|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjem for en 50-lappDet er navnet på en ordning som praktiseres her i kommunen. Jeg vet ikke om det er noe som finnes over hele landet, men jeg håper det. I byene er dette behovet sikkert ikke til stede mtp at de har et godt utbygd busstilbud med nattbuss, det har vi ikke her. Ordningen fungerer på det viset at ungdom mellom 15 og 22 år blir kjørt trygt hjem fra offentlig fest innenfor kommunens grense for 50 kroner.
~Tuneland~ Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08. Sist redigert av Tuneland : 06-04-09 kl 11:58. Årsak: Fant ut den riktige aldersgrensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjem for en 50lappDette tilbudet har vi her i byen, har hatt det i mange år. Datteren min har benyttet seg av det mange ganger. Helt supert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjem for en 50lappDet har de i kommunen der jeg kommer fra også. Mamma er så fornøyd, nå kan brødrene mine komme seg hjem uten at hun trenger å bekymre seg. (Hun bekymrer seg litt allikevel forresten, siden de bor på en gård med 2 km grusvei og hun er redd for at minibussen skal sette seg fast og sånt.
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
![]() Sv: Hjem for en 50-lappFlott løsning!!!
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hjem for en 50-lappDette var et flott tilbud! Vi bor i tilknytning til en by, og syns ikke det er noe tryggere at de skal komme seg hjem med nattbussen, altså. Når den tid kommer at de begynner å fly på byen skulle jeg gjerne sett at de hadde et slikt tilbud - jeg har ikke bil selv og skulle veldig gjerne klart meg uten også i fremtiden. Men det at festetiden etterhvert kommer gjør at jeg vurderer å skaffe meg bil igjen for å ha en viss kontroll. |
![]() |
![]() |
#8 |
grand multipara
![]() Sv: Hjem for en 50-lappJa, jeg mente ikke at dere som bor i by ikke bør få ha dette tilbudet altså.
![]() |
#11 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjem for en 50-lappKjempebra at det er blitt satt i gang et slikt tilbud til ungdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hjem for en 50-lappDette tilbudet aner jeg ikke om finnes i denne byen, men så har jeg heller ikke barn i en alder som gjør at vi så langt har behov for det. Men et supert tilbud er det jo og jeg håper som deg at det er noe som er kommet for å bli - landsdekkende!
![]() |
#13 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjem for en 50-lappFor et supert tilbud
![]() |
#15 |
er i sommer***us
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Hjem for en 50-lapp
Ï Sør-Trøndelag er det mange kommuner som har denne ordningen. Om den ikke finnes der du bor så kan man kontakte ungdomsrådet og be dem om å ta dette opp med kommunen. Ordningen er først og fremst for ungdom som bor litt avsides og mangler et ordentlig kollektivtilbud.
![]() |
#17 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hjem for en 50-lappJeg ser at Trondheim ikke deltar pga "godt nattbusstilbud". Ute på landet der vi bor (fortsatt i Trondheim kommune), er det ikke akkurat det jeg ville kalt "godt nattbusstilbud"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hjem for en 50-lappJeg bodde i en av de nevnte kommunene i min ungdom, og da enten haiket vi eller gikk rundt og spurte alle sjåførene i festområdet om de tilfeldigvis skulle samme vei som oss. Galskap!
![]() |
#19 |
grand multipara
![]() Sv: Hjem for en 50-lapp
Ja, ikke sant? Sånn holdt vi på og.
![]() |
#20 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Hjem for en 50-lappSånn er det ikke her. Ikk går det busser om natta heller. å få taxi er bingo
![]() |
|
|