene var litt søte da.

Oooo, disse var fine!
Når det kommer til matchende sko, så har kanskje disse funket:

Gammel 13-05-09, 20:52   #9
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjolen var kjempefin.
Jeg er nok kanskje enig i at støveletter kan bli litt vinterlig nå. Tror nesten jeg ville gått for ballerinaskoene i stedet. Jakken er kanskje litt lang, tror en som er litt kortere ville passet bedre til kjolen. Eller en som er omtrent samme lengde som kjolen. Cardigan er vanskelig over kjoler med puffermer, for de har en tendens til å krølle seg i ermene.
Hvis du bestemmer deg for støvlene, ville jeg brukt sorte strømper til. Gjerne ganske tette. Lyse strømper synes jeg "bryter" opp for mye. Jeg ville forresten brukt sorte strømper uansett.
Kjolen er fargesterk, så jeg ville unngått smykker.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:57   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 13-05-09, 21:05   #11
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke jeg ville brukt røde sko til. :sær og kresen:

Gammel 13-05-09, 21:05   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Tror ikke jeg ville brukt røde sko til. :sær og kresen:

Jeg ville også gått med svarte.

Gammel 13-05-09, 21:17   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Kjempefin kjole.
Jeg hadde ikke valgt støveletter, syns ikke det er så fint på denne årstiden.
Sko, ville valgt skoene som guniss viste, eller de El Naturista som Elinblu viste

De finnes også i sort.
Ville valgt lyse strømper.

Gammel 13-05-09, 21:43   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt en kort cardigan (sånn som går rett under brystet) og sorte småsko (gjerne flate, men ikke støvletter)
Fin kjole på en fin kropp!

Gammel 16-05-09, 07:36   #15
MokkMokk

Standard

Handlet småsko med kilehæl i går, åpne i front og med slingback. Kjøpte også en kortere, litt finere cardigan. Begge deler i sort. Tror det blir ganske ok. Så får vi se da, om det blir kjolevær i morgen.

Gammel 16-05-09, 07:47   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Handlet småsko med kilehæl i går, åpne i front og med slingback. Kjøpte også en kortere, litt finere cardigan. Begge deler i sort. Tror det blir ganske ok. Så får vi se da, om det blir kjolevær i morgen.

Du blir nok smashing!

Gammel 16-05-09, 07:51   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Nydelig kjole, hvilket merke er det?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-09, 07:59   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper på fint vær på 17. mai, og at du dermed slipper cardigan. Hvis ikke, så var det på ingen måte et problem.

Stemmer med de andre som sier at du med fordel kan unngå høye støvler. Jeg har flere par el naturalista. De kan man gå veldig langt i selv om de er fine.

Gammel 16-05-09, 08:12   #19
MokkMokk

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Nydelig kjole, hvilket merke er det?

Kjøpte den hos Lene V.

Gammel 16-05-09, 17:06   #20
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Det tror jeg blir kjempefint.

Kjolevær, ja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.