|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Gjennomsnittsalder for røyke, snuse og drikkedebut | |||
10-12 år |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 2,38% |
12-14 år |
13 | 30,95% |
14-16 år |
24 | 57,14% |
16-18 år |
4 | 9,52% |
Deltakere: 42. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Hva er din erfaring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?De begynner selvfølgelig ikke med denslags. Ihvertfall ikke før de er tjue. Minst. |
![]() |
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Noen allerede i 7. og 8.klasse, men ikke så mye røyking lengre, mest snus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
nygift
|
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Tantebarnet mitt (jente) var 14 år da hun begynnte å drikke.
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Det varierer selvsagt fra miljø til miljø og fra ungdom til ungdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Jeg skjønte ikke helt spørsmålet, faktisk. Mener du gjennomsnittsalder for egne barn? For man kan jo ikke synse i vei om hva man tror gjennomsnittsalderen for norske ungdommer er? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Jeg vet ikke mye om dette enda, har to barn på femten og snart fjorten, og ingen av dem har debutert med rusmidler ennå (og dette er ikke naiv tro fra min side, altså, kontrollen er foreløpig god). Jeg vet om to ungdommer her som har vært borti alkohol som fjortenåringer. I klassen til min yngste på tretten er det minst to (jenter) som har begynt å røyke. |
![]() |
![]() |
#10 |
Nå også i farger
Jeg håper jeg får vite en ca. gjennomsnittsalder den dagen mine kommer i den alderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Jeg tror ikke det er så vanlig på barneskolen i allefall (har en sønn i 7. og har spurt han, men han vet ikke om noen) men har registrert at det er flere som har startet på ungdomsskolen.
![]() |
#13 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Ok, du mener for egne barn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Med tre tenåringer skulle en tro erfaringene var ulike, men de er ganske like. Ingen har begynt å røyke. En av dem har forsøkt én gang, de to andre har aldri prøvd. Når det gjelder drikking så kan det ikke ha vært all verden før de var rundt 17 for de ble alltid hentet. Tilsynelatende upåvirket. Ingen snusung. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?I klassen til eldste er det både røyking, snusing og drikking. 7. klasse. Regner med att dette er en litt ekstrem-klasse, men det forekommer hvertfall.
![]() |
#16 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Min 18-åring røyker og snuser ikke. Han drikker ikke heller - nå. Etter en litt ubehagelig opplevelse da han var fjorten.
![]() |
#17 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Ut i fra mine følere så tror jeg det kan være 12 til 14 år, men jeg vil gjerne være naiv og ikke tro at de gjør dette før de er hvertfall 14-16. Jeg var 15 når jeg smakte alkohol første gang.
![]() |
![]() |
#18 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?har ingen erfaring.. da jeg var "ung" begynte man sikkert rundt 14-16 år... jeg begynte å gå på fest da jeg var 17..
![]() |
#19 |
superbruker
|
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Det er noen i klassen til eldste som har begynt å røyke. De er 11 år og går i 5 klasse. Det er i hvert fall ikke noe gjennomsnitt. :skrekk og gru:
![]() |
#20 |
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når begynner ungdommer å røyke, snuse og drikke nå til dags?Jeg tror mye testes ut i starten av ungdomsskole tiden. Da er alt nytt, man kommer i nye gjenger osv.
![]() |
![]() |
|
|